Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایشگاه بین المللی قرآن کریم که هر سال همزمان با ماه مبارک رمضان برگزار می‌شد سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نشد و حالا پس از یک سال وقفه تصمیم به برگزاری این نمایشگاه به شکل مجازی گرفته شده است.

خبرگزاری میزان - نمایشگاه بین المللی قرآن کریم که هر سال همزمان با ماه مبارک رمضان برگزار می‌شد سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نشد و حالا پس از یک سال وقفه تصمیم به برگزاری این نمایشگاه به شکل مجازی گرفته شده است، بنا بر اعلام معاونت فناوری اطلاعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در روز نخست نمایشگاه مجازی قرآن کریم بازدید میلیونی به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این گزارش به مهمترین اتفاقات نمایشگاه مجازی قرآن خواهیم پرداخت:

بیشتر بخوانید: برای مطالعه مطالب و گفت‌وگوهای مذهبی اینجا کلیک کنید

***خدمات «صباح» در ۳ بخش «آموزش»، «کتابخانه آنلاین» و «عرضه محصولات قرآنی»

مدیرعامل موسسه صباح با اشاره به اینکه این موسسه با هدف آموزش ترجمه و مفاهیم قرآن کریم به نسل جوان و دانشجویان در قالب آموزش مجازی فعالیت می‌کند، گفت: سامانه‌ موسسه به آدرس ehowzeh.com در سه بخش آموزش، کتابخانه آنلاین و عرضه محصولات قرآنی فعال است.

به گزارش روابط عمومی نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم، امیرحسین صداقت‌نژاد مدیرعامل موسسه صباح درباره آغاز فعالیت این موسسه اظهار کرد: موسسه صباح از سال ۱۳۹۲ با هدف آموزش ترجمه و مفاهیم قرآن کریم به نسل جوان و دانشجویان در قالب آموزش مجازی آغاز به کار کرد اما ثبت موسسه ۱۳۹۵ انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه سامانه‌ موسسه به آدرس ehowzeh.com در سه بخش آموزش، کتابخانه آنلاین و عرضه محصولات قرآنی فعال است، افزود: سامانه طوری طراحی شده که اگر کاربران با موبایل وارد سامانه شوند، شبیه اپلیکیشن است، در حالی که نیازی به نصب ندارد.

مدیرعامل موسسه صباح با اشاره به اینکه در بخش آموزش از دوره‌های روخوانی و تجوید، حفظ و ترجمه و مفاهیم پیشرفته ارائه می‌شود، تصریح کرد: دوره‌های آموزشی‌مان را با همکاری موسسات برتر قم و حرم حضرت معصومه (س) برگزار می‌کنیم؛ فیلم‌های بارگذاری شده برای افرادی که قصد دارند از محتوا استفاده کنند، رایگان است و فقط برای افرادی که قصد دارند در آزمون آنلاین شرکت کنند و گواهی بگیرند، هزینه دارد.

صداقت‌نژاد گفت: در بخش کتابخانه آنلاین برخی کتاب‌ها که مقدور نبود، فایل پی دی اف‌شان به‌صورت رایگان قرار بگیرد، به‌صورت آنلاین بارگذاری شده تا افرادی که در دوره‌ها شرکت می‌کنند از این کتب بهره‌مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: در بخش محصولات، کاربران از سراسر کشور می‌توانند کتاب‌هایی را از طریق «فروشگاه قرآنی صباح» سفارش دهند؛ سفارش بیشتر از ۷۵ هزار تومان با ارسال رایگان انجام می‌شود که این ویژگی می‌تواند برای موسسات قرآنی در سراسر کشور مفید باشد.

تابلو یادبود نمایشگاه مجازی قرآن رونمایی شد

به گزارش روابط عمومی نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم، طی نشستی با حضور عبدالهادی فقهی‌زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از چند اثر جدید قرآنی به همراه تابلو هنری یادبود نمایشگاه مجازی قرآن کریم رونمایی شد.

طراحی نرم‌افزار فهم آسان قرآن بر اساس کتاب مسعود وکیل

در ابتدای این نشست محمدمهدی خیراندیش مسئول مؤسسه مهر و ماه درباره نرم‌افزار «فهم آسان قرآن کریم» گفت: این نرم‌افزار بر اساس کتاب مسعود وکیل طراحی شده و برای فهم آسان و لذت بخش قرآن ویژه گروه‌های سنی مختلف است.

وی ادامه داد: برای یادگیری بهتر، در این نرم‌افزار آموزش‌ها به صورت صوتی بارگذاری شده و برای تثبیت آموزش از بازی استفاده کرده‌ایم.

نرم‌افزار معجزه قرآن ویژه زندگی کربلایی کاظم ساروقی

در ادامه حجت‌الاسلام کریمی مسئول مؤسسه قرآن و عترت کربلایی کاظم درباره نرم‌افزار معجزه قرآن گفت: این نرم افزار ویژه زندگی‌نامه و همه ابعاد شخصیتی کربلایی کاظم ساروقی حافظ کل قرآن است.

وی ادامه داد: در این نرم افزار صوت، فیلم، دستخط و همه آثار مربوط به کربلایی کاظم جمع‌آوری و بارگذاری شده است، همچنین دست‌خهای علمایی که کربلایی کاظم را امتحان کردند و در یادداشتی ایشان را تأیید کرده‌اند در نرم‌افزار بارگذاری شده است.

***رونمایی از تابلو یادبود نمایشگاه قرآن با خط استاد صمدی

در ادامه نیک‌نام حسینی‌پور مسئول مؤسسه هنرمندان پیشکسوت درباره طراحی تابلو هنری یادبود نمایشگاه مجازی قرآن کریم گفت: این تابلو با خط استاد صمدی است و دیگر هنرمندان تهذیب‌کار تصویرگر و تدوین‌گر ما این تابلو را طراحی و تولید کرده‌اند.

وی ادامه داد: این تابلو با خط نسخ فارسی نگارش شده و ویرایش‌های مختلفی در زمینه رنگ و چاپ برجسته و چاپ طلا روی آن انجام شده است.

عبدالصمد حاج صمدی استاد خوشنویس این تابلو هم گفت: من چند مدتی است که بیمار هستند و کار انجام نمی‌دهم اما این کار را پذیرفتم و امیدوارم خداوند از من قبول کند.

وی ادامه داد: البته پیش از این یک بار آیه دیگری را نوشتم که دوستان گفتند بهتر است آیه دیگری انتخاب شود، همچنین درخواست دوستان این بود که کار مقداری گرافیکی باشد و باشد، اما چون کار قرآنی باید قابل خواندن باشد تلاش کردن هم خواسته دوستان را اجابت کنم و هم طوری آیات را بنویسم که بشود آن را خواند.

اخلاق حلقه مفقوده جامعه است

در ادامه عبدالهادی فقهی‌زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سخنانی درباره تابلو یادبود نمایشگاه قرآن گفت: حلقه مفقوده ما اخلاق اجتماعی است و ما چقدر از این موضوع که دستور قرآن است فاصله داریم.

وی با اشاره به اینکه آیه انتخاب شده برای تابلو یادبود نمایشگاه بر اساس اخلاق اجتماعی است گفت: امیدوارم با طرح این آموزه‌های قرآنی توسط هنرمندان بتوانیم به عمل به قرآن کریم نزدیک شویم، همچنین با تأمل در این آیه در می‌یابیم که باید در روش‌هایمان در رساندن آموزه‌های قرآنی و تبلیغ دین هم تجدید نظر کنیم.

وی درباره نرم‌افزار فهم آسان قرآن گفت: قرآن کریم خود را ذکر نامیده از همه بندگان مسلمان و غیرمسلمان خواسته تا این آیات را بفهمیم. خود قرآن گفته که ما قرآن را برای یادگیری آسان کردیم. این نرم‌افزار نامش هم از آموزه‌های قرآنی برگرفته شده است.

رهبر معظم انقلاب هم کربلایی کاظم را تأیید کردند

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره نرم افزار معجزه قرآن گفت من از سال‌ها اوضاع کربلایی کاظم تأمل داشتم. در جلسه‌ای با حضور رهبر معظم انقلاب ایشان گفتند: من کربلایی کاظم را دیده‌ام و خودم او را امتحان کرده‌ام نقل‌هایی که از ایشان بیان می‌شود صحیح است.

فقهی‌زاده با اشاره به ضرورت حفظ قرآن کریم گفت: البته شخص بزرگی مانند کربلایی کاظم با معجزه الهی حافظ قرآن شد اما حفظ قرآن آنقدر اهمیت دارد که باید برای آن حرکت کنیم و نباید منتظر معجزه باشیم، امسال کربلایی کاظم به عنوان حافظان قرآن خودشان یک آیه هستند یک فایل از حقانیت قرآن کریم.

در پایان این مراسم از نرم‌افزارهای فهم آسان قرآن، معجزه قرآن و همچنین تابلو هنری یادبود نمایشگاه مجازی قرآن کریم رونمایی و از عوامل تولید تابلو تجلیل شد.

***بن تخفیف در نمایشگاه قرآن به دانشجویان و طلاب اختصاص می‌یابد

به گزارش روابط عمومی نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم، مرتضی خدمتکار دبیر اجرایی نمایشگاه مجازی قرآن کریم گفت: از امروز یکشنبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه بن تخفیف ۵۰ درصدی خرید کتاب برای ۱۰ هزار و ۵۰۰ دانشجو و طلبه که در رشته‌های علوم قرآنی تحصیل می‌کنند، اختصاص می‌یابد که این بن تخفیف علاوه بر ۲۰ درصدی است که در نمایشگاه برای همه فعالان قرآنی اعمال می‌شود و دانشجویان و طلاب علوم قرآنی می‌توانند از امروز تا پایان زمان برگزاری نمایشگاه یعنی چهارشنبه بیست‌و‌نهم ماه مبارک رمضان برای خرید اقدام کنند.

وی افزود: این افراد غیر از ۱۷ هزار فعال قرآنی هستند که بن خرید دریافت کرده‌اند. به عبارت دیگر مبلغ این بن ۲۰۰ هزار تومان است که صد هزار تومان از سوی نمایشگاه اختصاص می‌یابد و ۱۰۰ هزار تومان از سوی دانشجو یا طلبه هنگام خرید کتاب پرداخت می‌شود.

خدمتکار با بیان این که امروز برای این تعداد دانشجو و طلبه پیامک ارسال خواهد شد، اضافه کرد: این پیامک برای دانشجویانی ارسال می‌شود که ما توانستیم اطلاعات آنان را در این فرصت از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و حوزه‌های علمیه دریافت کنیم.

مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: طلاب و دانشجویان پس از دریافت پیامک می‌توانند به سامانه نمایشگاه مجازی قرآن کریم مراجعه کنند و خرید خود را انجام دهند.

خدمتکار با بیان این که پنج هزار طلبه سطح دو و سه و همچنین پنج هزار و ۵۰۰ دانشجوی علوم قرآنی از این بن استفاده می کنند، درباره آمار موجود گفت: علت این که نام همه دانشجویان علوم قرآنی یا طلاب حوزه های علمیه در این آمار نیامده به دو مساله برمی گردد. یعنی بخشی به اطلاعاتی مربوط می شود که در اختیار داشتیم. مثلا اطلاعات بسیاری از دانشجویان و طلاب موجود بود ولی کد ملی آنان را نداشتیم و مجبور شدیم نام آنان را حذف کنیم و برای اولین بار چنین تجربه ای را پشت سر می گذاریم. بخش دیگر نیز به محدودیت اعتبارات برمی گردد ولی عامل اصلی، نداشتن اطلاعات کامل بود.

وی افزود: برای اولین بار بن خرید به ۱۷ هزار فعال قرآنی در نمایشگاه مجازی قرآن داده شد که تا کنون سابقه نداشته و علت آن برگزاری نمایشگاه به صورت مجازی بود و تمام فعالان قرآنی برخلاف نمایشگاه حضوری می توانند از این فرصت استفاده کنند در حالی که در نمایشگاه های قبلی فقط تهرانی ها می توانستند خرید کنند.

نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم با شعار قرآن، کتاب رشد و رویش از یازدهم اردیبهشت‌ماه با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز به کار کرد و به صورت ۲۴ ساعته به مدت ۱۰ روز یعنی تا بیست و هفتم ماه مبارک رمضان از طریق مجازی در دسترس علاقه مندان به قرآن کریم است.

در این نمایشگاه مجازی دو بخش اصلی فروشگاهی و محتوایی وجود دارد که بخش فروشگاهی به فروش کتاب های چاپی در حوزه دین و دفاع مقدس اختصاص دارد و امکان عرضه و فروش تمام کتاب های مربوط به دین و حوزه دفاع مقدس که ناشران از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز چاپ گرفته باشند، فراهم شده است.

بستر این نمایشگاه همچون نمایشگاه مجازی کتاب است که سال گذشته برای اولین بار به دلیل ویروس کرونا از سوی خانه کتاب برگزار شد و در آنجا ناشران ثبت اثر می کردند و بازدیدکنندگان کتاب مورد نظر خود را از انتشاراتی که کتاب را ارائه کرده بود، انتخاب کرده و در سبد خرید قرار می دادند. خانه کتاب و ادبیات ایران به عنوان مجری بخش فروشگاهی نمایشگاه قرآن انتخاب شده است.

قرار است همزمان با این نمایشگاه ۳۰ وبینار تخصصی در حوزه های گوناگون فرهنگ قرآنی برگزار شود که ۱۰ وبینار در سطح بین المللی و با حضور میهمانان برجسته فرهنگ قرآنی و اسلامی از ۱۰ کشور خواهد بود.

یکی از ویژگی های نمایشگاه مجازی قرآن کریم این است که بر اساس توافق صورت گرفته میان شرکت ملی پست با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کتاب های خریداری شده توسط بازدیدکنندگان از نمایشگاه به صورت رایگان ارسال می شود و هزینه ارسال پست توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار مذهبی نمایشگاه مجازی قرآن کریم

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار مذهبی نمایشگاه مجازی قرآن کریم قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم درباره نرم افزار دانشجویان و طلاب کتابخانه آنلاین ماه مبارک رمضان نمایشگاه قرآن فهم آسان قرآن نرم افزار بارگذاری شده کربلایی کاظم معجزه قرآن هزار تومان علوم قرآنی قرآن گفت بن تخفیف بر اساس کتاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۹۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای احقاق حقابه سیستان از همه اهرم‌ها استفاده نمی‌کنند | عده ای آب ژرف می خواهند و عده ای دیگر از آب دریای عمان !

به گزارش همشهری آنلاین، آیت‌الله مصطفی محامی روز سه شنبه ضمن حضور در دانشگاه علوم قرانی زاهدان در نشست پرسش و پاسخ دانشجویان اظهار کرد: در حوزه حقابه سیستان بنده سخنرانی‌ها و پیگیری‌های متعددی طی پنج سال گذشته داشته‌ام و عنوان کردم که ظاهرا خود آقایان در استان خشکسالی را باور نکرده‌اند و تازه ۲ سال است که موضوع حقابه سیستان تبدیل به یک مطالبه عمومی شده است و حتی رئیس جمهور نیز هنگام حضور در استان نسبت به این مساله موضع گرفتند.

وی بیان کرد: پیگیری‌هایی هم از سوی وزارت امور خارجه صورت گرفت اما بنده در خطبه‌های نماز جمعه عنوان کردم که آقایان آن گونه که باید کار نکرده و از همه اهرم‌ها استفاده نکردند.

امام جمعه زاهدان گفت: بخشی از این مشکلات حاصل از کم کاری ماست چرا که مسوولان گزارش دادند که با وجود خشکسالی‌ها میزان بارندگی‌ سالانه در جنوب استان طی این سالها ۲ میلیارد متر مکعب بوده در حالی که حقابه سیستان از افغانستان ۸۰۰ میلیون متر مکعب است و اگر در استان سدهایی ساخته شود می‌توان این بارندگی‌ها را مهار کرد و از آن در مصارف مختلف بهره برد و در این صورت دیگر نیازی به حقابه یا استفاده از آب دریای عمان و دستگاه آب شیرین کن نیست.

وی اظهار کرد: مشکل دیگر به خود مردم سیستان بر می‌گردد چرا که اتفاق نظر ندارند و هر کس حرف خود را می‌زند جهات سیاسی، قومی و حزبی را دنبال می‌کنند و برای نمونه یک نفر بحث آب ژرف را مطالبه می‌کند و فرد دیگر بر استفاده از آب دریای عمان تاکید دارد و هنوز توافقی صورت نگرفته که در این صورت مسوولان در مرکز کشور نیز ترتیب اثری نخواهد داد.

آیت الله محامی گفت: هزینه‌های زیادی در منطقه سیستان صورت گرفته اما طرح‌های اجرا شده بر اساس کارشناسی لازم نبوده با وجود اینکه در منطقه سیستان نیروهای شایسته و کارشناس کم نبوده است.

وی با بیان اینکه قرآن کتاب هدایت است و ما به عنوان مسلمان باید نهایت بهره را از آن ببریم افزود: با وجود همه این ویژگی‌ها توجه کافی به قرآن صورت نگرفته است و به همین دلیل است که پیامبر اکرم(ص) با گلایه مطرح می‌کنند: "یَا رَبِّ إِنَّ قَوْمِی اتَّخَذُوا هَٰذَا الْقُرْآنَ مَهْجُورًا" خداوندا قوم من قرآن را مهجور قرار دادند و آنگونه که باید به آن نپرداختند.

امام جمعه زاهدان با بیان اینکه فعالیت‌های علمی و پژوهشی در رابطه با قرآن کریم صورت گرفته اما کافی نیست و باید در عرصه‌های مختلف به کار و فعالیت بپردازیم تصریح کرد: رشته‌های قرآنی که در مراکز علمی و دانشگاهی طراحی شده بیشتر به مباحث جانبی می‌پردازد هر چند که مباحث مهمی است اما کمتر به اصل معانی قرآن پرداخته شده و این یکی از آسیب‌های کار است و دانشجویان دانشگاه علوم قرآنی باید در کنار واحدهای درسی به سراغ معانی و معارف قرآن نیز بروند.

وی اظهار کرد: قرآن کریم با علوم دیگر متفاوت است از این جهت که اگر تزکیه و پاکی دل نباشد ارتباط و فهم درستی از آیات و روایت کسب نکرده و به عمق قرآن پی نمی‌برند و با همین قرآن که کتاب هدایت است بسیاری از افراد هدایت شده و برخی نیز گمراه خواهند شد و گمراه شدن آنان به علت وجود نقص در خود آنهاست و اگر می‌خواهیم از هدایت قرآن بهره‌مند شویم باید به دل بپردازیم و دلمان را صاف و پاک کنیم.

آیت الله محامی در پاسخ به سوالات و مطالبات دانشجویان مبنی بر تامین منابع مالی و تجهیز دانشگاه، پیگیری حقابه سیستان، جلب توجهات به سوی دانشگاه علوم قرآنی و جذب اعضای هیات علمی در دانشگاه علوم قرآنی زاهدان گفت: جهت تامین منابع مالی و تجهیز دانشگاه علوم قرانی در گذشته هم صحبت‌هایی صورت گرفت و مسوولان دانشگاه باید در این جهت تدابیری اتخاذ کنند و از ظرفیت خیرین بهره‌گیری کنند و در مواقع مورد نیاز بنده نیز قادر به پیگیری هستم.

وی در پاسخ به درخواست یکی از دانشجویان مبنی بر جلب کردن توجهات به سوی دانشگاه علوم قرآنی اظهار کرد: بخشی از کار به خود شما بر می‌گردد و باید در جامعه حضوری فعال داشته و توجه‌ها را جلب کنید تا مردم تاثیرگذاری شما را ببینند و همواره درخواست استفاده از این ظرفیت را داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: افزایش تعداد اعضای هیئت علمی حرف منطقی است و دانشگاه باید در این حوزه برنامه ریزی داشته باشد چرا که اگر این کار صورت نگیرد به تدریج باعث تضعیف رشته و دانشجویان خواهد شد.

کد خبر 846743 منبع: ایرنا برچسب‌ها ایران و افغانستان خبر مهم استان سیستان و بلوچستان آب و هوا - ایران خشکسالی

دیگر خبرها

  • برای احقاق حقابه سیستان از همه اهرم‌ها استفاده نمی‌کنند | عده ای آب ژرف می خواهند و عده ای دیگر از آب دریای عمان !
  • تربیت میلیونی حافظان قرآن کریم باید به یک مطالبه عمومی و گفتمان تبدیل شود
  • تجلیل از قاریان و عوامل اجرایی جمع خوانی قرآن کریم در بروجرد
  • برای حق‌آبه سیستان آن‌گونه که باید کار نشد
  • امام جمعه زاهدان: برای حق‌آبه سیستان آن‌گونه که باید کار نشد
  • دوره سراسری «انسان مدیر؛ انسان سعادتمند» برگزار می‌شود
  • از آلبوم مرقع «دولت قرآن» اثر یدالله کابلی رونمایی شد
  • آلبوم مرقع «دولت قرآن» یدالله کابلی رونمایی شد
  • پیشتازی یزدی‌ها در تربیت حافظ قرآن کریم
  • دوره سراسری «انسان مدیر؛ انسان سعادتمند» برگزار می شود