Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@00:23:41 GMT

برگزاری جشنواره عکس آمادای «میراث» آیندگان در همدان

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۵۸۶۱۰

برگزاری جشنواره عکس آمادای «میراث» آیندگان در همدان

ایسنا/همدان مدیرعامل انجمن عکاسان همدان از برگزاری جشنواره عکس آمادای «میراث» آیندگان به همت انجمن عکاسان و اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان خبر داد.

مهدی شریفی در رابطه با این جشنواره اظهار کرد: میراث فرهنگی موجودیتی زنده از تمدن پدرانمان است که نسل به نسل به ما ارث رسیده و فرهنگ‌شان سینه به سینه به ما منتقل شده، ضمن لزوم حفظ و صیانت از این فرهنگ و تمدن که وظیفه ای همگان است انجمن عکاسان استان همدان با همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان قصد دارد برای ثبت این میراث ارزشمند برای آیندگان از نگاه هنرمندان عکاس و علاقمندان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین، جشنواره‌ فرهنگی هنری تحت عنوان آمادای «میراث» آیندگان برگزار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شریفی اضافه کرد: چشم انداز این جشنواره برگزاری رویدادی فرهنگی، هنری و آموزشی در سطح ملی با حضور عکاسان مطرح کشور برای ثبت وقایع و نگاه به محورهای میراث تاریخی، فرهنگی، گردشگری و تمدنی استان همدان در راستای معرفی پتانسیل های این خطه ارزشمند است.

وی در رابطه با اهداف این جشنواره، مطرح کرد: تأکید و جلب توجه شرکت کنندگان و مخاطبان عام به مقوله میراث تاریخی،تمدنی، فرهنگی و گردشگری و مردم شناسی، تمرکز بر هنر و نقش آن در ارتقاء فرهنگ و امور گردشگری، تولید محتوا و جلب توجه مدیران و مردم، تمرکز بر پتانسیل تاریخ، تمدن، گردشگری با توجه به سیاست های نظام و دولت در حوزه جذب سرمایه در حوزه غیرنفتی با معرفی مراکز هدف گردشگری و معرفی پتانسیل های موجود کشور، ترویج فرهنگ صیانت از میراث تاریخ، تمدن و فرهنگ همدان بزرگ در بین آحاد جامعه، حمایت و ارتباط با هنرمندان در حوزه مستندنگاری ابنیه، اماکن، فرهنگ و آداب رسوم اقوام برای معرفی به جامعه، بهره از اَبَررسانه هنر صنعت عکاسی، برای ثبت و ضبط دارایی و میراث ماندگار آمادای برای نسل آینده و مستندنگاری، تهیه کتاب آثار، تحقق اهداف و پرداختن به محورهای آن ملموس و مورد انتظار است، از اهداف این جشنواره است.

شریفی همچنین در رابطه با محورهای جشنواره، توضیح داد: عکاسی از اقوام، آداب و سنن، سبک زندگی، طبیعت، سفال لالجین، منبت ملایر، منبت تویسرکان(ثبت ملی شده در آثار میراث کشور)، بناها و آثار تاریخی، میراث معنوی، صنایع دستی و هنرهای سنتی، رودخانه و تالاب ها، موزه ها، گردشگری صنعتی، گردشگری سلامت، گردشگری نجوم، پل ها(ترجیحاً پل های تاریخی )، مساجد جامع و تاریخی و بقاع متبرکه و زیارتی جزء محورهای این جشنواره است.

وی خاطرنشان کرد: بنیان برنامه ریزی جشنواره در سطح ملی است و تمامی عکاسان مجاز به شرکت در جشنواره خواهند بود و از آنجایی که جشنواره با اهداف بومی برگزار خواهد شد، تمامی موضوعات در حیطه استان همدان مورد پذیرش قرار می گیرد.

شریفی در رابطه با قوانین شرکت در این جشنواره مطرح کرد: شرکت در جشنواره برای عکاسان با دوربین حرفه ای، آزاد و رایگان است و محدودیت سنی ندارد، آثار ارسالی باید در بازه فروردین ۹۵ تا پایان مهلت ارسال آثار به جشنواره «میراث» ثبت شده باشد و آثار قبل از این بازه زمانی از جشنواره حذف خواهند شد، دریافت آثار تنها از طریق دبیرخانه جشنواره قابل پذیرش است، عکس‌ها باید با فرمت jpeg در اندازه‌، ضلع کوچک حداقل ۱۶۰۰ پیکسل و حداکثر حجم فایل ۵ مگابایت ارسال شوند، در صورت پذیرش عکس های ارسالی در مراحل بعدی فایل اصلی از هنرمند درخواست خواهد شد در صورت عدم ارائه اثر از روند جشنواره حذف خواهد شد، ویرایش عکس در حد اصلاح نور و رنگ و کراپ تا آنجایی مجاز است که به اصالت عکس خدشه‌ای وارد نکند.

وی ادامه داد: دبیرخانه‌ جشنواره از پذیرش عکس‌های فتومونتاژ و کولاژ معذور است، تمامی آثار ارسالی باید بدون لوگو، واتر مارک، حاشیه و چهارچوب ارسال شوند، عکس هایی که دارای لوگو، واترمارک، حاشیه و چهارچوب باشند از روند داوری حذف خواهند شد، از نظر برگزارکننده، ارسال کننده‌ عکس مالک اثر شناخته می‌شود. هر گونه مسئولیت ناشی از آن و پاسخگویی به پیامدهای حقوقی ناشی از آن با ارسال کننده‌ اثر خواهد بود، برگزارکننده حتی المقدور آثار برگزیده را به صورت کتاب منتشر خواهد کرد و به تمام هنرمندانی که آثارشان به نمایشگاه راه پیدا می‌کند، گواهی شرکت در جشنواره اهداء خواهد شد و ارسال آثار به معنای پذیرش تمامی مقررات این جشنواره و تصمیم‌گیری در مورد مسائل پیش‌بینی نشده با دبیرخانه است.

مدیرعامل انجمن عکاسان همدان با بیان اینکه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ پایان پذیرش آثار است، یادآور شد: ۳۱ اردیبهشت تا ۲ خرداد ۱۴۰۰ فرآیند داوری همزمان با روز ملی موزه و میراث فرهنگی انجام و ۳ خرداد ۱۴۰۰ اختتامیه جشنواره همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری جشنواره عکاسی میراث فرهنگی میراث فرهنگی انجمن عکاسان خواهد شد عکس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۸۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد

عصر امروز آئین تکریم حمید رضا محققیان سرپرست پیشین و امیر کرم‌زاده مدیرکل جدید اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان,، عصر امروز_یکشنبه دوم اردیبهشت_ در نشست شورای معاونان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و با حضور جواد واحدی معاون امور مجلس، حقوقی و امور استان‌های وزارت میراث فرهنگی، آئین تکریم حمید رضا محققیان سرپرست پیشین و امیر کرم زاده مدیرکل جدید اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان برگزار شد.

این خبر در حال تکمیل است‌....

کد خبر 746723

دیگر خبرها

  • نرم افزار «لرستان سفر» چندزبانه می‌شود
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • سرپرست گروه پژوهشی هنرهای ملی معرفی شد
  • برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران
  • حاجی بادام؛ میراث شیرین یزدی‌ها
  • «اخلاقی» سرپرست میراث فرهنگی استان سمنان شد
  • روستای هجیج جزو روستا‌های کاندیدای ثبت جهانی
  • مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد
  • چهارمین جشنواره ریواس در ریوش برگزار شد
  • برگزاری جشنواره ریواس و سبزی‌های بومی در کوهسرخ