Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمد زهرایی صبح دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران در ارومیه با بیان اینکه سال گذشته ۱۵ هزار طرح با کمک نهادهای مختلف با حدود هزار میلیارد تومان اعتبار اجرا شده است، افزود: ۱۱۲ هزار فرصت شغلی نیز سال گذشته از طرح‌های بسیج سازندگی ایجاد شده که امسال ایجاد ۲۰۰ هزار فرصت شغلی را هدف گذاری کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه بسیج تعیین بخش مردم سالاری دینی در کشور است گفت: سال ۱۳۷۹ بود که بسیج سازندگی در امتداد جهاد سازندگی تشکیل شد تا مأموریت محرومیت زدایی را در کشور انجام دهد، در حال حاضر بیش از ٨٠٠ هزار نفر در ۴٢ هزار گروه جهادی در سطح کشور فعالیت می‌کنند.

زهرایی از تشکیل ۷ هزار گروه جهادی به صورت خودجوش خبر داد و عنوان کرد: گروه‌های جهادی در حوزه‌های فرهنگی، کشاورزی، عمرانی، توسعه و غیره فعال است، این گروه‌های جهادی نشان داد که کشور نیازمند نیروهای متخصص در بخش‌های مختلف است.

مجامع جهادی در سطح استان‌های کشور ایجاد می‌شود

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه در حال حاضر ٩٢ قرارگاه استانی و ٨ قرارگاه ملی داریم که فعالیت‌های کلی گروه‌ها را تبیین می‌کنند و امسال در صدد تشکیل مجامع جهادی در سطح استان‌ها هستیم.

زهرایی با بیان اینکه امسال در صدد تشکیل جبهه گروه جهادی خدمات رسان برون مرزی هستیم تا بسیج در خارج از کشور نیز خدمات جهادی انجام دهد، اضافه کرد: سامانه اطلس جهادی برای ارائه مجوزهای لازم و ساماندهی فعالیت‌های لازم در بسیج سازندگی ایجاد شده و بزرگترین بانک اطلاعاتی موجود از گروه‌های جهادی و نتایج فعالیت آنها در حوزه‌های مختلف در این سامانه وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: انجام پروژه‌های محرومیت زدایی کوچک در مناطق مختلف جزوه دیگر اهداف دیگر سازمان است که در این راستا امسال بیش از ٣٠ هزار میلیارد تومان در قالب محرومیت زدایی در جلسات شورای برنامه ریزی مصوب شده که بخشی از آن به سپاه و بسیج مأموریت داده شده، اختصاص یافته است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور از انعقاد تفاهم نامه با وزارتخانه‌های مربوطه برای اجرای پروژه‌ها خبر داد و گفت: آبرسانی راه و مسکن روستایی و رسیدگی به مشکلات حاشیه نشین جزو برنامه‌های سال جاری سازمان بوده که در دستورکار قرار گرفته است.

محرومیت زدایی در ۱۰ هزار روستای کشور توسط بسیج سازندگی

سردار زهرایی توجه به اقتصاد مقاومتی را نیز جزو دیگر اقدامات شاخص اعلام کرد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر ٢۵ هزار صندوق قرض الحسنه در کشور داریم که در این حوزه فعالیت می‌کنند.

وی با تاکید بر فعالیت خدمت رسانی و مشارکت در حوادث غیرمترقبه از جمله سیل، زلزله و غیره ادامه داد: نهضت کمک مومنانه و توزیع اقلام معیشتی و دارویی از همان اهداف فعالیت خدمت رسانی بود که اقدامات ارزشمندی در سال گذشته انجام گرفت.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: در بیش از ۱۰ هزار روستا در بخش‌های آبرسانی، احداث راه و جاده طرح‌های محرومیت زدایی اجرا شده است، افزود: همچنین در سطح شهرها نیز ۱۱۰۰ محله حاشیه نشین از خدمات بسیج سازندگی بهره مند شده‌اند.

کد خبر 5208631

منبع: مهر

کلیدواژه: بسیج سازندگی محمد زهرایی گروههای جهادی ویروس کرونا روز قدس روز جهانی قدس بوشهر کرمانشاه آمار کرونا شیوع کرونا عکس استانها گرگان واکسن کرونا اردبیل فلسطین شب قدر ماه مبارك رمضان محرومیت زدایی بسیج سازندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۸۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل اتحادیه بین‌المللی تجار «امین» در ایران

به گزارش خبرنگار مهر، سردار غلامرضا حسن‌پور صبح امروز سه‌شنبه در نشست ستاد تنظیم بازار خوزستان با تاکید بر اینکه توانمندسازی واحدهای تولیدی کوچک در امر صادرات از برنامه‌های اولویت‌دار بسیج اصناف کشور است، بیان کرد: آرامشی که در بازار و مجموعه‌های مختلف است نشان‌دهنده اعتماد مردم به نیروهای مسلح کشور است.

رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی کشور ادامه داد: پنج طرح بزرگ کشاورزی در کشور برای خودکفایی در تأمین نهاده‌های دامی کلید خورده که تمامی استان‌ها می‌توانند به این رویداد مهم ورود کنند.

وی اظهار کرد: در کنار تنظیم بازار از تولیدکنندگان باید حمایت شود به عنوان مثال در بحث مرغ با وجود افزایش تولید اما قیمت‌ها به گونه‌ای در نظر گرفته شد تا به تولید کننده آسیبی وارد نشود.

سردار حسن‌پور تاکید کرد: مردم باید کارهایی را که برای آرامش و تثبیت قیمت‌ها در بازار انجام می‌شود در سفره‌ها و زندگی خود احساس کنند.

وی با اشاره به تشکیل اتحادیه بین‌المللی تجار «امین» در ایران به منظور تسهیل در امر صادرات خبر داد: فعالیت این اتحادیه ابتدا به منظور تسهیل امر صادرات در کشورهای عراق، سوریه و آفریقا آغاز شده بود.

کد خبر 6086471

دیگر خبرها

  • قرارگاه جهادی زیرکوه درحال خدمت‌رسانی به سیل زدگان/۳۰ مورد امداد
  • بررسی رونداجرا وبرنامه های محرومت زدایی در نقده
  • کاشت ۸۰ هکتار باغ زیتون در لرستان
  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • اشتغال‌زایی ۳۵۰ میلیاردی بسیج سازندگی در لرستان
  • گروه جهادی نجوا در سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد
  • فعالیت مجامع اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی
  • مستند ستاره دنباله دار؛ روایت حضور جهادگران اصفهانی در بزنوید لرستان +فیلم
  • تشکیل اتحادیه بین‌المللی تجار «امین» در ایران
  • کاشت ۸۰هکتار باغ زیتون در لرستان