Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- دیدار حساس پرسپولیس و سپاهان که بدون برنده و بازنده به پایان رسید، صحنه های دیدنی فراوان داشت، صحنه هایی که هر بیننده ای را پای گیرنده، نیم خیز می کرد.

به گزارش آریا، دقیقه 38 پرسپولیسی ها اعتقاد داشتند عزت پورقاز، برای مهار عیسی آل کثیر از دست خود استفاده کرده و داور باید به سود آنها پنالتی می گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همان نیمه اول، یک توپ هم سرگردان به دست مدافع سپاهان خورد و باز هم سرخ ها به نشانه پنالتی دست بالا بردند. همین دست را سپاهانی ها هم دقیقه 62 بالا گرفتند، آن جا که مهاجم این تیم در محوطه جریمه پرسپولیس سرنگون شد و داور اعتقادی به پنالتی نداشت. در ثانیه های پایانی وقت تلف شده هم توپ بیرون محوطه جریمه به دست احسان پهلوان اصابت کرد و باز هم دست ها به نشانه دست بالا رفت!

بازی های لیگ برتر ما معمولا با یک داور و بیست و چند داورنما برگزار می شود! همه در هر کجای زمین که باشند با هر اتفاق دست بالا می برند و در کار داور دخالت می کنند. اصلا کاری به درستی یا نادرستی تصمیم های دکتر بیژن حیدی نداریم. این را کارشناسان داوری باید بگویند که برخورد پورقاز با آل کثیر، برخورد مدافع پرسپولیس با مهاجم سپاهان و برخورد توپ با دست و دست با توپ، پنالتی بود یا نبود یا می توانست باشد اما واقعا حیف است بازی هایی به این قشنگی، با زشتی اعتراض ها مداوم خراب شود.

صحنه هند محبی و پهلوان در محوطه جریمه هر کدام از دو تیم به همراه سرنگون شدن عیسی آل‌کثیر و محمدرضا حسینی، چهار اتفاق ویژه‌ای بودند که پیشکسوتان عرصه قضاوت فوتبال در خصوص آن‌ها اظهار نظر کرده‌اند:

نوید مظفری: یک پنالتی به سود هر دو تیم
صحنه هند محبی: در نیمه اول تا زمانی که محمد محبی با دست توپ را درون محوطه جریمه سپاهان کنترل کرد اتفاق خاصی رخ نداد اما داور باید همان صحنه را هم پنالتی می‌گرفت.
صحنه عیسی آل کثیر: دقایقی بعد برخوردی بین عیسی آل‌کثیر و عزت‌الله پورقاز رخ داد که این حرکت به درستی پنالتی اعلام نشد. 
صحنه حسینی: در نیمه دوم حیدری باید خطای احمد نوراللهی روی محمدرضا حسینی را درون محوطه جریمه پنالتی می‌گرفت که این اتفاق هم رخ نداد در واقع تیم داوری دو پنالتی واضح را در این بازی اعلام نکرد.
صحنه هند پهلوان: در آن صحنه توپ به دست پهلوان برخورد کرد اما خطایی اتفاق نیفتاد و اگر هم داور می‌خواست خطا بگیرد باید پشت محوطه جریمه به سود سپاهان اعلام خطا می‌کرد.

 

جعفر خوشرو: یک پنالتی به سود سپاهان
هند محبی: چون پشت محبی به توپ بود، خطایی صورت نگرفت و هند نبود.
صحنه آل کثیر: هیچ خطایی انجام نشد.
صحنه حسینی: نوراللهی پای حسینی را زد و پنالتی بود و داور اشتباه کرد.
هند احسان پهلوان: در این صحنه پهلوان اراده ای نداشت و برخورد هند نبود.

 

حسین زرگر: یک پنالتی به سود هر دو تیم
هند محبی: در صحنه‌ای از مسابقه، بازیکنان پرسپولیس اعتقاد داشتند توپ پس از ارسال به دست بازیکن سپاهان برخورد داشت که این صحنه یک پنالتی برای پرسپولیس بود.
صحنه آل کثیر: این صحنه برخورد در حد پنالتی نبود.
صحنه حسینی: مهمترین صحنه بازی هم دقیقه 64 بود که به نظر می‌رسید داور باید به سود سپاهان پنالتی اعلام می‌کرد.
صحنه هند پهلوان: در دقیقه آخر هم سپاهانی‌ها اعتقاد به خطای هند داشتند که توپ در شرایط نامتعادل به دست پهلوان برخورد کرد و خطایی نبود.

رسول فروغی: یک پنالتی برای پرسپولیس
هند محبی: بازیکن زرد دستش در حالت طبیعی نیست و باز است و برخورد در چنین شرایطی پنالتی است.
برخورد آل کثیر: دست بازیکن پرسپولیس و سپاهان در سینه همدیگر است و برای تصاحب توپ باهم جدال می‌کنند و هیچ خطایی نیست و ادامه بازی صحیح است.
برخورد حسینی: از این زاویه به هیچ عنوان قابل تشخیص نیست و به تصمیم داور احترام می‌گذارم.
هند پهلوان: این صحنه نمی‌تواند هند باشد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: عیسی آل کثیر محوطه جریمه یک پنالتی صحنه هند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۷۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنالتی پرسپولیس مقابل صنعت نفت درست بود؟

رئیس اسبق کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: داور در این مسابقه در برخی صحنه ها از فاصله 25 متری سوت می زد.

حسین عسگری در گفت و گو با فارس در مورد نحوه قضاوت علی اصغر مومنی در نیمه دوم  مسابقه نفت آبادان و پرسپولیس اظهار داشت: در نیمه دوم هم داوری هیچ مشکلی نداشت و قضاوت خوبی انجام داد و تمامی تصمیماتش درست بود اما همانطور که گفتم این داور اضافه وزن دارد و اگر مسابقه سرعت زیادی داشت ممکن بود کار قضاوت برایش سخت می شد.

وی افزود: یکی از مربیان یکبار گفت این خطا را اگر توی هواپیما هم نشسته بودید تشخیص می دادید دراین مسابقه هم واقعا خطا ها آشکار بود اما همیشه شرایط بازی اینگونه نیست و اگر داور از صحنه دور باشد یا جاگیری درستی نداشته باشد ممکن است در تشخیص خود مرتکب اشتباه شود. در این مسابقه داور به دلیل اضافه وزنی که داشت در برخی صحنه ها از فاصله 25 یا 30 متری سوت می زد که البته سوت هایش هم درست بود.

عسگری در مورد پنالتی اعلام شده به سود پرسپولیس گفت: اعلام پنالتی هم درست بود اگرچه مدافع نفت پشتش به توپ بود اما نمی تواند دست هایش را در محوطه جریمه مثل صلیب باز کند در این لحظه با برخورد توپ به دست خطای هند باید اعلام شود که داور هم به درستی پنالتی اعلام کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: حمله سرمربی نفت آبادان به شاگردانش: بازیکنان ما انگار سیزده بدر در پارک با خانواده هایشان هستند! عسگري:پنالتي‌هاي پرسپوليس درست بود

دیگر خبرها

  • کارشناسی داوری دیدار استقلال و شمس آذر
  • کارشناسی داوری دو تصمیم جنجالی وحید کاظمی!
  • کارشناسی داوری استقلال و شمس آذر؛ پنالتی استقلال درست بود؟
  • دیدگاه کارشناسان داوری در مورد پنالتی مشکوک استقلال
  • کارشناسی داوری گل اول و پنالتی پرسپولیس در آبادان
  • پنالتی پرسپولیس مقابل صنعت نفت درست بود؟
  • کارشناس داوری بازی پرسپولیس و نفت/ پنالتی سرخ‌ها درست بود
  • پنالتی پرسپولیس درست بود؟
  • دیدگاه کارشناسی داوری در مورد دو صحنه جنجالی بازی صنعت نفت و پرسپولیس
  • پنالتی و گل اول پرسپولیس مقابل صنعت نفت درست بود؟ + فیلم