Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-18@01:18:17 GMT

تخریب ۱۳ مود ساخت و ساز غیرمجاز در استان قزوین

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۵۷۵۷۴

تخریب ۱۳ مود ساخت و ساز غیرمجاز در استان قزوین

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، پرویز عبدی مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت:۱۳ مود ساخت و ساز غیرمجاز در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی قلمع و قمع شد.

عبدی افزود: با تخریب این ساخت و ساز‌ها،۲ هکتار از اراضی کشاورزی در قزوین که به شکل غیرمجاز تغییر کاربری داده شده بودند، آزادسازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اراضی آزاد شده شامل زمین‌های زراعی و باغی در روستا‌های باراجین و شفیع آباد قزوین بودند.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان یادآور شد: این ساخت و ساز‌ها شامل فنس کشی، اتاقک و دیوارکشی بود که به شکل غیرمجاز و بدون اخذ مجوز از امور اراضی از سوی سودجویان ایجاد شده بود.

عبدی خاطرنشان کرد: هرگونه تغییر کاربری در اراضی کشاورزی به موجب قانون ممنوع است و متقاضیان پیش از هرگونه اقدام باید از شرایط لازم برای تغییر کاربری برخوردار باشند و درخواست خود را در این زمینه به مدیریت امور اراضی ارایه کنند.

استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی ساخت و ساز تخریب ساخت و ساز امور اراضی ساخت و ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۷۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلع و قمع ساخت و ساز غیرمجاز در روستای صومعه نیشابور

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، معاون سازمان و مدیر جهادکشاورزی نیشابور گفت: طبق ماده ۳ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، با همکاری اداره امور اراضی جهادکشاورزی نیشابور و مالک و نیز با حضور مقتدرانه نیروی انتظامی، این ساخت و ساز غیرمجاز در زمینی به مساحت ۱۳۰ مترمربع شامل بنا، محوطه، تراس و دیوار در روستای صومعه قلع و قمع شد.    علی مبارکی افزود: از ابتدای امسال تاکنون، تعداد ۶۴ فقره اخطار ساخت و ساز غیرمجاز در سطح شهرستان صادر شده است.    وی عنوان کرد: هر گونه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی ممنوع است و متقاضیان باید قبل از فعالیت، نسبت به اخذ مجوز‌های لازم از جهادکشاورزی و دستگاه‌های صادرکننده موافقت اصولی را اخذ کنند.   رئیس اداره امور اراضی جهادکشاورزی هم گفت: محدودیت اراضی مرغوب و مستعد کشاورزی و لزوم حفظ و حراست از اراضی کشاورزی و همچنین نظارت و پیشگیری از تغییر کاربری‌های گسترده، از وظایف امور اراضی جهادکشاورزی شهرستان است.   شهاب جهانداری بیان داشت: طبق قانون با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی و باغی برخورد خواهد شد و شهروندان می‌توانند مشاهدات خود را از طریق سامانه تلفنی رایگان و ۲۴ ساعته ۱۳۱ با ما در میان بگذارند.

دیگر خبرها

  • ۵۶ فقره ساخت و ساز غیرمجاز در پیشوا تخریب شد
  • ۳۵ هزار مترمربع از اراضی زراعی و باغی پردیس آزادسازی شد
  • شناسایی ۱۸ تغییر کاربری غیرمجاز در بهشهر
  • بازگشت ۶هزارمترمربع از اراضی کشاورزی لرستان به چرخه تولید
  • ۴۰ هزار تغییر کاربری غیرمجاز قلع و قمع شد
  • قلع و قمع ساخت و ساز غیرمجاز در روستای صومعه نیشابور
  • افزایش ۲۷۰ درصدی شناسایی تغییر کاربری‌های غیرمجاز در ایام نوروزی لرستان
  • مقابله با تغییر کاربری ۱۲۸۷۰ هکتار اراضی کشاورزی البرز
  • بازگشت ۶هزار مترمربع از اراضی لرستان به چرخۀ تولید
  • ۱۴۶ فقره ساخت‌وساز غیرمجاز در اراضی بخش رودهن تخریب شد