Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@19:50:03 GMT

۶۶۸ میلیون دلار کالا به استان سمنان وارد شد

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۵۸۰۲۷

۶۶۸ میلیون دلار کالا به استان سمنان وارد شد

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا مداح صبح دوشنبه در نشستی با موضوع واردات و صادرات صنعتی در سازمان صمت سمنان با بیان اینکه در سال گذشته، سه هزار و فقره ثبت سفارش واردات کالا به ارزش بیش از ۶۶۸ میلیون دلار در استان انجام پذیرفته است، تاکید کرد: عمده کالاهایی که از طریق این ثبت سفارش‌ها به استان وارد شده شامل ماشین آلات و تجهیزات مربوطه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مواد اولیه مورد نیاز خط تولید واحدها، محصولات شیمیایی، مواد نساجی و مصنوعات مربوطه، اجزا و قطعات لوازم خانگی، محصولات فلزی، قطعات خودرو، مواد اولیه مربوط به تولید محصولات بهداشتی و شوینده و… از دیگر محصولات وارداتی به استان سمنان است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از صدور و تمدید ۱۴۲ فقره کارت بازرگانی در سال گذشته خبر داد و افزود: در این مدت، تعداد ۴۷ فقره کارت بازرگانی صادر، ۹۵ فقره تمدید، چهار فقره تعلیق و ۲۰ فقره نیز تغییر انجام شده است.

مداح ادامه داد: کاهش بروکراسی اداری و تفویض اختیارات به استان‌ها یکی از برنامه‌های اولویت دار وزارت صمت در سال گذشته بوده که تفویض ثبت سفارش «کالاهای گروه دو» به استان‌ها از جمله اقدامات در راستای تسهیل فرایند اداری است.

کد خبر 5208610

منبع: مهر

کلیدواژه: صادرات و واردات ویروس کرونا روز قدس روز جهانی قدس بوشهر کرمانشاه آمار کرونا شیوع کرونا عکس استانها گرگان واکسن کرونا اردبیل فلسطین شب قدر ماه مبارك رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۸۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۱۴۸۹ میلیون دلاری کالا از آذربایجان‌غربی به کشورهای خارجی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از آذربایجان‌غربی، عبدالحمید سرتیپی گفت: در ۱۱ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ بیش از یک میلیون تن انواع محصولات تولید شده در داخل استان آذربایجان‌غربی به ارزش نزدیک به ۱۴۸۹ میلیون دلار از گمرکات استان به بازارهای جهانی صادر شده است که نسبت به مدت زمان مشابه سال ۱۴۰۱ بیش از ۳۱ درصد رشد داشته است.

وی افزود: همچنین در بازه زمانی یاد شده بیش از ۲ میلیون و ۵۴۵ هزار تن انواع کالاهای بازرگانی به ارزش بیش از یک میلیارد و ۱۱۰ میلیون دلار از گمرکات استان به بازرهای جهانی صادر شده است که از لحاظ وزنی ۴۳ درصد نسبت به ۱۱ ماهه ۱۴۰۱ رشد داشته است.

سرتیپی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان بهمن ماه، ۳۶۸ هزار و ۶۲۲ تن انواع کالاهای مورد نیاز کشور به ارزش ۸۳۸ میلیون و ۴۸۹ هزار دلار از گمرکات استان وارد کشور شده است که از لحاظ وزنی ۳۵ درصد و از لحاظ ارزشی ۲۰ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان‌غربی عنوان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان بهمن ماه ۸۱۰ فقره کارت بازرگانی صادر و ۴۳۳ فقره نیز تمدید گردید که از لحاظ صدور ۵۷ درصد و از لحاظ تمدید ۷۶ درصد افزایش داشته است. همچنین در ۱۱ ماهه سال گذشته ۸۲۹ فقره کارت پیله وری در استان صادر شده است.

سرتیپی بیان کرد: در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۲ در کل استان ۱۱۲ نوبت انتخابات برای تعیین تکلیف اتحادیه های صنفی استانی برگزار گردید که بیشترین انتخابات با ۳۴ نوبت در شهرستان ارومیه برگزار و دارندگان واحدهای صنفی، خدماتی و تولیدی افراد واجد شرایط را برای سکانداری اتحادیه های صنفی مربوطه برای دوره مدیریتی ۴ ساله انتخاب کردند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888822

دیگر خبرها

  • تداوم توزیع برنج و شکر تنظیم بازاری در کرمانشاه
  • قبل از سفارش چاپ کاتالوگ این نکات رو بدون!
  • صادرات ۱۴۸۹ میلیون دلاری کالا از آذربایجان‌غربی به کشورهای خارجی
  • صادرات ۱۴۸۹ میلیون دلار محصولات تولیدی آذربایجان‌غربی از گمرکات استان طی سال گذشته
  • پارسال به بیش از ۳۳ هزار پرونده تخلفاتی در آذربایجان‌غربی رسیدگی شد
  • در اولین شب آزادی: دنی آلوز دلی از عزا درآورد
  • کالا‌هایی که با خروج ۱۶ میلیارد دلار به نرخ ۲۸۵۰۰ وارد کشور شدند/ ۲۲۹ میلیون دلار برای واردات چای علی‌رغم حواشی دبش!
  • صدور و تمدید ۵۰ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در سال گذشته
  • ورود بیش از ۱۶ هزار پرونده به تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان
  • رسیدگی به بیش از ۳۳ هزار پرونده تخلفاتی پارسال درآذربایجان غربی