Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-25@12:52:49 GMT

جای سیامند خالی؛ پاراوزنه برداران درخشیدند

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۵۹۲۱۵

جای سیامند خالی؛ پاراوزنه برداران درخشیدند

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)- محمدمعین ملکی؛ مسابقات پاراوزنه برداری جهان که از روز پنجشنبه و با حضور ۶۰ ورزشکار در دو رده سنی جوانان و بزرگسالان به میزبانی بانکوک آغاز شده بود،با نایب قهرمانی ایران به پایان رسید.ورزشکاران کشورمان در این مسابقات موفق به کسب پنج نشان طلا و یک نقره شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چراغ اول را جعفری روشن کرد

امیر جعفری ورزشکار البرزی ایران در دسته با ثبت وزنه ۱۹۷ کیلوگرم اولین طلای کاروان ایران را بدست آورد.جعفری در حرکت های اول و دوم خود به ترتیب موفق به ثبت وزنه های ۱۸۲ و ۱۹۷ کیلوگرم شد و در حرکت سوم برای مهار وزنه ۲۰۱ کیلوگرم اقدام کرد که در مهار این وزنه موفق نبود و در نهایت با رکورد ۱۹۷ کیلوگرم قهرمان جهان شد.

اعجوبه ۲۲ ساله از مالزی

در دسته ۷۲ کیلوگرم نادر مردای ملی پوش کشورمان به مدال نقره رسید و نایب قهرمان جهان شد.مرادی در تلاش اول خود به راحتی ۲۰۴ کیلوگرم را مهار کرد اما در حرکات دوم و سوم موفق به مهار وزنه های ۲۱۱ و ۲۱۲ کیلوگرمی نشد تا در نهایت بعد از نماینده مالزی در جایگاه دوم قرار بگیرد.نماینده جوان مالزی در این رقابتها با عملکردی درخشان،خود را به عنوان مدعی اول کسب مدال طلای توکیو معرفی کرد.

رستمی چشم جهان را خیره کرد

در دسته ۸۰ کیلوگرم این رقابت‌ها،روح الله رستمی دارنده مدال نقره پارالمپیک ریو موفق به شکستن رکورد جهان شد.رستمی با مهار وزنه ۲۴۱ کیلوگرم از رکورد ۲۴۰ کیلوگرم جهان گذشت و رکورد جدید جهان را به نام خود ثبت کرد.درخشش ورزشکار کشورمان از چشم کمیته بین المللی پارالمپیک( IPC ) نیز دور نماند و این کمیته با انتشار مطلبی به درخشش و رکوردشکنی ورزشکار کشورمان پرداخت.

طلای سوم

در دسته ۹۷ کیلوگرم این رقابتها حامد صلحی پور با مهار وزنه ۲۲۷ کیلوگرمی سومین طلای کاروان ایران را بدست آورد.صلحی پور در تلاش اول موفق به مهار وزنه ۲۲۴ کیلوگرمی شد و در تلاش دوم با مهار وزنه ۲۲۷ کیلوگرمی قهرمان جهان شد.حامد در سومین حرکت خود موفق به مهار وزنه ۲۳۶ کیلوگرمی نشد.

حمله به رکورد جهان

در دسته ۱۰۷ کیلوگرم مسابقات قهرمانی جهان،سامان رضی ملی پوش کشورمان با مهار وزنه ۲۳۷ کیلوگرم به مدال طلا رسید.رضی در حرکات اول و دوم خود به ترتیب موفق به مهار وزنه های ۲۲۷ و ۲۳۷ کیلوگرمی شد.پس از قطعی شدن مدال طلا،ملی پوش کشورمان در حرکت سوم با درخواست وزنه ۲۷۵/۵ کیلوگرم به رکورد جهان حمله کرد که در مهار آن موفق نبود.

طلای سیامند بر گردن پورمیرزایی

دسته فوق سنگین این رقابتها(۱۰۷+)،برای ما ایرانی‌ها یاد آور افتخار آفرینی‌ها و رکوردشکنی‌های زنده یاد سیامند رحمان است.منصور پورمیرزایی ملی پوش کشورمان در غیاب زنده یاد سیامند رحمان، با رکورد ۲۴۹ کیلوگرم قهرمان جهان شد.پورمیرزایی ابتدا در مهار وزنه‌های ۲۳۶ و ۲۴۹ کیلوگرمی موفق بود و در حالی که قهرمانی خود را مسجل کرده بود،در تلاش سوم موفق به مهار وزنه ۲۵۶ کیلوگرمی نشد.

در پایان این رقابتها که با حضور ۶۰ ورزشکار از ۹ کشور جهان در رده جوانان و بزرگسالان برگزار شد ملی پوشان کشورمان علیرغم اینکه با کسب ۵ نشان طلا و یک نقره در جدول مدالی قهرمان شدند،در جدول امتیازی به عنوان نایب قهرمانی جام جهانی ۲۰۲۱ تایلند رسیدند.در جدول امتیازی این رقابتها تایلند با ۷۲ امتیاز قهرمان شد،ایران با ۷۱ امتیاز در جایگاه دوم قرار گرفت و مالزی با ۶۷ امتیاز سوم شد.

انتهای پیام/

هومن جعفری کد خبر: 1095270 برچسب‌ها مسابقات پاراوزنه برداری جهان سیامند رحمان امیر جعفری

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: مسابقات پاراوزنه برداری جهان سیامند رحمان امیر جعفری موفق به مهار وزنه ملی پوش کشورمان قهرمان جهان شد مهار وزنه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۹۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ برد و یک شکست ماحصل بانوان ساندا کار در اولین مسابقه

رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۴ از صبح امروز (چهارشنبه) با حضور نمایندگان ۳۸کشور به میزبانی شهر جیانگ‌یئن در کشور چین آغاز شد و نمایندگان کشورمان برابر حریفان خود قرار گرفتند.

در وزن ۶۰- کیلوگرم سهیلا منصوریان در جدال با «ژی‌چین لی» از چین شکست خورد.

همچنین در وزن ۷۵- کیلوگرم زنان، شهربانو منصوریان «رانی موندال» از بنگلادش را مغلوب کرد. او در مرحله بعدی باید به مصاف برنده رقابت نمایندگان چین و هند برود.

خواهران منصوریان در ادامه این مسابقات، بعد از ظهر امروز با حریفان‌شان دیدار خواهند کرد.

صدیقه دریایی ملی‌پوش وزن ۶۵- کیلوگرم کشورمان، در نخستین مبارزه‌اش مقابل «دوی مهارابام» از هند به برتری دست یافت و گام به مرحله بعدی گذاشت.

او در دیدار بعدی بعد از ظهر امروز با برنده جدال نمایندگان ترکیه و‌ نپال پیکار می‌کند.

 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی کشتی و رزمی

دیگر خبرها

  • ۴ مدال طلا دستاورد ووشوکاران مرد کشورمان در چین
  • اعلام میزبانان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ جهان
  • میزبان رقابت های وزنه برداری قهرمانی جهان 2027 و 2028 مشخص شد
  • میزبانان رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ مشخص شدند
  • اعلام میزبان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸
  • ترکیب تیم وزنه‌برداری نوجوانان و جوانان همدان مشخص شد
  • دست خالی غرب در برابر ایران | وقتی تیغ تحریم دیگر نمی‌بُرد!
  • شهربانو منصوریان و صدیقه دریایی مدال طلا گرفتند
  • ۲ برد و یک شکست ماحصل بانوان ساندا کار در اولین مسابقه
  • تعداد سهمیه‌های کاروان المپیک به ۱+۳۱ رسید