Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- با نردیک شدن به تعطیلات عید سعید فطر ممنوعیت های سفر بیشتر مورد توجه قرار می گیرد و حتی سفر بین دو شهر یک استان هم ممنوع اعلام شده است.
به گزارش خبرگزاری آریا، به تعطیلات عید فطر نزدیک می شویم و تمهیداتی که مسئولان ستاد کرونا برای جلوگیری از سفر اندیشیده اند. در این شرایط بحرانی، اصل مهم در خانه ماندن، پرهیز از حضور در تجمعات و رعایت پروتکل های بهداشتی است و این در حالی است که کرونای آفریقایی و هندی و از همه بدتر کرونای هیبرید هندی- کالیفرنیایی نیز در کشور گزارش شده و در شرایطی که قدرت سرایت، بیماری زایی و البته مقاومت به واکسن نیز در جهش های مذکور نگرانی متخصصان امر را دو چندان کرده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید گفت که عمل به توصیه های بهداشتی و بویژه پرهیز از سفر و حضور در تجمعات، نقش موثری در قطع زنجیره انتقال بیماری خواهد داشت و ضرور دارد که به آن توجه ویژه ای شود.

ممنوعیت های سفر در تعطیلات عیدفطر
رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا اعلام کرد که مصوبه محدودیت سفر در تعطیلات عیدفطر منع تردد بین دو شهر از یک استان را نیز شامل می‌شود.
سرهنگ احمد شیرانی درباره جزئیات بیشتر از اجرای طرح منع سفر در تعطیلات عید سعید فطر گفت: برابر مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا و ابلاغیه وزارت کشور از ساعت 14 روز سه‌شنبه مورخ 21 اردیبهشت تا ساعت 12 روز شنبه 25 اردیبهشت محدودیت سفر در سراسر کشور و در بین تمامی شهرها  اعمال خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه این محدودیت سفر نه تنها بین استانی بلکه بین شهری هم هست، گفت: بنابراین تردد بین دو شهر در یک استان نیز در این مدت ممنوع خواهد بود و مشمول جریمه و اعمال قانون خواهد شد. ناوگان حمل و نقل عمومی کالا، بار و مسافر و وانت بارهایی که در امر جابجایی بار فعالیت دارند از این محدودیت مستثنی هستند.
شیرانی درباره مبلغ جریمه نیز گفت: هدف از اجرای این مصوبه قطع زنجیره انتقال کرونا است از این رو ابتدا اقدام به اطلاع رسانی محدودیت‌ها به هموطنان شده و در سطح جاده‌ها نیز ماموران پلیس با استقرار خود اقدام به توصیه کردن به مردم برای پرهیز از سفر خواهند کرد. اما در صورت عدم تمکین به مقررات و اصرار به انجام سفر نسبت به اعمال قانون نیز اقدام می‌شود که این مبلغ در  شهرهای گروه قرمز یک میلیون تومان و شهرهای گروه نارنجی و زرد پانصدهزارتومان است.
وی درباره نحوه اعمال قانون نیز گفت: کنترل ترددها در این ایام هم به‌صورت هوشمند و با استفاده از دوربین‌های ثبت تخلفات انجام شده و هم با استفاده از تیم‌های استقراری پلیس و ماموران صورت می‌گیرد.
اراده بر قطع سفر در تعطیلات پیش رو
به گفته مهندس محسن فرهادی- معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت این اقدام در واقع یک نوع قرنطینه تردد بین استانی محسوب می‌شود و بر این اساس هم هیچ سفری نباید انجام شود. بنابراین اراده بر قطع سفرها است. دلیل این کار هم مشخص است، زیرا تردد جمعیت، انتقال گونه‌های جدید ویروس کرونا را تسهیل می‌کند.
فرهادی درباره ممنوعیت‌های وضع شده برای جلوگیری از سفرهای منتهی به تعطیلات عیدفطر، به ایسنا، گفت: تردد بین استانی در کلیه استان‌های کشور فارغ از رنگ بندی‌ها ممنوع است. این موضوع شامل شهرهای یک استان نمی‌شود؛ به عنوان مثال اگر فردی بخواهد از کاشان به اصفهان برود چون هردو شهر در یک استان است، شامل ممنوعیت نخواهد شد.

جزئیات محدودیت های کرونایی تعطیلات عید فطر
بنابراین تاکید وزارت بهداشتی‌ها بر این است که در خانه بمانیم و سفر نرویم تا دوباره موج چهارم بیماری را که این روزها روندی رو به نزول دارد، اوج نبخشیم؛ اما جز توصیه به مردم و درخواست از آنها برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مسئولان کشور باید فکری به حال تعطیلات منتهی به عید فطر می‌کردند؛ تعطیلاتی که می‌تواند بسیاری از خانواده‌ها را تنها طی چند ساعت و چند روز به عزا بنشاند؛ برای مرگ عزیزان‌شان به دلیل ابتلا به کرونا؛ کرونایی که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ماندن در خانه می‌توانست در جان‌شان رسوخ نکند.
بر این اساس هم ستاد ملی مقابله با کرونا، دستور ممنوعیت تردد بین استانی در همه مناطق کشور را اعم از قرمز، نارنجی و زرد صادر کرد. دستوری که طبق اعلام دکتر علیرضا رییسی-سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از ساعت 14 روز سه‌شنبه 21 اردیبهشت تا ساعت 12 ظهر روز شنبه 25 اردیبهشت ماه، اعمال می‌شود و بر اساس آن همه ترددهای بین استانی در همه شهرها اعم از قرمز، زرد و نارنجی ممنوع است.در عین حال وزارت بهداشتی‌ها اعلام کرده‌اند که طبق این مصوبه کلیه سفرها و عبور و مرور بین استانی ممنوع اعلام شده است‌. البته بلیت برخی پروازها قبل‌تر فروخته شده است که باید وزارت راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌های مرتبط تمهیداتی بیندیشند تا سفرها و مراودات به‌ویژه زمینی در روزهای مشخص شده، ممنوع شود.

ممنوعیت ها در تهران و البرز
البته طبق اعلام وزارت بهداشت، موضوع محدودیت تردد شبانه همچنان برقرار است. در عین حال در این ممنوعیت‌ها استان تهران و البرز یک استان درنظر گرفته می‌شود و ممنوعیت تردد شامل حال این دو استان نمی‌شود.
در مجموع، طرح مذکور هم ممنوعیت است و هم محدودیت؛ به این شکل که فرد در عوارض یا هرجایی که توسط پلیس رویت شود هم جریمه می‌شود و هم او را به شهر خود باز می گردانند.

جرائم سفر در تعطیلات عید فطر چگونه است؟
در عین حال ستاد ملی مقابله با کرونا برای متخلفین هم جرائمی را در نظر گرفته است؛ به طوری که طبق اعلام دکتر رییسی- سخنگوی این ستاد، جریمه تردد در شهرهای قرمز یک میلیون تومان و در شهرهای نارنجی 500 هزار تومان است.
در عین حال باید توجه کرد که پیش از این تردد در شهرهای زرد مشمول جریمه نمی‌شد، اما در مصوبه جدید ستاد ملی مقابله با کرونا، تردد در شهرهای زرد هم مشمول جریمه شده و در این زمینه هم  500 هزار تومان جریمه در نظر گرفته شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا سفر در تعطیلات عید تعطیلات عید فطر ممنوعیت ها بین استانی بین دو شهر عین حال تردد بین یک استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۷۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران قدرت جهانی

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت ۱۴۰۳_ را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رسانه‌های آزاد، روزنامه‌ها و مطبوعات در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی به‌شمار می‌آید، بر این اساس خبرگزاری ایمنا، مرور عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

روزنامه ایران در صفحه نخست امروز خود با تیتر «اجرای قانون در عین حفظ حقوق و کرامت مردم» به رویکرد دولت در موضوع حجاب پرداخت و نوشت: دکتر سید ابراهیم رئیسی در جلسه عصر دیروز هیأت دولت با تبریک سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به آثار و برکات فراوان چهار دهه فعالیت سپاه پاسداران در حوزه‌های نظامی و امنیتی، کمک به مردم در مشکلات و سازندگی کشور اشاره کرد و افزود: پیشرفت‌های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تحت مدیریت عالی رهبری عظیم‌الشأن انقلاب، علاوه بر ایجاد امنیت، اقتدار و امید برای مردم و کشور، موجب شادمانی و امیدواری ملت‌های مسلمان و آزاده جهان نیز شده است که تنبیه اخیر رژیم جنایتکار و کودک‌کش صهیونیستی، یکی از جلوه‌های این اقتدار بود که با استقبال ملت‌های جهان همراه شده و تزلزل و آسیب‌پذیری این رژیم جانی را عیان کرد.

دکتر رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود در جلسه دیروز هیأت دولت با بیان اینکه موضوع عفاف و حجاب تکلیفی شرعی، قانونی و سیاسی است که در توجه به آن هیچ‌گونه تردیدی وجود ندارد، از همه بخش‌های فرهنگی، اجتماعی، انتظامی و قضائی کشور که به موجب قانون مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی دارای وظایفی در این زمینه هستند خواست عمل به وظایف محوله را مطابق آنچه در این قانون قطعی شده است، مورد توجه قرار دهند.
رئیس جمهور با اشاره به فرمایش اخیر رهبری معظم انقلاب درباره وظایف دولت و قوه قضائیه درباره عفاف و حجاب تصریح کرد: امروز انتظار مردم، متدینین و قانون‌مداران نیز توجه به قانون، حفظ حقوق مردم و کرامت انسانی آحاد جامعه است و همه دستگاه‌های اداری در همه بخش‌های حاکمیتی باید در این زمینه پیشتاز و پیش‌قدم باشند.

روزنامه کیهان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «کشف اجساد ۲۱۰ فلسطینی از گورهای جمعی محوطه بیمارستان ناصر» نوشت: حالا چند روزی است، گوشه دیگری از جنایات هولناک صهیونیست‌ها در غزه منتشر شده است، منتهی این ‌بار این انتشار، همزمان شده با خبری که بیشتر شبیه یک طنز بسیار تلخ است. خبر این است: «صهیونیست‌ها- طبق روال گذشته-بیمارستانی را در غزه اشغال و به بهانه حضور نیروهای حماس، آن را به طور کامل تخریب کرده و به آتش کشیده‌اند. حدود ۷۰۰ غیرنظامی فلسطینی مجروح و غیرمجروح حاضر در این بیمارستان را قتل‌عام کرده، پس از دفن آنها در گورهای جمعی، از آنجا عقب‌نشینی کرده‌اند. دوربین‌های تلویزیونی و سایر فلسطینی‌ها فرصت یافته‌اند به این بیمارستان بازگردند و شروع به کشف و بیرون کشیدن شهدا کنند. آمارها طبق معمول تکان‌دهنده‌اند. تا لحظه تنظیم این گزارش، ۲۱۰ جسد از این گورها بیرون کشیده شده‌اند و گفته می‌شود، این اجساد تا ۷۰۰ نفر افزاش خواهد یافت. خبر تلخ همراه این خبر هم این است. آمریکا با کمک یک میلیارد دلاری به فلسطین موافقت کرد. همزمان ۲۶ میلیارد دلار هم به اسرائیل کمک کرد!

روزنامه جوان در یادداشت امروز خود به قلم محمد جواد اخوان و با تیتر «ظهور اراده‌ای فراتر از مرزها» به تحلیل سخنان روز گذشته رهبر انقلاب در دیدار جمعی از فرماندهان نیروی مسلح پرداخت و نوشت: اوج تحقیر ملی ایرانیان آن بود که برای اولین بار در طول تاریخ ۳ هزار ساله این سرزمین یک سلسله - یعنی پهلوی‌ها - با مهره چینی بیگانه بر سر کار آمد و مطیع اوامر و طراحی‌های تجویزشده از لندن و پاریس و بعدها واشینگتن برای ملت مظلوم ایران و دیگر ملت‌های منطقه بود. به‌تدریج و از اواسط دوره قاجار با نفوذ فرهنگ غربی و به‌ویژه استعمار و عوامل آن جریان‌های هویت‌زدا و هویت‌ستیز در قالب روشنفکری و امثال آن بروز و ظهور یافت و در دوره پهلوی اول با نوسازی زورمدارانه و سفارشی، تقابل با هویت اسلامی به وجه غالب نظام حکمرانی تبدیل شد. این روند در دوره پهلوی دوم نیز تداوم یافت و با به‌کارگیری ابزارهای فرهنگی گسترده‌تر نیز شد. در واقع هرچند پهلوی‌ها با گفتمان باستان‌گرایی به دنبال خلق پیشینه تمدنی برای خود بودند، اما با مبارزه با مؤلفه‌های هویتی عمیق جامعه ایرانی، روزبه‌روز از جامعه و فرهنگ و هویت آن فاصله گرفتند.

پیروزی انقلاب‌اسلامی، اما ورق را برگرداند. احیای اعتمادبه‌نفس ملی برخاسته از ایمان دینی و نهراسیدن از قدرت‌های مادی که در اندیشه امام (ره) موج می‌زد، ملت ایران را به چنان توانمندی رساند که با دستان تقریباً خالی در برابر ارتش بعثی موردحمایت غرب و شرق ایستادند و همین موفقیت، الگویی برای بازیگری جدیدی در سطح منطقه و فرامنطقه شد. اینک مقاومت به‌عنوان نقطه اتکای تعیین‌کننده در منطقه به بازیگری غیرقابل‌اغماض تبدیل‌شده است. عملیات «وعده صادق» نشان داد، مناسبات جهانی و منطقه‌ای تغییر کرده و ملت ایران امکان تحمیل اراده و اقتدار خود را در صدها کیلومتر دورتر از مرزهای خود دارد.

روزنامه وطن امروز در صفحه نخست امروز خود تیتر «ایران قدرت جهانی» را برگزید و با اشاره به سخنان روز گذشته رهبر انقلاب در دیدار جمعی از فرماندهان نیروی مسلح نوشت: حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر حکیم انقلاب اسلامی ظهر دیروز در دیدار جمعی از فرماندهان عالی نیروهای مسلح ضمن قدردانی صمیمانه از تلاش‌ها و موفقیت‌ها در قضایای اخیر تاکید کردند: به لطف خداوند نیروهای مسلح چهره خوبی از توانایی‌ها و اقتدار خود و همچنین یک چهره ستودنی از ملت ایران به نمایش گذاشتند و ظهور قدرت اراده ملت ایران در عرصه بین‌المللی را به اثبات رساندند.

فرمانده کل قوا ضمن تبریک روز ارتش و همچنین سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با تاکید بر اینکه دستاوردهای اخیر نیروهای مسلح موجب ایجاد احساس شکوه و عظمت درباره ایران اسلامی در چشم جهانیان و ناظران جهانی شده است، افزودند: موضوع تعداد موشک‌های شلیک شده یا موشک‌های به هدف اصابت کرده که طرف مقابل روی آنها متمرکز شده، موضوع دست دوم و فرعی است، موضوع اصلی ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح در عرصه بین‌المللی و اثبات آن است که ناراحتی طرف مقابل نیز از همین موضوع است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با قدردانی از تلاش‌ها و فعالیت‌های سپاه، ارتش و نیروی انتظامی، نیروهای مسلح را به استمرار تلاش و حرکت برای مواجهه با دشمنی‌ها و دشمن‌ها با تکیه بر نوآوری و ابتکار توصیه و خاطرنشان کردند: یک لحظه هم نباید متوقف شد، زیرا توقف به معنای عقب‌گرد است، بنابراین باید نوآوری در تسلیحات و شیوه‌ها و همچنین شناخت روش‌های دشمن همواره در دستور کار باشد. ایشان با تاکید بر اینکه حیثیت ملت ایران باید در چشم دنیا برجسته باشد، افزودند: ضمن شناسایی استعدادها و نیروهای توانمند و خلاق، به خداوند متعال حُسن ظن داشته باشید و به او توکل کنید و بدانید وعده خداوند در دفاع از مؤمنان حتمی و تخلف‌ناپذیر است.

روزنامه شرق در صفحه نخست امروز خود تیتر «دردسر مزمن دارو» را برگزید و نوشت: تکنولوژی به سرعت همه حوزه‌ها را تحت پوشش خود قرار می‌دهد و حوزه دارو هم از این قاعده مستثنا نیست. از رواج نسخه‌های الکترونیک بیماران تا فروش آنلاین دارو که در سال‌های اخیر رواج بیشتری پیدا کرده؛ اما به باور متخصصان، هیچ زیرساخت خاصی برای آن در نظر گرفته نشده است. از قطع و وصل سامانه‌های نسخه آنلاین که دردسر جدیدی برای بیمار، پزشک و داروخانه‌ها شده تا فروش آنلاین دارو در سایت‌ها و پلتفرم‌های اینترنتی که طبق هیچ بخش نامه استاندارد و واضحی پیش نمی‌رود.

دسترسی به داروخانه در شهرهای بزرگی مانند تهران، بسیار سهل تر از سال‌های قبل شده و تقریباً در هر خیابانی یک داروخانه به چشم می‌خورد. این موضوع در مرکز شهر به دلیل وجود چند داروخانه مهم بیشتر مشاهده می‌شود؛ داروخانه‌هایی که تقریباً مقصد آخر هر بیمار نیازمند به داروهای خاص و کمیاب است. باوجود این در سال‌های اخیر با جدی تر شدن سامانه نسخه‌های الکترونیک و فروش آنلاین دارو، پیچیدگی معضلات در حوزه داروی کشور بیش از گذشته شده است. از قطع و وصلی سامانه‌های داروخانه برای تحویل دارو تا پشت پرده‌های نامشخص روش فروش آنلاین دارو که به باور بسیاری بخش نامه اصولی برای آن تعبیه نشده است. در بیشتر داروخانه‌های مرکز شهر که قدم می‌گذاریم، صاحبان آن هیچ اطلاعاتی از چگونگی ورود به حوزه فروش آنلاین دارو و سازوکار دریافت مجوز ندارند و حتی بسیاری به گروه‌های خاص و وابسته به دولت اشاره دارند که مانند مافیا این حوزه را به دست گرفته‌اند.

روزنامه دنیای اقتصاد در صفحه نخست امروز خود با تیتر «ویکند ۲روزه در دو مرحله؟» نوشت: به دنبال تصویب روز پنج‌شنبه به‌عنوان دومین روز تعطیلات در کمیسیون اجتماعی مجلس، ابوالفضل ابوترابی، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در گفت‌وگو با «دنیای‌اقتصاد» از احتمال عقب‌نشینی تاکتیکی مجلس در مقابل دولت برای تعیین دومین روز تعطیلات آخر هفته خبر داد. وی گفت بعد از تصویب نهایی دوروزه شدن تعطیلات، در مرحله بعد برای تعیین زمان ویکند با دولت گفت‌وگو خواهیم کرد. افزایش تعطیلات آخر هفته در انتظار بررسی در صحن علنی مجلس است. احتمالاً مجلس هفته آینده افزایش تعطیلات را در صحن مجلس بررسی خواهد کرد.

افزایش تعطیلات آخر هفته در کمیسیون اجتماعی نهایی شده و حالا در انتظار بررسی در صحن علنی مجلس است و به نظر می‌رسد هفته آینده این لایحه در صحن مجلس بررسی شود. لایحه معروف به افزایش تعطیلات آخر هفته ۵ آذر ماه ۱۴۰۱ تحت عنوان لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری به صورت عادی از سوی دولت به مجلس ارسال شد. اما نمایندگان برای بررسی اولویت‌دار آن امضا جمع کردند و در نهایت بررسی اولویت‌دار لایحه افزایش تعطیلات در نهم بهمن ماه از سوی نمایندگان به تصویب رسید. بر همین اساس کلیات آن در جلسه ۱۹ اسفند ماه سال گذشته مصوب و با تصمیم عبدالرضا مصری، نایب رئیس مجلس قرار بر بررسی دو شوری آن شد.

بنابراین این لایحه بار دیگر به کمیسیون اجتماعی رفت تا اصلاحات نهایی با حضور دولت بر آن انجام شود. در حالی‌که در لایحه دولت روز دوم تعطیلات آخر هفته مشخص نشده بود، اما هفته گذشته کمیسیون اجتماعی روز پنج‌شنبه را به عنوان دومین روز تعطیلات مصوب کرد. در صورت تصویب آنچه تاکنون در کمیسیون اجتماعی نهایی شده است، عملاً تعامل با جهان ۴ روز به تعویق می‌افتد و همین امر موجب انتقاد بخش خصوصی شده است. بر همین اساس برخی نمایندگان مجلس نیز بر تعطیلی شنبه‌ها به‌جای پنج‌شنبه‌ها تاکید دارند، اما به نظر می‌رسد نظر قاطبه مجلس بر تعطیلی پنج‌شنبه‌ها باشد.

کد خبر 746781

دیگر خبرها

  • جان باختن هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات در تعطیلات نوروز
  • هشدار محدودیت تردد در محور کرج-چالوس
  • تعطیلی دو روزه آخر هفته، رونق سفر و مصیبت حمل و نقل
  • ویکند ۲ روزه در دو مرحله؟
  • تعطیلات آخر هفته و تاریخچه آن
  • هفته کاری پنج روزه از کی شروع شد؟
  • ایران قدرت جهانی
  • کدام کشور‌ها شنبه تعطیل هستند؟
  • جهش تولید با افزایش تعطیلی!
  • ممنوعیت‌های غذایی در دوران بارداری