Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ رئیس مجمع بسیجیان استان اصفهان با بیان اینکه وظیفه اصلی بسیج امیدآفرینی است، گفت: باید برای مردم صحبت شود و هر بسیجی یک رسانه بشود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین محسن طالب‌پور با حضور در دفتر استانی تسنیم در پاسخ به خبرنگار این خبرگزاری با اشاره به نزدیک شدن به انتخابات و برنامه‌های بسیج برای تقویت مشارکت بیشتر مردم در انتخابات، اظهار داشت: با توجه به اینکه بسیج یک نهاد انقلابی تحت نظر و اشراف مقام معظم رهبری است همان دو راهبردی را که حضرت آقا بارها بر آن تاکید داشتند را به عنوان افق حرکت خودش قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرایط اقتصادی، شرایط فرهنگی و امنیتی، امید جامعه را کم کرده است

وی افزود: این راهبرد شامل مشارکت حداکثری و دولت جوان انقلابی است و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند نخستین و مهم‌ترین راهکاری که برای مشارکت حداکثری باید به آن توجه شود موضوع امیدآفرینی است، امروزه متاسفانه شرایط داخلی کشور، شرایط اقتصادی، شرایط فرهنگی و امنیتی به تعبیر مقام معظم رهبری مشکلات اصلی کشور ما هم این سه مورد هستند و این سه مجموعه باعث شده که امید از جامعه کم بشود. مردم برای تهیه معیشت زندگی دچار مشکل هستند و کرونا هم مزید بر علت شده و شرایط را برای مردم سخت‌تر کرده، بعضی تصمیمات ناصحیح یا ناپخته در بحث کرونا و ضربه‌هایی که به اقتصاد وارد کرده همه اینا از یک زاویه و از زاویه دیگر رسانه‌های بیگانه  باعث ایجاد ناامیدی شده است.

رئیس مجمع بسیجیان استان اصفهان با بیان اینکه وظیفه اصلی بسیج امیدآفرینی است، گفت: باید برای مردم صحبت شود و هر بسیجی یک رسانه بشود و با مردم صحبت کند در عین حال که این مشکلات را نباید انکار کنیم ولی باید به مردم امید بدهیم  که حضور آنها در پای صندوق رای براساس فرمایش مقام معظم رهبری یک فرصت برای تغییر و اصلاح است و باز هم فرمودند شرکت در انتخابات در نظام دین، عزت آفرین، اقتدار آفرین و امنیت آفرین است.

وی ادامه داد: تک‌تک بسیجیان و رسانه‌های مرتبط با بسیجیان این وظیفه اساسی را دارند و اینکه صحبت شود رای ندادن شما، قطعاً می‌تواند آثار و تبعات بیشتری داشته باشد حتی می‌تواند شرایط را سخت‌تر کند، در هر حال 8 سال یک جناح شاخص سیاسی در دست دولت بوده و براساس آن سیاست‌ها این شرایط پیش آمده الان  همان تفکر اصرار دارد که 4 سال آینده را در اختیار بگیرید اگر متدین و انقلابیون کوتاه بیایند شرایط سخت فعلی و حتی سخت‌تر را هم تحمل کنیم، این موضوع باید به مردم گفته شود که جدای از نگاه جناحی جلوی ضرر را هر وقت بگیرید نفع است و حضور مردم در پای صندوق رای و انتخاب دقیق می‌تواند اگر شرایط را اصلاح نکند حداقل متوقف کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین طالب‌پور تصریح کرد: خدمت‌رسانی موضوع دیگری است که باید به آن توجه شود، بسیجیان در همین زمان کم به مردم خدمت کنند. همین کاری که بسیج به عنوان رزمایش مومنانه انجام می‌دهند، هر بسیجی از مواضع خودش بزند من انقلابی‌ام، ارزان‌تر می‌دهم، تخفیف می‌دهم به نحوی مردم را امیدوار کند و این دو کار امیدآفرینی و خدمت‌رسانی مهم‌ترین کار است.

وی با اشاره به تقویت و رساندن مردم به این فهم و بلوغ سیاسی، اظهار داشت: باید این باور را  تقویت کنیم که دشمنان هیچگاه دلسوز ما نیستند، اینکه تحت تاثیر رسانه بیگانه قرار بگیریم و مایوس و ناامید باشیم بزرگ‌ترین ضربه است، به طوری که در نگاه دینی هم آمده بزرگترین گناه کبیره ناامیدی است در حالی که در ناامیدی بسی امید است این موضوع را باید به مردم القا کنیم و  انتقال بدهیم.

رئیس مجمع بسیجیان استان اصفهان خاطرنشان کرد: باور مردم این است که ما در انتخابات شرکت کردیم، رای دادیم این طور شد و دیگر شرکت نمی‌کنیم به نظر من این یک نظر اشتباه است چراکه شرکت در انتخابات مساله‌ای ندارد بلکه انتخاب دقیق نیست نباید گفت خودتان رای دادید باید گفت خودتان انتخاب کردید و باید با دقت انتخاب کنیم، انتخابات را شرکت کنیم چون نمی‌شود شرکت نکرد، تکلیف و وظیفه است، ولی دقت کنید.

وی افزود: بصیرت افزایی، وظیفه دیگر بسیج است که باید مردم را به سمت دولت جوان انقلابی سوق بدهد، مردم بدانند بسیج به هیچ عنوان قصد ورود در انتخابات با معرفی مصداق ندارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین طالب‌پور با بیان اینکه جریان انقلابی به جمع‌بندی و اجماع برسند و اگر خود را معرفی کردند کار مجموعه نیروهای انقلابی راحت است، گفت: اگر این اتفاق نیفتاد کسی نمی‌گوید به چه کسی رای بدهید معیار و ملاک‌هایی که حضرت آقا به آنها اشاره کردند را در نظر بگیرید، وظیفه بسیج این است که به جای اینکه بگوید به چه کسی رای بدهید بگذارد خود مردم با بصیرت افزایی انتخاب کنند چرا که ملاکهایی که مقام معظم رهبری اعلام کردند واقعا کارشناسی شده و دقیق است و اینکه حضرت آقا گفتند ما یک دولت کارآمد می‌خواهیم.

وی ادامه داد: در فکر بنده جالب بود که مقام معظم رهبری برای نخستین‌بار در سخنرانی روز اول سال 1400 شان وقتی ملاک و معیارهای دولت را معرفی کردند، اول به کارآمدی و کاربلدی اشاره کردند و سپس تدین و ایمان و تقوا پرداختند، تخصص را برای دولت آینده و کارآمدی را مقدم بر تعهد و تدین دانستند و همچنین برای اولین بار امسال به صورت صریح گفتند برخی‌ها که فاقد توانمندی لازم هستند کاندید نشوند با استناد به حدیث مشهور امیرالمومنین(ع) که اگر کسی بداند کسی از او بهتر است و اقدام کند، خیانت است.

رئیس مجمع بسیجیان استان اصفهان بیان کرد: چرا که در  این شرایطی که ما داریم هر کسی توان مهار مشکلات و حل مشکلات ندارد در این عرصه ورود نکند، باید سمت و سوی حرکت را به سمت دولت کارآمد پیش ببرد اولین ویژگی که حضرت آقا مطرح کردند این بود که تجربه، توانمندی و برنامه لازم را داشته باشد، باید مشکلات اصلی کشور را به خوبی شناخته باشد و راه حل عملی داشته، باشه شعار و وعده نباشد حرف‌هایی می‌زنند که عملی نیست و ما وظیفه داریم  این موضوع را انتقال بدهیم.

معاون استاندار گیلان: کارکنان دولت تفکر بسیجی "حاج قاسم سلیمانی" را الگوی خود قرار دهند‌بسیجیان قمی توربین‌های بادی و آبی تولید کردندجانشین فرمانده سپاه گیلان در بسیج: مشارکت حداکثری عامل انسجام ملی است

وی تصریح کرد: اگر فهم درستی از فرمایشات حضرت آقا اول خودمان داشته باشیم و بعد به جامعه منتقل کنیم کار راحت می‌شود به عنوان مثال در راهبردی دوم مقام معظم رهبری فرمودند دولت جوان نگفتند رئیس جمهور جوان و همچنین جوانی را به سن و سال ندانستند بلکه نشاط، کارآمدی و خستگی‌ناپذیری را مطرح کردند. مصداق آوردند سردار حاج قاسم سلیمانی بود که در 63 سالگی به شهادت رسیدند اگر ایشان شهید نمی‌شدند تا 10 سال آینده در جایگاه فرمانده سپاه قدس یا بالاتر به خاطر جوانی‌شان نگهشان می‌داشتم.

رزمایش کمک‌های مومنانه تدبیر مقام معظم رهبری بود

حجت الاسلام والمسلمین طالب‌پور خاطرنشان کرد: دولت باید جوان باشد، میانگین سنی آنها باید کاهش یابد؛ باید روحیه جوانی، نشاط و کارآمدی داشته باشند.

وی با اشاره به راهکارهای لازم برای بصیرت افزایی جوانان، اظهار داشت: در فضای حقیقی شرایط خوبی داریم با وجود شرایط کرونا برگزاری وبینارها، نشست‌های تخصصی در فضای مجازی، ارتباطات زنده رادیویی و تلویزیونی انجام می‌شود و با ظرفیت بسیار خوبی که خود پایگاه‌های مقاومت، بسیج، نواحی دارند این کار در حال انجام است در فضای حقیقی هم باید به همین شکل با رعایت همه پروتکل‌ها و جمعیت‌های محدود این کار انجام می‌شود. فضای مجازی و رسانه‌های مجازی فعال هستند و طرح ثامنی که در بسیج در حال اجرا است به اینصورت که هر پایگاه بسیج باید حداقل یک پایگاه، کانال یا گروه داشته باشد برای تایید محتوا و اطلاع رسانی خوب، کارهای بسیاری انجام می‌شود و مهم‌ترینشان ارتباط نزدیک با مردم چهره به چهره و سینه به سینه است و هر بسیجی یک سرباز میدان جنگ نرم نظام برای مقابله با توطئه دشمن برای جذب مردم است.

رئیس مجمع بسیجیان استان اصفهان بیان کرد: رزمایش کمک‌های مومنانه تدبیر مقام معظم رهبری بود که سپاه و بسیج بسیار خوب ورود پیدا کردند، البته سال گذشته این رزمایش را خیلی بهتر و گسترده‌تر انجام می‌شد. آغاز کار بیشتر به عهده بسیج ولی به مرور زمان مجموعه‌های دیگر از جمله بنیادها، موسسات خیریه‌ها ورود پیدا کردند و اکنون فعالان عرصه بسیار زیاد هستند، ایجاد هماهنگی و همگرایی برای جلوگیری از انجام کارهای تکراری یکی از کارهایی بود که بسیج در این دوره انجام داد. خود در هر حال مانع از فعالیت موسسات دیگر نبود حتی تشویق می‌کرد، خدمات می‌داد اقلام را تهیه و به خیریه‌ها برای توزیع می‌دادند.  

بالای 75 درصد جمعیت کشور را قرارگاه شهید سلیمانی پوشش داده است

وی افزود: بسیج به عنوان فرمانده قرارگاه خدمت‌رسانی می‎کند و در حال انجام است، با وجود وضعیت معیشت مردم و افزایش 3 برابری قیمت‌ها این رزمایش با پشتوانه کمک مردمی شکل می‌گیرد و بودجه سازمانی نداشت اگر چه سپاه و بسیج کمک می‌کردند ولی بخش عمده آنها توسط مردم انجام می‌شود در بسته‌های قبلی یک کیسه 10 کیلویی برنج، گوشت و مرغ بود ولی به خاطر افزایش قیمت میزان کمک‌ها کمتر شده ولی ادامه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین طالب‌پور خاطرنشان کرد: براساس آمار قرارگاه‌ها و وزارت بهداشت بالای 75 درصد جمعیت کشور را قرارگاه شهید سلیمانی پوشش داده است، در اصفهان قدری بیشتر بود قبل از عید تقریباً می‌توانم بگویم همه شهرهای استان و حتی کشور به سمت زرد، سفید و آبی رفت ولی متاسفانه با این بی‌تدبیری که در ایام  عید صورت گرفت همه جا را قرمز  کرد اما اگر این اتفاق نیفتاده بود شاید کرونا مهار شده بود ولی با تصمیمات نابجا تمام کشور قرمز شد و امید است هر چه زودتر موضوع حل شود.

انتهای پیام/166/س

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مقام معظم رهبری حجت الاسلام انجام می شود حضرت آقا طالب پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۸۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق اهداف نظام اسلامی در دانشگاه‌ها با همکاری بسیج اساتید و نهاد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان بسیج اساتید کشور، نشست محمدرضا مردانی رییس بسیج اساتید کشور و اعضای شورای مرکزی سازمان بسیج اساتید کشور با حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در دفتر این نهاد برگزار شد.

رییس سازمان بسیج اساتید کشور نشست های اینچنینی را زمینه ساز ارتباطات بیشتر این دو جریان مهم در دانشگاهها ارزیابی کرد که می تواند به محقق شدن هر چه بیشتر اهداف و آرمان‌های الهی انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها کمک کند.

وی ظرفیت کم نظیر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها را فرصت بسیار ارزشمندی دانست که بعد از انقلاب اسلامی ایجاد شد و گفت: این نهاد با دستور امام راحل عظیم الشأن تشکیل شد و نهایتا تا این مقطع با نگاه بسیار ارزشمند مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در دانشگاه‌ها تداوم یافته و ثمرات زیادی داشته است.

رییس سازمان بسیج اساتید کشور افزود: این فرصت کم نظیر و بی نظیر در دانشگاه و نیز بحث ایجاد گروه معارف و اساتید رشته معارف در دانشگاه‌های ما بسیار مغتنم است. بسیج اساتید هم به عنوان بدنه فعال و انقلابی اساتید دانشگاه‌ها فرصتی دیگر در دانشگاه است که به لطف پروردگار ایجاد شده است.

مردانی همچنین گفت: با هم‌افزایی روزافزون و همکاری‌های مشترک می توانیم اهداف مشترک و بلند نظام اسلامی را در دانشگاه را بیش از پیش محقق نماییم.

وی در ادامه برخی فعالیت‌های سازمان بسیج اساتید کشور در سال گذشته را برشمرده و افزود: بسیج اساتید در سال گذشته حرکت‌های میدانی زیادی در سطح ستادی و نیز در استان‌ها انجام داده است که از جمله آن تشکیل قرارگاه جهاد تبیین در آموزش عالی با مسئولیت مقام محترم عالی وزارت و نیز تشکیل قرارگاه‌هایی در دانشگاه‌های سراسر کشور بوده است.

مردانی از موضوع انتخابات و دعوت به مشارکت حداکثری عموم مردم توسط اساتید دانشگاه‌ها سخن گفت و ادامه داد: در برنامه‌های مختلف و به ویژه انتشار نامه‌ای با امضای ۱۵ هزار استاد بسیجی و درخواست آنان از مردم برای حضور پرشور در پای صندوق‌های رای این مهم دنبال شد.

معرفی اساتید جهادگر تبیین، تشکیل هیات اندیشه‌ورز و کارگروه‌های انتخاباتی جهت ترغیب و تشویق مردم و ایجاد فضای مشارکت حداکثری، ایجاد فضای آموزش و توانمندسازی و شبکه‌سازی جهادگران تبیین با ۱۱۰۰ استاد جهادگر تبیین و سخنرانی در مساجد، مدارس و کارخانه‌ها و ...، برگزاری برنامه‌های روشنگری و اردوهای تبیینی حضوری و مجازی برای تبیین گفتمان انقلاب اسلامی و عملکرد نظام، برگزاری نشست‌های مجازی بسیار از جمله در روزهای گذشته با حدود ۳۰۰ دانشگاه سراسر کشور، برگزاری اردوهای پیشرفت و راهیان نور با حضور ۸۹۰۰ نفر، ارزیابی و مستندسازی اقدامات، پیگیری و تجمیع داده‌ها، تشکیل اتاق وضعیت در موضوع انتخابات، تولید محتوای تحلیلی و انتشار کتب و نشریه تحلیلی که ۶۰۰۰ نفر از اساتید دانشگاههای کشور در آن مشارکت کردند، انتشار نشریه بصائر در ایام انتخابات و ویژه نامه‌ها از مواردی بود که رییس سازمان بسیج اساتید کشور به آن پرداخت.

برگزاری ۱۴۷۸سخنرانی تبیینی در دانشگاه‌ها، ۷۹۷ سخنرانی اساتید در مدارس، ۱۳۰۴ مورد سخنرانی در مساجد، ۴۷۱ مورد در مراکز نظامی و پادگان‌های ارتش و سپاه، ارتباط تصویری با رسانه‌ها در استان‌ها و در سطح کشور با فرستادن فیلم و مصاحبه کوتاه، ۳۱۸ مورد سخنرانی در اردوهای فناوری و پیشرفت، ۴۷۰ برای بازاریان، ۸۷۰ جلسه نقد و مناظره در دانشگاه ها، تولید ۱۱۳۶۰ محتوای تحلیلی، تبیینی، خبری توسط اساتید، برگزاری تریبون آزاد در معابر، تهیه و انتشار ۶۲۶ کلیپ، ۲۶۰۷ یادداشت و بیانیه انتخاباتی، ۱۳۸۰ سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه از جمله گزارش عملکرد اتاق وضعیت انتخابات در بسیج اساتید بود که مردانی ارائه کرد.

رییس سازمان بسیج اساتید همچنین در موضوع حمایت از مردم مظلوم غزه از صدور بیانیه‌ای با ۹۰۰۰ امضای اساتید دانشگاه‌ها با همکاری با نهاد مقام معظم رهبری و برگزاری نشست جبهه علمی فرهنگی با حضور ۳۰هزار استاد بسیجی در اولین روز هفته بسیج در دانشگاه تربیت مدرس و تشکیل جلسه شورای معاونین و مشاورین ویژه غزه، برگزاری جلسات گفتگوی تصویری برای تشریح موضوع، برگزاری جلسات متعدد تبیینی در دانشگاهها، راه‌اندازی وبگاهی برای تحریم رژیم صهیونیستی در مجمع بین المللی اساتید مسلمان دانشگاهها با همکاری دانشگاه اصفهان که به سه زبان عربی، انگلیسی و فارسی، حمایت از عملیات وعده صادق با امضای ۱۳ هزار و ۲۴۵ استاد دانشگاه‌های سراسر کشور و درخواست برخورد جدی در صورت هر اقدام مذبوحانه دشمن و حمایت مردم غزه و تحریم رژیم صهیونیستی سخن گفت.

جمع‌آوری ۲ میلیارد تومان پول نقد از طریق مرکز نیکوکاری شهید شهریاری سازمان بسیج اساتید، حضور فعالانه در فضای مجازی برای روشنگری، تجمع مقابل دفتر سازمان ملل در تهران، ارسال نامه‌ای با امضای ۶۰۰۰ استاد برای دبیرکل سازمان ملل در موضوع غزه که تقدیم وزارت خارجه شد، برگزاری همایش بین‌المللی جهان عاری از استکبار، برگزاری اولین نشست زن مقاوم و شهید غزه با همکاری مجمع اساتید مسلمان دانشگاهها و با حضور همسر شیخ زکزاکی، راه‌اندازی کمپین حمایت از مردم غزه توسط اساتید با ارسال ایمیل به روسای دانشگاههای جهان، راه اندازی کانال اخبار بسیج اساتید جهت انعکاس فعالیت اساتید بسیجی سراسر کشور و بسیاری فعالیت‌های دیگر استادان بسیجی دانشگاه های کشور از دیگر مواردی بود که رئیس سازمان بسیج اساتید کشور به آن اشاره کرد.

مردانی در ادامه برخی درخواست‌ها و انتظارات بسیج اساتید استان‌ها از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها را به نمایندگی از استان به این شکل مطرح کرد: باز تعریف نقش‌ها و وظایف مسئولان نهاد در خصوص نحوه مواجهه فرهنگی، سیاسی و اجتماعی دانشگاهیان با رویدادهای دانشگاه به ویژه در تعامل با دانشگاه‌ها و ارزیابی عملکرد آنان به صورت دوره‌ای، استقلال منابع مالی نهاد از دانشگاه به منظور ممانعت از هرگونه استفاده نامتعارف، اعمال گردش مدیران و نخبگان، جلوگیری از اشتغالات گوناگون خارج از نهاد در کسوت امام جمعه و جماعات که فرصت حضور موثر در ایفای نقش نهاد را دچار وقفه می‌کند، حفظ شأن نظارتی، هدایت و راهنمایی در برنامه‌ها و ماموریت‌ها و پرهیز از ورود به اجرائیات، نهادینه‌سازی و عمل به تبری و تولی در مواجهه با عناصر همسو و افراد متخلف و معاند، پرهیز از تمرکز بیش از حد بر فعالیت‌های کلیشه‌ای و اکتفا به برنامه‌های حاشیه‌ای در دانشگاه از جمله این موارد بود.

همچنین وی در ادامه درخواست‌ها از پرهیز از نقدناپذیری و قانع بودن به وضعیت کنونی و دیدگاه خوشبینانه به عملکرد اساتید و برنامه‌ها در دانشگاه، لزوم دانش افزایی اساتید به صورت دوره‌ای و به روز، بازنگری در برنامه‌های درسی، نکات، متون و محتوای آموزشی و روش تدریس دروس معارف و به روز رسانی آن، تولید محتواب متناسب با وقایع روز، ایجاد شبکه اطلاع رسانی و پاسخ گویی به شبهات در سطح اساتید و دانشجویان در حوزه معارف اسلامی و استفاده از فناوری‌های آموزشی و اردوها در آموزش دروس معارف برای تاثیرگذاری بیشتر سخن گفت.

کد خبر 6085601

دیگر خبرها

  • لزوم فرهنگ سازی مراجعه به مشاوره، ضرورت جامعه مدرن
  • اظهار امیدواری امام جمعه ورامین برای حضور پرشور مردم در انتخابات
  • بانوان در نظام و انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای دارند
  • ضرورت آموزش فرهنگ داوطلبی به مردم
  •  نامزدها چطور می‌پذیرند بیش از درآمد چهار سال نمایندگی برای انتخابات هزینه کنند؟
  • حضور در یادواره‌ شهدا وظیفه‌ای ملی و انسانی است
  • مردمی سازی موضوع سلامت یک ضرورت است
  • تقدیر باشگاه سپاهان از هواداران در انزلی (عکس)
  • تحقق اهداف نظام اسلامی در دانشگاه‌ها با همکاری بسیج اساتید و نهاد
  • اردوی راهیان پیشرفت ویژه اساتید برگزار می شود