Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از انگجت، شرکت مهندسی کانادایی Geometric Energy Corporation با شرکت SpaceX معامله‌ای را انجام داده است تا در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ ماهواره مکعبی DOGE-۱ را به ماه بفرستد. همانطور که از نامش پیداست، بودجه آن کاملاً توسط ارز دیجیتال دوج کوین (Dogecoin) تأمین می‌شود و به این ترتیب، اولین محموله تجاری ماه خواهد بود که با این رمزپایه شروع به کار خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ماهواره با موشک Falcon ۹ پرتاب خواهد شد. طبق گفته شرکت اسپیس ایکس، مکعب ۸۸ پوندی "اطلاعات مکانی ماه" را از طریق ترکیبی از دوربین‌ها و سنسور‌ها جمع آوری می‌کند و SpaceX کاملاً از اهمیت پرتاب آن آگاه است.

اسپیس ایکس به فکر تجارت بین سیاره ای

تام اوچینرو (Tom Ochinero) معاون فروش تجاری اسپیس ایکس گفت که این ماموریت زنده ماندن رمزنگاری در آن سوی زمین را نشان می‌دهد و بنیادی برای تجارت بین سیاره‌ای ایجاد می‌کند.

تردیدی وجود ندارد که هر دو طرف فرصت تبلیغات را در اینجا می‌بینند، چون DOGE-۱ یکی از بزرگترین مدل‌های پیشرفته فناوری است. این نکته به چگونگی تغییر پرواز‌های فضایی خصوصی اشاره دارد و این یک یادآوری است که علاقه SpaceX به ماه فراتر از قرارداد‌های دولتی و گردشگری است.

روز قبل، اسپیس ایکس با پرتاب و فرود یک موشک خاص Falcon ۹ برای دهمین بار، یکی از رکورد‌های داخلی خود را شکست و این نشان دهنده بیشترین استفاده مجدد از تقویت کننده‌ها در این شرکت است. در حالی که موشک‌های قابل استفاده مجدد، به وضوح در این مرحله چیز جدیدی در شرکت نیستند، اما خبر‌ها حاکی از آن است که آن‌ها می‌توانند قبل از بازنشستگی، مدت‌ها مورد استفاده قرار گیرند.

بیشتر بخوانید

توقف پروژه فرودگر ماه با شکایت از اسپیس ایکس

انهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ارز دیجیتال اسپیس ایکس اسپیس ایکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۸۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت دستگاه ابزار آزمون تصویر دستگاه پرتو ایکس کانتینری در قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قم؛ مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت گفت: این دستگاه در گمرکات و صنایع بزرگ کاربرد دارد و با توجه به اینکه کشور ما در این حوزه تحریم است ما آن را در کشور خودمان ساختیم.
علیرضا هما افزود: دستگاه های ایکس ری گمرکات نیاز به ابزار آزمون دارند تا کارشان را انجام دهند که این ابزار آزمون برای اولین بار در شرکت فاتح ساخته شده است. 
وی با اشاره به اینکه جلوگیری از ورود قاچاق یکی از کاربرد های این ابزار آزمون است گفت: کانتینر در روز گذشته تحویل گمرک آستارا شد و با موفقیت کارش را انجام داد.
پیش از این فناوری این تکنولوژی در اختیار برخی کشورهای اروپایی و آمریکا بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ایلان ماسک: اگر فرازمینی‌ها وجود داشتند من می‌فهمیدم
  • اولین آزمایش ضد حمله هسته‌ای کره شمالی
  • واکنش انگلیس به پرتاب موشک بالستیک در کره شمالی
  • بی‌بی‌سی: عبور موشک‌های ایران از پدافند هواییِ چند لایه اسرائیل
  • بی‌بی‌سی: موشک‌های ایران از پدافند هواییِ چند لایه اسرائیل عبور کردند
  • ایلان ماسک: با ۶۰۰۰ ماهواره در مدار زمین، هیچ مدرکی برای بیگانگان ندیده‌ام
  • ساخت دستگاه ابزار آزمون تصویر دستگاه پرتو ایکس کانتینری در قم
  • واکنش وزیر جنجالی اسرائيلی به انتقادها
  • چین ماهواره جدید سنجش از دور را به مدار زمین فرستاد
  • کره شمالی کلاهک فوق بزرگ موشک کروز آزمایش کرد