Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@18:01:49 GMT

انفجار مرگبار یک مین یک اتوبوس در افغانستان با ۱۱ کشته

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۵۷۶۲۹

انفجار مرگبار یک مین یک اتوبوس در افغانستان با ۱۱ کشته

درحالی که افغانستان در شوک انفجار مدرسه دخترانه در کابل است، منابع خبری بامداد دوشنبه اعلام کردند در پی انفجار عصر یکشنبه مین در مسیر حرکت اتوبوس...

به گزارش مشرق، درحالی که افغانستان در شوک انفجار مدرسه دخترانه در کابل است، منابع خبری بامداد دوشنبه اعلام کردند در پی انفجار عصر یکشنبه مین در مسیر حرکت اتوبوس در ولایت «زابل» ۱۱ غیرنظامی جان‌ باختند و ۲۸ تن مجروح شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در حادثه مشابهی که صبح امروز (دوشنبه) در ولایت «پروان» به وقوع پیوست، ۲ غیرنظامی کشته و ۹ تن دیگر مجروح شدند. 

براساس گزارش های محلی در این انفجار یک زن و دو کودک نیز ناپدید شدند. تاکنون هیچ شخصی و گروهی مسوولیت این انفجار را به عهده نگرفته است.

بامداد امروز نیز یک اتوبوس مسافربری در شهرستان «شهرصفای» استان زابل در مسیر بزرگراه کابل- قندهار با یک بمب کنار جاده برخورد کرد که بر اثر آن براساس گفته مقامات محلی زابل ۱۶ نفر کشته و ۲۸ تن دیگر هم زخمی شده اند.

این حمله ۲ روز پس از آن رخ می‌دهد که روز شنبه تروریست ها با یک خودرو بمب گذاری شده مدرسه سیدالشهدای دشت برجی در منطقه کوه چهل دختران کابل را هدف حمله قرار داد که در اثر آن ۶۳ نفر کشته و بیش از ۱۵۰ تن دیگر زخمی شدند و پیکر قربانیان روز یکشنبه در آیینی در کابل به خاک سپرده شدند.

مدرسه دخترانه سیدالشهدا سومین مرکز آموزشی در غرب کابل است که دانش‌آموزان آن به صورت گروهی کشته شدند.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا انفجار افغانستان افغانستان اتوبوس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۷۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت همکاری های بانکی ایران و افغانستان

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از کابل، بانک مرکزی افغانستان امروز در خبری از دیدار حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رئیس جمهور و رئیس نمایندگی سیاسی ایران در کابل با « هدایت الله بدری » رئیس بانک مرکزی افغانستان خبر داد و اعلام کرد: در این دیدار توسعه همکاری های تجاری و بانکی میان ایران و افغانستان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
بدری، توسعه همکاری های بانکی و تجاری با ایران را حایز اهمیت دانست و گفت: افغانستان در چارچوب قوانین و مقررات برای تقویت روابط بانکی از هیچ گونه همکاری دریغ نخواهدکرد.
رئیس بانک مرکزی افغانستان، همکاری های مناسب بانکی میان دو کشور را زمینه ساز تسهیل تجارت برای بازرگانان دو کشور دانست و گفت: بانک مرکزی افغانستان متعهد است زمینه ارائه خدمات بانکی مطابق با معیارهای جهانی را فراهم کند.

دیگر خبرها

  • ۴ کشته بر اثر تصادف مرگبار در محور دره شهر-بدره
  • وقوع انفجار در غرب کابل
  • تصادف مرگبار در محور دره شهر-بدره ۴ کشته برجای گذاشت
  • تقویت همکاری های بانکی ایران و افغانستان
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید
  • ورود هیات قزاقستان به کابل
  • اختتامیه جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن در زابل
  • یک سال پس از تیراندازی مرگبار در مدرسه نشویل آمریکا
  • ۱۶ کشته و ۲۸ مفقود درپی واژگونی قایق پناهجویان