Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@04:59:57 GMT

به دنبال هنرهای پیشران در امر انقلاب اسلامی هستیم

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۵۸۹۴۵

به دنبال هنرهای پیشران در امر انقلاب اسلامی هستیم

به گزارش خبرگزاری مهر نشست صمیمی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین و رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی قزوین با امامان مساجد محله شهر قزوین در سالن سینما بهمن برگزار شد.

محمدرضا امامقلی در این نشست به سیاست‌های پیش روی حوزه هنری قزوین پرداخت و گفت: در حوزه هنری به دنبال هنرهای پیشران در امر انقلاب اسلامی هستیم و از آنجایی که هنرهای تصویری اثرگذاری بیشتری دارند توجه و تمرکز این مرکز معطوف به تولیدات تصویری و رسانه‌ای است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هنر پیشران متناسب با زیست بوم خودش در پی آگاهی بخشی است در این مرکز تلاش می‌کنیم متناسب با زیست بوم قزوین برای مخاطب ملی و فراملی تولید محتوا کنیم.

رئیس حوزه هنری قزوین تجربه تاریخی حوزه‌های علمیه در امر آموزش، تعلیم و تربیت را الگوی خوبی برای فعالیت‌های هنری برشمرده یادآور شد: زیست مشترک هنرمندان و هنرجویان در کنار یکدیگر، مباحثه و ایجاد نظام تحلیلی مناسب ناظر به مسائل روز کشور از نتایج این همنشینی و تبادل آرا و نظرات است.

وی تشکیل گروه‌های سه نفره هنرجویی، ایجاد هسته‌های فرهنگی و هنری در کنار مربیان مجرب جهت یادگیری مشارکتی را جزو اهداف این مرکز برشمرد و گفت: هدف از تشکیل گروه‌های هنرجو، آماده سازی آنان برای کنشگری انقلابی و مواجه با مسائل و مخاطرات موجود در جامعه است.

محمدرضا امامقلی مساجد و امامان محلات را از ظرفیت‌های بالقوه جامعه نام برد و خاطرنشان کرد: شناسایی استعدادها و فرایند شناخت افراد مستعد، مستلزم کمک روحانیون مساجد است. در این راستا سه گام تربیتی: استعداد یابی، بالندگی و ماندگاری برای نوجوانان تعریف کرده‌ایم، چرا که بالندگی استعدادهای هنری برای حوزه هنری اهمیت ویژه ایی دارد. ما در همه این مراحل در کنار و همراه هنرجویان خواهیم بود تا به تولید اثر قابل انتشار برسند. ما از گروه‌های هنرجویی حمایت می‌کنیم تا ماندگاری آنها تضمین شده و وارد هویت باشگاهی و اندیشه گانی حوزه هنری شوند.

وی یادآور شد: می‌بایست به یک مدل در جهت نمونه آفرینی فرهنگی و هنری برسیم، آن را مستند نگاری کرده و به عنوان یک شیوه الهام بخش به سایر استان‌ها ارائه کنیم.

امامقلی پیوند میان هنر و رسانه جهت ترویج مفاهیم ارزشی را نیاز امروز جامعه قلمداد کرد.


مهمترین وظیفه امامان محله اقامه معارف است
حجت الاسلام محمد زهرایی نیز با حضور در این مراسم تبلیغ و گسترش اسلام ناب را از اصلی ترین گفتمان امامین انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: مهمترین وظیفه ما اقامه معارف است. اینکه بتوانیم معارف دینی و آموزه‌های انقلاب را به منصه ظهور برسانیم، در متعالی ساختن جامعه نقش مهمی را ایفا کرده‌ایم.

وی اذعان داشت: اگرچه تحلیل معارف دینی خوب و لازم است اما کافی نبوده و دستورات دینی نیازمند اقدام عملی است، اگر قرار باشد دین اقامه بشود و از حقیقت مفهومی خارج گردد باید وارد حقیقت مصداقی شود، زیرا همه انبیا الهی آمدند که دین را اقامه کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین افزود: برای اقامه دین ناگزیر از عمل و اقدام جمعی هستیم یعنی عده‌ای را برای اقدام جمع کنیم و در نهایت شور و نشاط و دینداری را به ارمغان بیاوریم. در این خصوص به حرکت جمعی امامان مساجد در محلات نیاز داریم.

حجت الاسلام زهرایی به بخشی از وظایف امامان مساجد پرداخت و گفت: برای اینکه گفتمان انقلاب اسلامی به درستی در کف میدان عملیاتی و اجرایی شود، ناگزیریم به زیست بوم فرهنگی و تبلیغی آشنا شویم، شناخت دقیقی از بافت جمعیتی، ظرفیت‌ها، فرصت‌ها و تهدیدها به دست آوریم و مهمتر از همه اینکه رسانه را به عنوان بُعدی از تبلیغ بشناسیم.

وی هنر و رسانه را فصل مشترک حوزه هنری و سازمان تبلیغات اسلامی برشمرد و یادآور شد: تربیت، تولید و ترویج اهداف مشترک این دو نهاد انقلابی است و برای تسریع در ایجاد این پیوند باید دو کار ویژه شناسایی استعدادها و پیگیری برای شکوفاسازی اتفاق بی افتد.

این مقام مسؤول حوزه هنری را به عنوان دستگاه تخصصی در عرصه هنر و رسانه و بهترین بستر برای پرورش استعدادهای درخشان قلمداد کرد.

کد خبر 5208673

منبع: مهر

کلیدواژه: حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی هنر اسلامی ویروس کرونا روز قدس روز جهانی قدس بوشهر کرمانشاه آمار کرونا عکس استانها شیوع کرونا گرگان واکسن کرونا فلسطین اردبیل شب قدر ماه مبارك رمضان انقلاب اسلامی حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۸۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید فائزه رحیمی جوانی با اندیشه‌های ناب انقلاب اسلامی بود

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیران حوزه هنری استان تهران در هفته هنر انقلاب اسلامی با خانواده شهید فائزه رحیمی از شهدای حادثه تروریستی کرمان دیدار کردند.

در این دیدار تابلو نقاشی اثر خانم فاطمه الله داد که منقش به تصویر شهیده رحیمی بود به خانواده ایشان اهدا شد. شهیده فائزه رحیمی، تنها شهید حادثه تروریستی کرمان از استان تهران و از هنرجویان مدرسه نویسندگی حوزه هنری بود که در مسیر روایت بزم شهادت سردار دل‌ها آسمانی شد.

در ابتدای دیدار مورد اشاره محسن رحیمی رییس حوزه هنری استان تهران گفت: شهید رحیمی معلمی دلسوز، هنرمند و جوانی با اندیشه‌های ناب انقلاب اسلامی بود. ویژه برنامه «محفل خاطره» این شهید را بهمن ماه سال گذشته با حضور مادر و دوستانش در شهر قدس برگزار کردیم که با استقبال بسیار خوب نسل جوان مواجه شد.

وی افزود: شهیده فائزه رحیمی از هنرجویان دوره‌های آموزش حوزه هنری بود و وظیفه خود می‌دانیم که ویژگی‌های بارز این شهیده هنرمند را در قالب تولیدات هنری به دانش آموزان و نسل جوان معرفی کنیم.

پدر این شهید در ادامه این دیدار گفت: رعایت عفاف و حجاب یکی از ویژگی بارز فائزه بود. ایشان با حفظ حجاب به دنبال تبلیغ این امر در محیط‌های پیرامونی و تاثیر برای هم نسل‌های خود بود. علاقه روایت نویسی فائزه از خصوصیات و توانایی بارز او به حساب می‌آمد.

کد خبر 6079750 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • برگزاری نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی «روایت باران»
  • هسته های هنری در استان بوشهر ایجاد می شود
  • معرفی ۱۰ چهره برتر هنر انقلاب اسلامی استان بوشهر
  • برنامه‌های حوزه هنری باید زیست بوم محور باشد
  • اعتبار حوزه هنری فقط نیم درصد بودجه فرهنگی است
  • تجلیل از هنرمندان برتر استان مرکزی
  • گیلان خاستگاه متفکران و چهره‌های مهم هنر انقلاب اسلامی است
  • هنرهای قرآنی می‌تواند موضوع گردشگری هنری باشد
  • تجلیل از هنرمندان حوزه دفاع مقدس
  • شهید فائزه رحیمی جوانی با اندیشه‌های ناب انقلاب اسلامی بود