Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-19@23:09:21 GMT

◄ یارانه بیمه کدام رانندگان حذف شد؟

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۵۷۹۸۴

تین نیوز

یک راننده فعال در بخش حمل و نقل کالا در مورد شرایط بهره مندی رانندگان حمل و نقل جاده ای از معافیت ۱۳/۵ درصدی حق بیمه تامین اجتماعی گفت: منشأ صدور مجوز جهت تامین یارانه بیمه رانندگان حمل بار ومسافر به «سازمان هدفمند کردن یارانه ها» بر می گردد، سازمانی که اطلاعات هویتی و اقتصادی اقشار مختلف جامعه را به منظور تعیین گروه های هدف موضوع ماده (۷) قانون ۱۳۸۷در مرکز آمار ایران جمع آوری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تین نیوز، خداداد بکرانی افزود: 950 هزار راننده حمل و نقل بار و مسافر طبق مستندات سازمان هدفمندی یارانه ها در سال های اول اجرای طرح،  تحت پوشش یارانه دولتی و معافیت از پرداخت ۱۰ درصد و بعدها 13.5  درصد حق بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند و منبع تامین اعتبار آن نیز از اعتبارات افزایش سوخت بود که به یک باره قیمت سوخت افزایش یافت و دولت برای جبران آن و افزایش نیافتن قیمت برخی کالاها و خدمات، برای رانندگان فعال و دارای پروانه فعالیت بار و مسافر تخفیف ۵۰ درصدی پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی را در نظر گرفت.

بیشتر بخوانید: نرخ بیمه رانندگان جدید الورود برون شهری در سال 1400

این فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا در شبکه های اجتماعی نوشت: بر این اساس نه شرایط کارگر و یا کارفرما بودن راننده در این کار دخیل بود و نه عضویت رانندگان شامل طرح در انجمن های کارگری و کارفرمایی و نه ارگان های مختلفی همچون وزارت راه و شهرسازی و یا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ...

به گزارش تین نیوز، بکرانی عنوان کرد: تنها مدرک‌ معتبر برای استفاده و بهره مندی از یارانه بیمه تامین اجتماعی رانندگان حمل بار و مسافر، داشتن دفترچه فعالیت معتبر (کارت هوشمند معتبر وفعال)  است که همین امر موجب شده عده زیادی از افراد غیر صنفی نیز با گرفتن مدرک معتبر و کارت فعالیت رانندگی از یارانه بیمه تامین اجتماعی  رانندگان استفاده کلان ببرند و برای ادامه بهره برداری خود از این طرح، بارنامه ها و صورت وضعیت صوری جهت افزایش کارکرد سالیانه خود دریافت کنند.

این راننده کامیون خاطرنشان کرد: در 2 هفته اخیر برای پایش رانندگان صوری و به اصطلاح (بارنامه ای و صورت وضعیتی) سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با ارسال پیامکی به این رانندگان آنها را از چرخه رانندگان بهره مند از یارانه بیمه خارج کرد تا رانندگان واقعی جدیدالورود جایگزین آنان شوند.

بکرانی افزود: بنابراین شرایط بهره مندی رانندگان حمل و نقل جاده ای از معافیت 13.5 درصدی حق بیمه تامین اجتماعی براساس بند (ب)ماده (11 )آئین نامه اجرایی ماده (7) قانون هدفمند کردن یارانه ها می باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: بیمه رانندگان حق بیمه رانندگان رانندگان جدیدالورود سهم بیمه رانندگان یارانه بیمه رانندگان نرخ بیمه رانندگان حق بیمه تامین اجتماعی حمل و نقل جاده ای رانندگان حمل یارانه بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۷۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رانندگان آژانس شاغل در شهرداری بیمه تکمیلی شوند

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: ضرورت دارد تا راهکارهای قانونی برای استفاده رانندگان آژانس شاغل در شهرداری از مزایای بیمه تکمیلی تدبیر شود.

علی فرمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین خواستار توجه به وضعیت معیشت و حقوق رانندگان آژانس شاغل در شهرداری قزوین شد و اظهار کرد: در سال گذشته افزایش حقوق رانندگان توسط اعضای شورا مصوب شد، اما متأسفانه با برخی رفتارها و افزایش ساعت کاری این رانندگان به گونه‌ای عمل شد که گویا افزایش حقوقی اعمال نشده است.

وی افزود: ضرورت دارد تا راهکارهای قانونی برای استفاده رانندگان از مزایای بیمه تکمیلی تدبیر شود تا این رانندگان زحمتکش نیز تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گیرند. در ضمن از مدیریت شهری قزوین خواستاریم تا درباره نحوه پرداختی حقوق رانندگان نظارت‌های بیشتری صورت گیرد تا این افراد شرمنده خانواده خود نباشند.

رئیس شورای شهر قزوین همچنین با اشاره به برگزاری جلسه فوق‌العاده کمیسیون مالی، برنامه‌ریزی و سرمایه گذاری شورا با هدف بررسی وضعیت فعالیت یا انحلال شرکت آرمان بنای قزوین، خاطرنشان کرد: در این جلسه وضعیت اقدامات و عملکرد شرکت آرمان بنای قزوین مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد تا فعلاً شرکت به فعالیت خود ادامه دهد و از انحلال آن جلوگیری شود.

فرمانی از بررسی لایحه حفظ و نگهداری دهکده طبیعت در جلسه تلفیق کمیسیون‌های مالی و املاک خبر داد و افزود: ضمن بررسی این لایحه بر لزوم توجه به پرداخت به موقع حقوق کارکنان و نیروهای شرکتی دهکده طبیعت تأکید جدی شد.

کد خبر 745671

دیگر خبرها

  • یارانه نقدی فروردین 1403 برای کدام دهک‌ها واریز شد؟ | کی می‌شود این مبلغ را برداشت کرد؟
  • نرخ حمل کالا از حالت توافقی خارج شود
  • کاهش حق بیمه در تور صیادان و صاحبان شناور‌های صیادی گلستان
  • وضعیت نامطلوب محیط کسب و کار اصلاح می شود
  • حذف شناسه پرداخت تامین اجتماعی برای تسهیل و پیشگیری از اشتباه
  • کاهش حق بیمه در تور صیادان و صاحبان شناورهای صیادی گلستان
  • رانندگان آژانس شاغل در شهرداری بیمه تکمیلی شوند
  • چگونه سابقه بیمه تامین اجتماعی را افزایش دهیم؟ | شرایط خرید سابقه بیمه تامین اجتماعی چیست؟
  • افشاگری درباره بیمه تکمیلی رانندگان کامیون ؛ سوء استفاده کنندگان کیستند؟
  • بهره مندی ۳۹۴ هزار نفر از خدمات آزمایشگاهی مراکز تامین اجتماعی زنجان