Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی  رییس هیات تیروکمان خراسان رضوی گفت: اگر قوانین اجازه دهد کمیته‌ای تحت عنوان مهاجرین تشکیل داده و از تمامی ورزشکاران افغانستانی در محله گلشهر و سایر مناطق در قالب یک تیم مهاجرین استفاده خواهیم کرد.

محمدابراهیم امینی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص استعدادیابی هیات تیروکمان خراسان رضوی از محله گلشهر مشهد اظهار کرد: از مناطق حاشیه شهر مشهد اطلاعات کاملی در اختیار نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به واسطه گزارش تصویری خبرگزاری ایسنا از محله گلشهر، از فعالیت ورزشکاران علاقه‌مند به این رشته ورزشی مطلع شدیم. تقریبا حدود ۲۵ نفر به صورت خودجوش و برای سرگرمی تیروکمان بازی می‌کنند. در این منطقه حضور یافتیم تا از خواسته‌های آنان مطلع شده و امکانات مورد نیاز را در اختیارشان قرار دهیم. اگر استعدادی در این منطقه کشف کنیم از آنان در تیم‌های استانی استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: اگر قوانین اجازه دهد کمیته‌ای تحت عنوان مهاجرین تشکیل داده و از تمامی ورزشکاران افغانستانی در محله گلشهر و سایر مناطق در قالب یک تیم مهاجرین استفاده خواهیم کرد. برگزاری مسابقات و تشکیل کمیته مهاجرین افعانستانی مجوزهای خاص خودش را لازم دارد. اگر بتوانیم کمیته‌ای تحت عنوان مهاجرین تشکیل دهیم اختیارات بیشتری برای سرویس‌دهی به این دست از ورزشکاران خواهیم داشت.

رییس هیات تیروکمان خراسان رضوی ادامه داد: رایزنی‌هایی صورت گرفته تا به همراه یک مربی، محل بهتری برای تمرین این ورزشکاران در اختیار قرار دهیم. همچنین امنیت برگزاری تمرینات این ورزش از اهمیت بالایی برخوردار است. انجام ورزش تیروکمان خطراتی دارد که ورزشکاران باید نکات لازم را رعایت کنند.

امینی در خصوص ارزیابی هیات تیروکمان خراسان رضوی از نخستین روز استعدادیابی در این منطقه گفت: ورزشکاران حاضر در این مناطق یک جو دوستانه دارند و دارای سنین مختلفی هستند. از میان آنان دو تا سه ورزشکار استعداد خوبی داشتند که اگر روی آنان کار شود پتانسیل حضور در تیم‌های استانی و قرار گرفتن جزو نفرات برتر را دارند.

وی در خصوص برنامه هیات تیروکمان خراسان رضوی برای سایر مناطق حاشیه‌نشین مشهد خاطرنشان کرد: تیروکمان مانند فوتبال و والیبال نیست که تمام افراد بتوانند در این ورزش فعالیت داشته باشند. پس از تکمیل کمیته‌های هیات تیروکمان خراسان رضوی با حمایت شهرداری و شوراهای محلی می‌توانیم در اکثر نقاط مشهد استعدادیابی داشته باشیم. همانطور که یک رشته ورزشی در برخی از شهرستان‌ها فعالیت بیشتری دارد، در برخی از مناطق نیز فعالیت در یک رشته ورزشی میان اهالی، باب و مرسوم است.

رییس هیات تیروکمان خراسان رضوی یادآور شد: به عنوان مثال در منطقه گلشهر می‌توانیم در دو بخش کمان سنتی و کمان حرفه‌ای کار کنیم. اگر مردم و رسانه‌ها از سایر محلات دیگر مشهد فعالیت تیروکمان گزارش دهند، آمادگی داریم تا آنان را تحت پوشش هیات تیروکمان خراسان رضوی قرار دهیم.

امینی بیان کرد: تجهیزات تیروکمان گران است و یک کمان حرفه‌ای حدود ۷۰ تا ۸۰ میلیون تومان و یک پک تیر ۱۲ میلیون تومان هزینه دارد. امکاناتی که در حد هیات تیروکمان خراسان رضوی باشد در اختیار ورزشکاران محلی قرار خواهدگرفت، اما تقاضا داده‌ایم ارگان‌های مختلفی مانند شهرداری حمایت کنند. اگر ورزشکاری بخواهد در حد حرفه‌ای تیروکمان را دنبال کند باید تمکن مالی بالایی داشته باشد تا بتواند کار را در حد قهرمانی دنبال کند.

وی در پایان با اشاره به برگزاری مسابقات استانی و کشوری هیات تیروکمان خراسان رضوی تصریح کرد: در نظر داریم یک دوره میزبان اردوی تیم ملی و مسابقات کشوری را در خراسان رضوی میزبانی کنیم، اما به دلیل شیوع کرونا در حال حاضر میزبانی از هیچ مسابقه‌ای در سطح کشوری مقدور نیست. همچنین به دنبال برگزاری مسابقات استانی و کارمندان مشهد بودیم، اما به دلیل محدودیت‌های کرونایی به بن‌بست خورده‌ایم و باید منتظر بهبود شرایط باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی ورزشی محله گلشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۹۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از ۲۰ هزار حیوان گزیدگی در خراسان رضوی

رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به گزارش ۳۷۱ هزار مورد حیوان گزیدگی کشور در سال گذشته گفت: در این مدت ۲۰ هزار و ۵۶۹ مورد حیوان گزیدگی در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ثبت شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از پایگاه خبری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، زهرا نهبندانی گفت: 80 درصد این حیوان گزیدگی‌ها توسط سگها اتفاق افتاده و 15درصد این گزش‌ها معادل 2145 مورد حیوان گزیدگی توسط سگهای ولگرد در دانشگاه علوم پزشکی مشهد رخ داده که 1063 مورد آن در شهر مشهد بوده است.

وی با اشاره به اینکه گزش توسط سگ‌های ولگرد بیشتر در حاشیه شهر و روستاها و شهرک‌های اطراف مشهد اتفاق افتاده است، تصریح کرد: 50 درصد گزش توسط سگ‌های ولگرد در افراد زیر 15 سال گزارش شده است.

 نهبندانی با اشاره به اینکه در سال گذشته در جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، موردی از مرگ هاری انسانی نداشته‌ایم، خاطرنشان کرد: تعداد موارد حیوان گزیدگی در سال 1402 نسبت به سال 1401 حدود 4500 مورد افزایش داشت، اما تعداد گزش با سگ‌های ولگرد تغییر نکرده است.

رئیس گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه تاکید کرد: مهمترین اقدام در هنگام رویارویی با سگ‌های ولگرد سعی در دوری و عدم مزاحمت برای آنها است و لازم است با سامانه 137تماس گرفته و حضور سگ‌های ولگرد گزارش شود.

وی افزود: در صورت بروز حیوان گزیدگی برای اقدامات درمانی و پیشگیری از ابتلا به هاری لازم است افراد هر چه سریع‌تر  به نزدیکترین مرکز بهداشت مراجعه کنند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • نشست مدیرکل اتباع خراسان رضوی با نماینده مشهد در مجلس
  • ثبت بیش از ۲۰ هزار حیوان گزیدگی در خراسان رضوی
  • استقبال از پرچم حرم رضوی با حضور ایرانیان مقیم مالزی
  • ساماندهی وضعیت خانواده های شهدای اتباع خراسان رضوی
  • چرا برخی از مهاجران افغان از ایران خارج شدند؟
  • فعالیت‌ های مشاوره‌ای آستان قدس رضوی در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد
  • فعالیت‌های مشاوره‌ای آستان قدس رضوی در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد
  • ممنوعیت ورود غیر ورزشی‌ها به پیست اسکی شیر باد گلمکان
  • بارش‌های رگباری خراسان رضوی را فرامی‌گیرد
  • دیار کویری خراسان، لب‌تشنه‌تر از همیشه