Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نمایش بدون نقص ذوب‌آهن مقابل استقلال نشأت گرفته از ۴ فاکتور آمادگی بالای روحی، آنالیز دقیق، انتخاب تاکتیک درست و هماهنگی کامل بازیکنان با تاکتیک انتخابی مجتبی حسینی بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان ، هفته بیستم و دوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس، شب گذشته با برگزاری 3 دیدار ادامه یافت که در یکی از این رقابت‌ها تیم ذوب‌آهن اصفهان برابر استقلال با نتیجه 2 بر صفر پیروز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ذوب‌آهن  در یکی از حساس‌ترین بازی‌های لیگ پیروزی ارزشمندی را به دست آورد تا علاوه بر کسب 3 امتیاز حساس، روند موفقیت‌های این تیم در نیم‌فصل دوم ادامه‌دار شده و سبزپوشان اصفهانی سلام دوباره‌ای به لیگ داشته باشند. نتیجه تقابل ذوب‌آهن و استقلال، علاوه بر 2 تیم برای تیم‌های سپاهان و پرسپولیس نیز از اهمیت بالایی برخوردار بود و با توجه به تساوی ال‌کلاسیکو در اصفهان،  پیروزی استقلال می‌توانست معادلات قهرمانی را وارد فاز تازه‌ای کند.

آبی‌پوشان استقلال با توجه به 2 بازی کمتر نسبت به سپاهان و در پیش بودن شهرآورد تهران، شانس این را داشتند تا با شکست دادن ذوب‌آهن فاصله خود را با صدر جدول کاهش دهند، اما در عمل این اتفاق رخ نداد تا شانس مجیدی و تیمش برای قهرمانی کاهش یابد.

در آن سو ذوبی‌ها نیز که با یک بازی کمتر نسبت به سایر رقبایش و کسب 18 امتیاز در رده پانزدهم جدول قرار داشتند، با توجه به نتایج سایر دیدارها برای فرار از منطقه خطر به 3 امتیاز این دیدار نیاز داشتند و با شکست استقلال توانستند جایگاهش را بهبود بخشیده و روند موفقیت‌هایش را ادامه دهند. استقلال با این شکست 34 امتیازی باقی مانده و با 2 بازی کمتر رده رده سوم جدول قرار دارد، ذوبی‌ها نیز با کسب این 3 امتیاز 21 امتیازی شده و به رده سیزدهم جدول رسیدند.

ذوبی‌ها در شرایطی به مصاف استقلال رفته بودند که حضور آبی‌پوشان پایتخت در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، فرصت خوبی برای آماده‌سازی در اختیار آنها گذاشته بود و سبزپوشان اصفهانی برای بازگشت دوباره به لیگ، امید زیادی به 3 امتیاز این دیدار بسته بودند. ذوب‌آهن در نیم‌فصل دوم از 5  بازی خود 2 برد، یک تساوی و 2 شکست به دست آورده و پیروزی شب گذشته آنها مقابل استقلال، ذوب‌آهن را با یک بازی کمتر نسب به سایر رقبا از منطقه خطر کاملاً دور کرده و می‌تواند روند این تیم را در ادامه مسابقات بهبود بخشد.

ذوب‌آهن هوشمندانه بازی کرد و پیروز شد؛ حسینی شب گذشته تیمش را با آرایش 1-3-2-4 به زمین فرستاده بود و قصد داشت با واگذاری مالکیت توپ به حریف، استقلال را به یک‌سوم میانی زمین کشانده و در ضد حملات، فشار را روی خط دفاع شکننده استقلال بالا ببرد و با توجه به ضعف شاگردان مجیدی در کانال‌های کناری، مدافعان این تیم را وادار به اشتباه کرده و از ضعف استقلالی‌ها روی ارسال‌های بلند و خلأهای موجود در عمق دفاع این تیم نهایت بهره را ببرد. حسینی برای خنثی کردن قدرت خط میانی استقلال، تعداد هافبک‌های ذوب‌آهن را افزایش داده و با استفاده از 2 هافبک دفاعی، کمربند میانی تیمش را مستحکم کرده بود.

ذوبی‌ها شب گذشته از برتری عددی که در میانه میدان داشتند، نهایت بهره را برده و با استفاده از پرسینگ شدید و دوندگی بی‌امان، ارتباط بین خط حمله و هافبک قدرتمند و خلاق تیم استقلال را قطع و در نیمه‌ نخست اجازه خلق موقعیت چندانی به آنها ندادند. شاگردان حسینی با استفاده از فرارهای سریع و کشاندن توپ به کناره‌ها بارها خط دفاعی استقلال را به‌هم ریخته و از ضعف‌های دفاعی این تیم به خصوص در جناحین نهایت بهره را بردند.

حسینی با استفاده از برتری فیزیکی بازیکنانش در کنار تسلط آنها در اجرای پرسینگ شدید و بازی تخریبی، تلاش کرد با کم کردن فاصله بین خطوط تیمش و اجرای یک بازی پرفشار مانع بازی‌سازی شاگردان مجیدی  شده و با استفاده از حملات مستقیم و سانتر از جناحین به گل برسد. از طرف دیگر گلزنی زودهنگام ذوبی‌ها تمرکز بازیکنان استقلال را بر هم زده و شاگردان مجیدی در نیمه نخست عملاً بازی بدون برنامه‌ای را به نمایش گذاشتند و همین امر باعث شد تا ذوبی‌ها در اجرای تاکتیک‌های مدنظرشان موفق ظاهر شوند.

ذوبی‌ها در آغاز کار هوشیارانه عمل کرده و بازی شناور و کم‌اشتباهی را به نمایش گذاشتند و در نیمه نخست، عملکرد بدون نقصی داشتند. عناصر تهاجمی ذوب‌آهن به ویژه حق‌دوست و جهانی نمایش کم‌نقص و خوبی ارائه داده و موفق شدند از کمترین فرصت‌ها بیشترین بهره را بگیرند.

تنها نکته منفی عملکرد ذوبی‌ها در این دیدار عقب‌نشینی پس از به ثمر رساندن گل‌ برتری بود که به استقلال این فرصت را داد که آنها را تحت فشار قرار دهد و موقعیت‌های متعددی را خلق کنند، با این حال درخشش شهاب گردان و عملکرد درخشان مدافعان ذوب‌آهن اجازه نداد شاگردان مجیدی از موقعیت‌هایشان بهره ببرند.

سبزپوشان اصفهانی در نیمه دوم بازی بسته و تخریبی ارائه داده و تلاش داشتند با واگذار کردن مالکیت توپ و میدان به استقلال، کنترل فضاهای زمین را در دست گرفته و با استفاده از دفاع فشرده و بازی تخریبی مانع گلزنی شاگردان مجیدی شوند و در ضدحملات به فکر گلزنی باشند. شیوه‌ای که در نهایت جواب داد و سبزپوشان اصفهانی توانستند با به ثمر رساندن گل دوم 3 امتیاز بازی را به دست آوردند.

نگاهی به آمار بازی نشان می‌دهد که ذوب‌آهن اگرچه در تمام فاکتورهای فوتبالی از جمله مالکیت توپ، تعداد و دقت پاس و تعداد و دقت شوت عملکرد ضعیف‌تری نسبت به استقلال به جای گذاشته اما در استفاده از موقعیت‌های گلزنی خوب عمل کرده و با وجود امید به گل پایین‌تر پیروز میدان شوند.

باشگاه پرسپولیس: تخلف سپاهان را به کمیته اخلاق و سازمان لیگ گزارش می‌کنیم آشوبی: پرسپولیس باید در دو بخش رشد کند/ نتیجه بازی با سپاهان عادلانه بود جدول رده‌بندی لیگ برتر فوتبال؛ ادامه رقابت پرسپولیس و سپاهان و فرصت‌سوزی استقلال

آنالیز دقیق استقلال، برگ برنده حسینی

برگ برنده تیم حسینی را باید در انسجام تاکتیکی و نظم تیمی بهتر، شناخت کامل از نقاط ضعف حریف و برتری ذهنی و روانی بازیکنان ذوب‌آهن نسبت به تیم استقلال جست‌وجو کرد. حسینی در نیم‌فصل دوم، تیمش را از نظر روحی روانی بازسازی کرده و به آمادگی مطلوبی رسانده است و همین برتری ذهنی و روحی ذوبی‌ها در مقابل استقلالی‌ها باعث شد تا سبزپوشان اصفهانی با وجود آنکه دقایق زیادی تحت فشار قرار داشتند اما نمایش کم‌اشتباهی به خصوص در فاز دفاعی ارائه داده و مانع شکل‌گیری حملات زهردار رقیب شدند.

نگاهی به آمار بازی نشان می‌دهد که استقلالی‌ها با وجود زدن 18 شوت و 8 شوت درون چارچوب، نتوانستند گلی به ثمر برسانند که با در نظر گرفتن توان بالای هجومی این تیم، گویای عملکرد کم‌نقص ذوبی‌ها در فاز دفاعی است.

یکی دیگر از پوئن‌های مثبت تیم حسینی در بازی شب گذشته، سرعت بالای انتقال توپ بازیکنان ذوب‌آهن در کنار تغییر سریع این تیم از فاز دفاع به حمله و بالعکس بود. ذوبی‌ها همان‌گونه که در زمان دفاع با سرعت جمع شده و یکدیگر را پوشش می‌دادند، در زمان تغییر آهنگ بازی به فاز تهاجمی، باز شده و به خوبی یکدیگر را در زمین پیدا کردند و همین امر درصد موفقیت آنها در هر 2 فاز دفاعی و هجومی را افزایش داد.

به طور خلاصه می‌توان گفت نمایش بدون نقص ذوب‌آهن مقابل استقلال نشأت گرفته از 4 فاکتور آمادگی بالای روحی، آنالیز دقیق، انتخاب تاکتیک درست و هماهنگی کامل بازیکنان با تاکتیک انتخابی حسینی است.

در آن سو استقلال اگرچه بازی خوبی را به نمایش گذاشت، اما در نهایت این تیم اسیر بازی فیزیکی ذوبی‌ها و خستگی بازیکنانش شده و نتوانست تاکتیک‌های مدنظرش را به راحتی پیاده کند. استقلال تیمی است با توان هجومی بالا که مرکز بازی‌سازی و اجرای تاکتیک‌هایش، خلاقیت قائدی است، بازیکنی که شب گذشته اسیر پرسینگ شدید ذوبی‌ها شده و نتوانست کاری از پیش ببرد.

استقلالی‌ها در نیمه نخست، عملکرد خوبی نداشتند و از نظر تاکتیکی آشفته عمل می‌کردند. استقلالی‌ها در نیمه نخست و بعد از دریافت گل زودهنگام از نظر روحی و روانی بهم ریختند و نتوانستند تمرکز خود را بازیابند و بازی چندان خوبی به نمایش نگذاشتند. استقلال در نیمه دوم نمایش با کیفیت و خوبی را ارائه داد و به طور کامل به بازی مسلط شده و موقعیت‌های گلزنی پرشماری خلق کرد، با این وجود ساختار دفاعی خوب ذوبی‌ها در کنار دقت پایین مهاجمان استقلال  بزرگ‌ترین مانع بر سر راه گلزنی آنها بود و در نهایت ذوب‌آهن موفق به شکست استقلال شد.

حسینی: کمترین موقعیت را به استقلال دادیم و آنها را کنترل کردیم

سیدمجتبی حسینی پس از برتری 2 بر صفر تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان مقابل استقلال در هفته بیست‌ودوم لیگ برتر فوتبال، اظهار داشت: بازی خیلی دشواری بود، چون هفته‌ها بود بازی نکرده بودیم. استقلال یکی از بهترین تیم‌های ایران است، اما در ورزشگاه آزادی کمترین موقعیت را به این تیم دادیم و باید از بازیکنانم تشکر کنم که با جان و دل بازی کردند. تیم ما با توجه به جایگاهی که دارد تحت فشار است. باید این بازی را فراموش کنیم و به فکر بازی‌های سخت آینده باشیم.

وی در مورد تقابل دوباره ذوبی‌ها با استقلال در جام حذفی که 10 روز دیگر برگزار خواهد شد، تصریح کرد: برنامه‌ریزی لیگ به گونه‌ای است که چهار بازی بیرون خانه داریم. پس از بازی با پدیده، در آزادی با استقلال بازی کردیم، بعد با گل‌گهر بازی می‌کنیم و دوباره با استقلال روبه‌رو می‌شویم. ما با عزم و همت بازیکنان به استقبال بازی‌ها می‌رویم.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن راجع به درگیری‌اش با داور در نیمه نخست تصریح کرد: درگیری نه، یک سوء تفاهم بود که حل شد.

سیدمجتبی حسینی در نشست خبری نیز اظهار داشت: با نتایجی که تیم‌های رقیب ما گرفته بودند محکوم به گرفتن نتیجه برابر استقلال بودیم. بازیکنان ما دستورات را به نحو احسن اجرا کردند و باید از این بازیکنان باغیرت تشکر کنم که با جان و دل بازی کردند، آنهم در شرایطی که هفته‌ها بازی نکرده بودیم. ما کمترین موقعیت را به استقلال دادیم و توانستیم آنها را کنترل کنیم. این پیروزی را به هواداران ذوب‌آهن تقدیم می‌کنم.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن در مورد داوری دیدار تیمش مقابل استقلال نیز گفت: سوء تفاهمی با منصوری کمک داور بازی داشتم که برطرف شد و مشکلی نبود.

حسینی درباره شرایط تیمش یادآور شد: همانطور که گفتم امروز استقلال را که در فاز تهاجمی قوی است، کنترل کرده بودیم. سعی کردیم در تک موقعیت‌ها به استقلال ضربه بزنیم که این اتفاق افتاد. این سه امتیاز با توجه به نتایج رقیبان ما برای‌مان حیاتی بود.

مجیدی: اصلاً به دربی فکر نمی‌کردم و دوست داشتم ذوب‌آهن را ببریم

فرهاد مجیدی پس از شکست 2 بر صفر تیم فوتبال استقلال مقابل ذوب‌آهن اصفهان در هفته بیست‌ودوم لیگ برتر فوتبال، اظهار داشت: بازی خوبی بود. با توجه به اینکه تیم ما به خاطر حضور در آسیا خسته بود، موقعیت‌های زیادی داشتیم، اما متأسفانه روز بدمان بود و نتوانستیم از موقعیت‌ها استفاده کنیم. در مقابل و در نیمه اول مسابقه تنها موقعیت ذوب‌آهن تبدیل به گل شد. در کل به بازیکنانم خسته نباشید و به ذوب‌آهن تبریک می‌گویم.

وی افزود: با همه مشکلات مثل مصدومیت‌ها و محرومیت‌ها، خوب بازی کردیم و تنها نقطه منفی از دست دادن موقعیت‌ها بود.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این سؤال که آیا تیمش با این شکست باز هم امیدی به قهرمانی دارد یا صرفاً دنبال جایگاه خوب در پایان فصل است، گفت: با توجه به اینکه هفته بعد با پرسپولیس بازی داریم و شرایط جدول نیز طوری است که با چند بازی رده‌ تیم‌ها تغییر می‌کند، تمام تلاش‌مان را خواهیم کرد در بازی‌های آینده نتایج بهتری بگیریم.

وی در پاسخ به این سؤال که به نظر می‌رسد استقلال بازی با ذوب‌آهن را فدای دربی کرده است، تصریح کرد: به‌عنوان سرمربی تیم استقلال اصلاً به دربی فکر نمی‌کردم و دوست داشتم امروز ببریم. مصدومیت دو بازیکن کلیدی به اضافه محرومیت یک بازیکن باعث شد کمی شرایط‌مان متفاوت باشد. با این وجود، خوب بازی کردیم و مسئولیت شکست را برعهده می‌گیرم.

مجیدی درباره فُرم بازی شیخ دیاباته برای دربی یادآور شد: نمی‌دانم منظورتان از فرم دیاباته چیست! اگر منظور فرم بازی است که اجازه دهید خودمان تصمیم بگیریم از او برای بازی‌های بعدی در چه فرمی استفاده کنیم.

انتهای پیام/170/ف

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سبزپوشان اصفهانی لیگ برتر فوتبال مقابل استقلال شاگردان مجیدی نیمه نخست استقلالی ها تیم فوتبال سرمربی تیم ذوب آهن ذوبی ها موقعیت ها بازی کمتر فاز دفاع شب گذشته بازی ها یک بازی تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۹۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پشت پرده احضار مدافع استقلال به کمیته انضباطی

آفتاب‌‌نیوز :

بعد از دیدار استقلال و آلومینیوم اراک بود که حضور یک خانم در زمین جنجال فراوانی به پا کرد و حسین حسینی هم برای حمایت از این خانم با ماموران مستقر در استادیوم جر و بحث کرد. با پایان بازی پیش بینی می‌شد حسینی به کمیته انضباطی احضار شود، اما حسین مرادمند بدون اینکه دلیلی برای احضار وی مطرح شود به فدراسیون فرا خوانده شده است.

دلیل احضار مرادمند مصاحبه وی پس از بازی است، زیرا او تمامی داوران و ارکان کمیته داوران را به باد انتقاد گرفت و به همین دلیل او هم باید برای ادای توضیحات راهی فدراسیون فوتبال شود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • بازیکنان سپاهان بدون استراحت در باغ فردوس!
  • جلسه سرنوشت‌ساز برای تعیین تکلیف ژاوی
  • کپا آریزابالاگا عامل اصلی پیروزی رئال برابر سیتی
  • شکست الهلال برابر العین در شب تلخ مدافع جنجالی
  • عکس| واکنش سیدحسین به محرومیت
  • واکنش سیدحسین به محرومیت: لبخند!(عکس)
  • تنها بازیکن رئال که رنگ پیروزی در اتحاد را دیده!
  • پشت پرده احضار مدافع استقلال به کمیته انضباطی
  • بحران جدی در تراکتور؛ حسینی هم بازی با استقلال را از دست داد!
  • پرسپولیس فقط برای برد می‌آید