Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-19@13:43:20 GMT

تصویب تغییر مهم در مورد دامنه نوسان و حجم مبنا بورس

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۵۸۸۶۵

تصویب تغییر مهم در مورد دامنه نوسان و حجم مبنا بورس

با توجه به مصوبه شورای عالی بورس مبنی بر افزایش تدریجی دامنه نوسان؛ هیات مدیره سازمان بورس، متقارن سازی دامنه و سپس افزایش تدریجی دامنه به صورت متقارن را مصوب کرد. به گزارش پول نیوز، هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در جلسه دیروز مورخ ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰؛ با توجه به مصوبه شورای عالی بورس مبنی بر افزایش تدریجی وپیرو مطالعات صورت گرفته؛ در خصوص متقارن سازی دامنه در همین مقطع و سپس افزایش تدریجی دامنه به صورت متقارن تصمیم گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  از همین رو دامنه نوسان به جای +۶ و ۴- به مثبت و منفی ۵ تغییر یافت و در آینده با رصد شرایط بازار نسبت به افزایش دامنه اقدام خواهد شد.

همچنین در خصوص دامنه نوسان و حجم مبنا در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران مقرر شد از روز شنبه مورخ ۲۵/۰۲/۱۴۰۰؛ حداقل ارزش مبنا در حجم مبنا برای تمامی نماد‌های معاملاتی سهام بورس اوراق بهادار تهران، بازار اول و دوم فرابورس ایران به ۱۵ میلیارد ریال و همچنین این مقدار در خصوص بازار پایه تابلو‌های زرد، نارنجی و قرمز به ترتیب ۱۰ میلیارد، ۵ میلیارد و ۲.۵ میلیارد تغییر یابد.  

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بازار سرمایه بورس اوراق بهادار شاخص بورس عرضه سهام سهام عدالت افزایش تدریجی دامنه نوسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۸۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساختمان تاریخی بورس اوراق بهادار دانمارک طعمه حریق شد

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از فایننشال تایمز، این ساختمان که در پاییز ۱۶۲۴ به عنوان یک مرکز تجارت کالا افتتاح شد و تا سال ۱۹۷۴ خانه بورس اوراق بهادار پایتخت دانمارک بود، روز سه‌شنبه آتش گرفت و مناره نمادین دم اژدها آن در عرض چند ساعت فرو ریخت.

یاکوب انگل اشمیت، وزیر فرهنگ دانمارک در پستی در X نوشت: ۴۰۰ سال میراث فرهنگی دانمارک در آتش است.

علت آتش سوزی هنوز مشخص نشده است. این ساختمان با داربست و روکش فلزی برای بازسازی قبل از جشن‌های ۴۰۰ سالگی آن پوشانده شده بود.

آتش سوزی بعد از ظهر سه شنبه هنوز خاموش نشده و آتش نشانان برای مهار آتش از بندر کپنهاگ آب برمی دارند. آتش نشانان گفتند که انتظار دارند عملیات تا شب طول بکشد که تا حد زیادی به دلیل مقدار زیاد چوب استفاده شده در ساختمان است.

این ساختمان که ساختنش بیش از دو دهه طول کشید و در سال ۱۶۴۰ تکمیل شد، در مجاورت کاخ کریستینزبورگ، خانه پارلمان دانمارک و دفتر نخست وزیری قرار دارد.

این ساختمان بورس که در اسکله کپنهاگ واقع شده است، در ابتدا پس از ساخت به دستور پادشاه کریستین چهارم برای کمک به توسعه تجارت در کشورهای اسکاندیناوی پس از دو جنگ بزرگ با اتحادیه هانسی، خانه ده‌ها غرفه بازار بوده است.

در قرن نوزدهم به خانه بورس اوراق بهادار تبدیل شد. این ساختمان که به سبک رنسانس هلندی ساخته شده است متعلق به اتاق بازرگانی دانمارک است و به عنوان محل برگزاری کنفرانس استفاده می‌شود.

کد خبر 6080164

دیگر خبرها

  • ۲۰۰ شرکت در راه بازار سهام
  • بورس در پی جبران سریع
  • ترس بازار از افزایش دامنه نوسان؟
  • از هفته آینده دامنه نوسان و روند معاملات به حالت عادی بازمی‌گردد
  • سهامداران بخوانند/ این تصمیم درباره دامنه نوسان تمدید شد
  • محدودیت دامنه نوسان سهام تمدید شد
  • تمدید محدودیت دامنه نوسان سهام
  •  پیش‌بینی بورس فردا ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • محدودیت یک درصدی دامنه نوسان سهام تمدید شد
  • ساختمان تاریخی بورس اوراق بهادار دانمارک طعمه حریق شد