Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-25@03:47:55 GMT

فعال کردن طرح‌های راکد و قدیمی پایتخت

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۵۹۶۱۰

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران از فعال کردن طرح‌های راکد و قدیمی که سی سال معلق مانده بود، خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 "عبدالرضا گلپایگانی" گفت: خیابان فدائیان اسلام که به عنوان یک محور پرقلمداد یاد می‌شد، قرار بود به عنوان موتور محرک شهر تهران استفاده شود، اما سی سال این طرح در جا می‌زد که با تصویب کمیسیون ماده ۵ حدود ۵۰۰ هکتار مساحت این خیابان که مناطقی همچون ۱۵، ۱۶، ۱۲ و ۲۰ را در برمی‌گیرد برای توسعه شهری و استفاده شهروندان برنامه‌ریزی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران ادامه داد: در شهر تهران ۷ هزار هکتار زمین به عنوان ذخیره قرار دارد که در قانون شهرسازی برای آن تکلیف و چارچوب مشخص شد و تقریبا ۳ هزار هکتار از این اراضی برای فضا‌ها و ساختمان‌های شهری اختصاص می‌یابد و ۳۰ میلیون متر مربع فضا ساخته و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

او افزود: در مسیر چهارباغ که بزرگترین مسیر پیاده روی بر روی راه آهن تهران تبریز است طرح بین المللی به مسابقه گذاشته شد که این طرح در اجراست و امیدواریم این طرح به خوبی اجرایی شود و در اختیار شهروندان قرار گیرد.

صدور سیستمی پروانه‌های ساخت و ساز زمین

گلپایگانی گفت: صدور پروانه‌های سیستمی یکی از بزرگترین محور‌های توسعه در معماری و شهرسازی تهران بود و هم‌اکنون هیچ پروانه‌ای خلاف قانون در شهرداری صادر نمی‌شود و ما تمامی پروانه‌ها و نقشه‌ها را به صورت سیستمی انجام می‌دهیم و به صورت دستی هیچ پروانه‌ای صادر نمی‌شود و جلوی تخلف‌ها گرفته شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران اضافه کرد: سازمان نوسازی در سی ماه گذشته با طرح‌های کوچک مقیاس، پلازار، راه اندازی دفاتر توسعه محله و بازآفرینی در محله‌های قدیمی و فرسوده اقدامات مهمی کرده و به مرحله اجرایی و به بهره برداری رسانده است.

او بیان کرد: طرح محله اسلام آباد و اوین درکه که می‌تواند یکی از مسیر‌های پیاده راه و مورد استفاده شهروندان قرار گیرد به کمیسیون معماری و شهرسازی تحویل خواهد شد و در مناطق شمالی تهران تحول اساسی صورت خواهد گرفت.

گلپایگانی با اشاره به تسهیلات شهرداری تهران برای بافت‌های فرسوده گفت: ۳ هزار و ۴۰۰ هکتار بافت فرسوده تا انتهای سال ۹۹ به ثبت رسیده که شهرداری از ۸۰۰ هکتار از اراضی فرسوده شهر در رابطه با نوسازی بافت‌های فرسوده برای دریافت عوارض صرف نظر کرده است.

بازسازی محله نفرآباد براساس الگو‌های اسلامی

او با اشاره به طرح‌های شهرسازی و معماری براساس الگو‌های اسلامی در تهران گفت: نخستین بار در شهر تهران محله نفرآباد براساس الگو‌های برآمده و ساختار الگو‌های اسلامی ساخته و بازسازی می‌شود که به تصویب کمیسیون ماده ۵ رسیده و به کمک معاونت فنی و عمران به زودی به تصویب خواهد رسید.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اشاره به خیابان ولیعصر به عنوان طولانی‌ترین خیابان پایتخت بیان کرد: خیابان ولیعصر به عنوان طولانی‌ترین خیابان تهران و جزو فضای شهر تهران است و به عنوان محوری است که به ثبت ملی رسیده و ما مقدمات ثبت جهانی آن را آماده کرده‌ایم چرا که خیابان ولیعصر به همراه درختانش جزو هویت شهر تهران است و طرح تفصیلی خیابان ولیعصر تهیه و اقدامات خوبی در این خیابان قدیمی شده است.

برچسب ها: شهرداری تهران ، خیابان ولیعصر ، بافت های فرسوده ، شهرسازی و معماری

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: شهرداری تهران خیابان ولیعصر بافت های فرسوده شهرسازی و معماری معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران خیابان ولیعصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۵۹۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از چهره جدید گذر ۳۰ تیر | این گذر تغییر کاربری می دهد

به گزارش همشهری آنلاین، خیابان ۳۰ تیر در قلب تاریخی تهران از گذرهای قدیمی گردشگری و غذا است که اواخر سال گذشته شهرداری تهران بنا به دلایلی از جمله تامین و رعایت موارد ایمنی مکان هایی چون موزه آبگینه و ... تصمیم گرفت تغییرات در چهره و نحوه ارائه خدمات این گذر ایجاد کند. به گفته علیرضا نادعلی، کاربری سابق این خیابان برای مدیریت شهری قابل قبول نبود و در منزلت و شأن یک گذر فرهنگی و تاریخی در یکی از قدیمی‌ترین نقطه‌های تهران با آثار و ابنیه فاخر نبود.

او تاکید کرد: «درست در فضایی که گردشگران می‌توانند از فضای تاریخی و فرهنگی این خیابان استفاده کنند، گذر خوراکی شکل گرفته بود و اکنون با بررسی های صورت گرفته به این نتیجه رسیدم که کاربری این گذر باید تغییر کند.»

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان این که کاربری فرهنگی برای این گذر پیش بینی شده است، گفت: «در طرح جدید اکثر غرفه‌ها به صنایع دستی و محصولات فرهنگی و هنری اختصاص خواهد داشت و غرفه های غذا کمتر می شوند.» به گفته نادعلی هنوز اقدام عملیاتی انجام نشده است؛ البته طراحی فضا بسیار اهمیت دارد و باید الزامات آن رعایت شود.

کد خبر 846869 برچسب‌ها كافه - كافه‌رستوران شهردارى تهران تهران

دیگر خبرها

  • ۱۳ خیابان در سطح شهر قم بازگشایی شد
  • اجازه تصمیم‌گیری نادرست در حوزه طرح جامع شهر قم را نمی‌دهیم
  • از برگزاری اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی کشور تا تدوین شناسنامه باغ‌های شهر قم
  • راه اندازی دبیرخانه مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز
  • رونمایی از چهره جدید گذر ۳۰ تیر | این گذر تغییر کاربری می دهد
  • ‌راه‌اندازی دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی شیراز
  • دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز راه‌اندازی شد
  • راه‌اندازی دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز
  • بررسی بخش شهرسازی مسابقه معماری یادمانی و طراحی مکان رویدادها
  • اجرای طرح‌های معماری ایرانی - اسلامی در بوستان‌های پایتخت