Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس فوتبال»
2024-04-19@18:22:15 GMT

کسب شانس چهارسهمیه دیگر ایران در اردیبهشت

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۵۸۷۱۱

کسب شانس چهارسهمیه دیگر ایران در اردیبهشت

به گزارش ایرنا؛ در اردیبهشت ماه سرنوشت‌ساز ورزش کشور رویدادهای کسب سهمیه المپیک توکیو تا به امروز (دوشنبه بیستم اردیبهشت)  در رشته‌های کشتی، قایقرانی، شمشیربازی، شیرجه، کاراته برگزار شده است که در رشته شیرجه، کشتی فرنگی و شمشیربازی ایران دست خالی بازگشت.

در کشتی فرنگی که ایران در صوفیه بلغارستان به دنبال یک سهیمه باقی مانده در وزن ۸۷ کیلوگرم توسط «ناصر علیزاده» بود، محقق نشد و در نتیجه پرونده کشتی فرنگی با همان پنج سهمیه بسته شد و تنها در کشتی آزاد ۶ سهمیه کامل تصاحب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشتی در مجموع با ۱۱ سهمیه به توکیو خواهد رفت.

در مسابقات انتخابی شمشیربازی که پنجم همین ماه در تاشکند ازبکستان برگزار شد،   «علیرضا ادهمی» و «محمد رضایی» در اسلحه فلوره و اپه مردان و «نجمه سازنچیان»، «نگین کافی» و «پریا ماهرخ» در اسلحه سابر، فلوره و اپه زنان نتوانستند سهمیه‌ بگیرند و تیم ملی شمشیربازی سابر ایران با ترکیب مجتبی عابدینی، علی پاکدامن، محمد رهبری و محمد فتوحی در جام جهانی لهستان برای نخستین بار در بخش تیمی به المپیک راه یافت.

جام‌جهانی شیرجه نیز در ۲ ماده شیرجه از تخته ۳متر و سکوی ۱۰ متر (انفرادی و هماهنگ)  ۱۱ اردیبهشت به میزبانی ژاپن برگزار شد که «مجتبی ولی‌پور» و «حمید کریمی» نتوانستند سهمیه توکیو را کسب کنند.

اما درکاراته  «سارا بهمنیار» در وزن منهای۵۰ کیلوگرم ۱۱ اردیبهشت ماه در لیگ جهانی لیبسون پرتغال، سهمیه خود را تثبیت کرد. پیش‌تر در کاراته «حمیده عباسعلی» سهمیه المپیک توکیو را کسب کرد. در مردان «بهمن عسگری»،   «سجاد گنج‌زاده» و «ذبیح پورشیب» سهمیه گرفتند اما از بین گنج‌زاده و پورشیب یک نفر انتخاب می‌شود. تا به این جا کاراته چهار سهمیه (۲ سهمیه در زنان و ۲ سهمیه در مردان) گرفته است.  

البته رقابت‌های کسب سهمیه کاراته هنوز تمام نشده و در رقابت‌های پاریس که ۲۷ خردادماه برگزار می‌شود در بخش کومیته «رزیتا علیپور» و «امیر مهدی‌زاده» و در کاتا «فاطمه صادقی» و «ابوالفضل شهرجردی» به این رویداد اعزام می‌شوند که از بین چهار سهمیه باقی مانده در این رشته احتمال کسب حداقل ۲ سهمیه دیگر وجود دارد.   

قایقرانی دومین رشته که طی این ماه توانست ۲ سهمیه کسب کند. «علی آقامیرزایی»  ۱۶ اردیبهشت در فینال کایاک ١٠٠٠ متر، با ثبت زمان ۳:۳۶.۵۵۵ دقیقه بالاتر از حریفانی از ازبکستان، ژاپن و قزاقستان علاوه بر کسب مدال طلا سهمیه المپیک را بدست آورد و در ادامه تیم ملی روئینگ ایران پس از کسب ۲ مدال نقره توسط «نازنین ملایی» و «بهمن نصیری» هم موفق به کسب سهمیه المپیک توکیو شد. در مجموع ۲ سهمیه به نام قایقرانی ثبت شد.

گرچه رییس فدراسیون قایقرانی امروز برای افزایش تعداد سهمیه‌های المپیک روئینگ با رییس فدراسیون جهانی مکاتبه کرد تا هر ۲ ورزشکار رویینگ در المپیک حضور داشته باشند.

حال طی ۱۰ روز تا پایان اردیبهشت ماه ورزشکاران در ۲ رشته تکواندو و وزنه‌برداری شانس کسب سهمیه دارند که در تکواندو  «ناهید کیانی» در وزن منهای ۵۷ کیلوگرم و «مهلا مومن‌زاده» در منفی ۴۹ کیلوگرم برای کسب ۲ سهمیه ۲۶ اردیبهشت ماه در اردن مسابقه می‌دهند.

در وزنه‌برداری ۲ سهمیه داریم که از امروز رقابت‌های بین‌المللی وزنه‌برداری کلمبیا به عنوان یکی از مراحل گزینشی المپیک (سطح نقره‌ای)  آغاز شده و تا ۲۶  همین ماه ادامه دارد. در این رویداد «سهراب مرادی» شب گذشته عازم این رویداد شده است.   اما امتیاز «علی داوودی» در دسته فوق سنگین (به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم)  مُسَجل شده است و به احتمال زیاد یکی از نفرات منتخب تیم ملی وزنه‌برداری در المپیک خواهد بود. برای دیگر نماینده کشورمان از بین سهراب مردای، کیانوش رستمی و علی هاشمی، یک نفر شانس حضور در المپیک را خواهند داشت.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: المپیک توکیو سهمیه المپیک المپیک توکیو سهمیه المپیک فدراسیون تکواندو وزنه برداری سهمیه المپیک اردیبهشت ماه وزنه برداری کسب سهمیه ۲ سهمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۸۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشتی آزاد ایران در یک قدمی دو‌ سهمیه المپیک

به گزارش "ورزش سه"، رقابت های کشتی آزاد گزینشی المپیک در قاره آسیا از صبح امروز در شهر بیشکک قرقیزستان در حال برگزاری است.

در پایان مسابقات نوبت صبح یونس امامی و امیرعلی آذرپیرا در اوزان 74 و 97 کیلوگرم به مرحله نیمه نهایی راه یافتند و احمد محمدنژاد جوان در 57 كيلو حذف شد.

*در وزن 57 کیلوگرم احمد محمدنژاد جوان در دور اول با نتیجه 10 بر صفر آیال بلولیوبسکی کشتی گیر روسی الاصل تاجیکستان را از پیش رو برداشت. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل مونخ باتخویاگ از مغلوستان با نتیجه 14 بر 3 شکست خورد و کسب سهمیه المپیک را از دست داد.

*در وزن 74 کیلوگرم یونس امامی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 15 بر 4 بیونگ مین گنگ از کره جنوبی را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله به مصاف نورکجا کایپانوف دارنده مدال نقره جهان از قزاقستان می رود.

*در وزن 97 کیلوگرم امیرعلی آذرپیرا پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 9 بر 1 از سد آرش یوشیدا از ژاپن گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با گانخویاگ گانباتار از مغولستان کشتی می گیرد.

مسابقات نیمه نهایی اوزان فوق از ساعت 15:30 امروز برگزار می شود و در صورت صعود هر كدام از كشتى گيران به فينال، سهميه المپيک ۲۰۲۴ پاریس به دست خواهد آمد.

دیگر خبرها

  • حذف کامران قاسم‌پور از المپیک/ کسب ۲سهمیه کشتی آزاد در انتخابی قاره‌ای / استانبول آخرین شانس ۵۷کیلو با سرلک
  • کسب ۲سهمیه المپیکی کشتی آزاد ایران در آخرین انتخابی قاره‌ای / استانبول آخرین شانس ۵۷کیلو با سرلک
  • ۲ سهمیه المپیکی کشتی آزاد ایران در آخرین انتخابی قاره‌ای؛ استانبول آخرین شانس بازمانده آخر!
  • آذرپیرا پنجمین سهمیه کشتی آزاد را گرفت
  • کشتی آزاد گزینشی المپیک ۲۰۲۴؛ آذر پیرا هم المپیکی شد
  • احمد محمدنژاد سهمیه المپیک نگرفت
  • کشتی آزاد ایران در یک قدمی دو‌ سهمیه المپیک
  • علیرضا دبیر راهی قرقیزستان می‌شود
  • ۱۰۰ روز تا المپیک؛ سهمیه ایران به ۲۱ رسید
  • یکصد روز تا المپیک؛ سهمیه ایران به ۲۱ رسید