Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیرزاد کرمی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا با اشاره به اینکه نداشتن انشعاب برق به نام سرپرست خانوار یکی از شرایط توزیع پنل خورشیدی است، افزود: این پنل‌ها در مناطق عشایری و در محل استقرار چادرها توزیع و نصب می‌شود.

به گفته وی، براساس آخرین سرشماری ۲۲ هزار ۹۲۳ خانوار عشایری با جمعیتی بیش از ۱۱۵ هزار و ۵۸ نفر جمعیت عشایری  و یک میلیون و ۵۵۰ هزار راس دام سبک در استان ساکن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرمی افزود: سال‌گذشته از محل اعتبارات سرمایه در گردش زنجیره تولید گوشت قرمز، بیش از ۱۰۵ میلیارد ریال تسهیلات در راستای افزایش تولید گوشت قرمز و جلوگیری از فروش زود هنگام دام عشایر ، با معرفی به بانک کشاورزی از محل اعتبارات سرمایه در گردش صندوق توسعه ملی به ۲۲۳ نفر از عشایر استان در قالب طرح انعقاد قرارداد پرواربندی پرداخت شد.

وی اظهار داشت: این طرح به منظور بهبود در روند پرورش دام و افزایش تولید گوشت قرمز اجرا شده است که سال گذشته ۲۶ هزار و ۱۹۶ راس دام عشایری استان پرواربندی شد و میزان گوشت قرمز به میزان ۲۹۹ تن در سال افزایش یافت.

رییس اداره بهسازی امور تولید اداره کل عشایری چهارمحال و بختیاری با اشاره به خشکسالی سالجاری و استقبال عشایر از اجرای طرح پرواربندی، پیش‌بینی کرد در صورت تامین اعتبار این طرح، میزان تولید گوشت قرمز به ۵۰۰ تن افزایش پیدا کند.

کرمی افزود: عشایر استان به طور میانگین بیش از ۲۲ هزار و ۵۰۰ تن گوشت قرمز تولید می‌کنند.

وی به فعال شدن ۸۱ جایگاه سوخت نفت و سیلندر گاز در مناطق عشایری استان اشاره کرد و گفت:این جایگاه‌ها در راستای حفظ منابع طبیعی و رفاه خانوار عشایری احداث شده است و سال‌گذشته با همکاری شرکت نفت و شرکت پرسی ایران گاز استان میزان هفت میلیون لیتر نفت و ۴۲۶ هزار سیلندر گاز بین جامعه عشایری استان توزیع شد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای بیش از ۱۱۵ هزار و ۵۸ نفر جمعیت عشایری است.

عشایر چهارمحال و بختیاری در فصل پاییز به خوزستان و در فصل بهار از خوزستان به چهارمحال و بختیاری کوچ می‌کنند.

برچسب‌ها زندگی عشایری توسعه ایران انرژی برق سازمان امور عشایر ایران چهارمحال وبختیاری مصرف بهینه برق توسعه روستایی صفحات خورشیدی کارآمدی دولت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زندگی عشایری توسعه ایران انرژی برق زندگی عشایری توسعه ایران انرژی برق سازمان امور عشایر ایران چهارمحال وبختیاری مصرف بهینه برق توسعه روستایی صفحات خورشیدی کارآمدی دولت اخبار کنکور چهارمحال و بختیاری تولید گوشت قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۹۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح صنعتی تولید نخ ابریشم در چهارمحال و بختیاری ۶۴ درصد پیشرفت دارد

به‌گزارش جام جم آنلاین به‌نقل از  روابط عمومی صمت، سرپرست اداره طرح و برنامه ریزی صنعتی چهارمحال و بختیاری گفت: این طرح صنعتی با هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری هم اکنون ۶۴ درصد پیشرفت اجرایی دارد.

 

محمدعلی چراغیان افزود: این طرح صنعتی در زمان بهره برداری زمینه اشتغال ۱۳۶ نفر را فراهم می کند. وی گفت: نخ ابریشم خالص از الیاف های طبیعی و مرغوب با زیبایی و مقاومت عالی است که در بسیاری از کارخانه ها و نساجی های پارچه ابریشم بافی به عنوان مواد اولیه از اهمیت منحصر به فردی برخوردار می شود.

 

چراغیان افزود:در کارخانجات تولید نخ ابریشم خالص ایرانی، این محصول به طور استاندارد و با تنوع بالا بر اساس نیاز مشتریان تولید می شود؛ بنابراین نه تنها در ایران بلکه در خارج از کشور نیز به خوبی از آن استقبال می شود. ایران با تولید ۱۴۵ تن نخ ابریشم، رتبه هشتم جهان را در اختیار دارد..

دیگر خبرها

  • افزایش واردات گوشت منجمد
  • واردات گوشت منجمد افزایش می‌یابد
  • ارز واردات ۱۷۰ هزار تن گوشت قرمز اختصاص یافت
  • تورم نقطه به نقطه تولید گوشت قرمز در کشور چقدر است؟
  • جزییات تولید دام سنگین در کشور+جدول
  • صادرات خاویار طلایی از مبدا چهارمحال و بختیاری به کشور‌های مقصد
  • اجرای سامانه توزیع هوشمند مرغ گرم در تویسرکان
  • احیای ۱۶ واحد صنعتی و معدنی در چهارمحال و بختیاری
  • طرح صنعتی تولید نخ ابریشم در چهارمحال و بختیاری ۶۴ درصد پیشرفت دارد
  • بهره مندی بیش از ۱۸۵هزار نفر از خدمات نوروزی جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری