Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-03-29@05:04:00 GMT

عرضه کلاب هاوس رسمی اندروید در کافه بازار + لینک دانلود

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۶۰۱۶۷

عرضه کلاب هاوس رسمی اندروید در کافه بازار + لینک دانلود

فرارو- نسخه رسمی اپلیکیشن کلاب هاوس برای گوشی‌های اندروید که شب گذشته توسط گوگل پلی عرضه شد و فعلا تنها برای کاربران آمریکایی در دسترس است، توسط کافه بازار برای ایرانی‌ها آماده شد. کاربران ایرانی که موبایل اندرویدی دارند می‌توانند با مراجعه به لینک cafebazaar.ir/app/com.clubhouse.app این نسخه را دانلود کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه همچنان برای نهایی کردن ثبت‌نام و فعالسازی کلاب هاوس نیازمند دعوتنامه اعضای آن هستید.

کلاب هاوس چیست؟

کلاب هاوس یک اپلیکیشن موبایلی است، یک شبکه اجتماعی تازه؛ چیزی مثل فیسبوک، اینستاگرام و توییتر، اما نحوه فعالیت در کلاب هاوس با شبکه‌های اجتماعی قبلی تفاوت دارد. مثلا در اینستاگرام کاربران عکس به اشتراک می‌گذارند و در توییتر متن می‌نویسند، اما کاربران کلاب هاوس با اشتراک‌گذاری صدای خود و حضور در اتاق‌های گفتگو درباره موضوعی خاص فعالیت می‌کنند.

کلاب هاوس در ابتدای فعالیت روی اپ استور فروشگاه نرم‌افزاری اپل ارائه شد و تنها کاربرانی به آن دسترسی داشتند که یک گوشی آیفون با سیستم‌عامل iOS دارند. سازندگان همچنین عضویت در کلاب هاوس را مشروط به داشتن دعوتنامه کردند. یعنی کاربران جدید پس از نصب برنامه و دنبال کردن مراحل ثبت‌نام باید منتظر بمانند تا توسط یک کاربر کلاب هاوس تایید شوند. شیوه‌ای قدیمی که قبلا در شبکه‌های اجتماعی قدیمی هم نمونه آن را دیده بودیم. بعد از مدتی نسخه‌های غیررسمی کلاب هاوس هم برای کاربران اندرویدی منتشر شد و با وجود هشدار‌ها از آن‌ها استقبال شد. هفته گذشته خبر رسید نسخه بتا کلاب هاوس برای اندروید عرضه شده تا این گروه از کاربران خوشحال شوند. نسخه نهایی به تازگی آماده شده و روی پلی استور گوگل قرار گرفت هرچند تنها کاربران در آمریکا می‌توانند این نسخه را از فروشگاه نرم‌افزاری گوگل دانلود کنند. در حالی که ایرانی‌ها باید هچنان منتظر می‌ماندند کافه بازار اعلام کرد نسخه رسمی را برای کاربران خود آماده کرده و آن‌ها می‌توانند کلاب هاوس رسمی را از کافه بازار دانلود کنند.

کلاب هاوس در ایران

کلاب هاوس حدود یک سال پیش عرضه شده، اما تب کلاب هاوس بهمن سال ۹۹ در ایران فراگیر شد. درست در آستانه گرم شدن فضای انتخابات ریاست‌جمهوری. فروردین امسال ایرانی‌ها دومین گروه کاربران بودند که بیشترین حضور را در کلاب هاوس داشتند. آمار‌ها نشان می‌دهند آمریکایی‌ها به‌عنوان مردمی که اصلی‌ترین جامعه هدف کلاب هاوس بوده‌اند با بیشتر از ۶۰ درصد بیشترین سهم را در استفاده از این شبکه اجتماعی داشته‌اند. تا چند وقت پیش آمریکا با بیشتر از ۳۵ درصد اول بود و مقام‌های دوم و سوم با ۹.۷ درصد و ۷.۷ درصد در اختیار ژاپن و ایران قرار داشت.

کانادا هم با ۴.۲ درصد در مقام چهارم بود، اما تازه‌ترین آمار‌های الکسا از میزان بازدید کشور‌های مختلف از کلاب هاوس نشان می‌دهد آمریکا به سرعت سهمش را بالا برده و ایران با اینکه نزدیک به یک درصد از سهمش را از دست داده، اما با ۶.۳ درصد در مقام دوم ایستاده است. البته گفته می‌شود با توحه به بروز اختلال گسترده در دسترسی ایرانی‌ها به کلاب هاوس که با شائبه فیلترینگ آن همراه بود، احتمال کاهش سهم ایران و سقوط آزادش وجود دارد، چون کسانی که با فیلترشکن به این برنامه متصل می‌شوند، محل اتصالشان کشور دیگری ثبت خواهد شد.

به گزارش فرارو، این اولین بار نیست که اسم ایران بین ۱۰ کشوری که بیشترین سهم را در استفاده از یک شبکه اجتماعی دارند، دیده می‌شود. آخرین آمار رسمی منتشر شده که تعداد کاربر ایرانی اینستاگرام را نشان می‌دهد، در گزارش سالانه we are social در ابتدای سال ۲۰۱۸ آورده شده است. طبق این گزارش در دی‌ماه ۹۶، تعداد کاربر فعال ایرانی در اینستاگرام ۲۴میلیون بوده است که ایران را در رتبه هشتمین کشور استفاده کننده از اینستاگرام قرار می‌دهد. البته اینستاگرام ایران را در گزارش دیجیتال سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ از فهرست خود خارج کرده، اما با توجه به میزان رشد کاربران در کشور‌های با فرهنگ مشابه و کشور‌های هم‌رده ایران در جدول قبل، می‌توان تعداد کاربر فعال اینستاگرام در ایران را با احتمال بسیار زیاد بیشتر از ۳۰میلیون کاربر برآورد کرد. در مورد تلگرام هم وضعیت مشابهی وجود دارد. طبق تازه‌ترین گزارش‌های منتشر شده، ایرانی‌ها نزدیک به ۱۰ درصد کاربران تلگرام را تشکیل می‌دهند که این یعنی حتما در گروه ۱۰ کشور بالای جدول استفاده از تلگرام قرار دارند.

جایگاه کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی وقتی بیشتر جلب توجه می‌کند که بدانیم ایران هفدهمین کشور جهان از نظر جمعیت است. از نظر جمعیت جوان علاقمند به تکنولوژی و وسایل ارتباطی جدید هم در میانه‌های جدول جهانی قرار داریم. ایران از نظر سرعت اتصال به اینترنت وضعیت بدتری هم دارد و در رتبه ۸۴ جهان قرار گرفته و در جدول جهانی شمار کاربران اینترنت پر سرعت هم روی پله ۴۴ ایستاده است، اما با همه این‌ها مردم حضور خیلی فعالی در شبکه‌های اجتماعی جهان از خودشان نشان می‌دهند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: شبکه های اجتماعی کافه بازار ایرانی ها کلاب هاوس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۰۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلایل منفی شدن تراز تجاری کشور در سال ۱۴۰۲

آفتاب‌‌نیوز :

حسین سلاح‌ورزی، رئیس پیشین اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با ایلنا درباره آنچه سبب منفی شدن تراز تجاری کشور در سال ۱۴۰۲ شد، گفت: در سال‌های گذشته بسیاری سعی داشتند بگویند تحریم‌ها تاثیری بر اقتصاد ایران ندارد با این حال بخشی از دلایلی که به منفی شدن تراز تجاری کشور در سال ۱۴۰۲ انجامید برآمده از تاثیرات تحریم‌ها بود.

وی افزود: مساله دیگر آنست که از نظر دیپلماسی اقتصادی تحولات منطقه‌ای رخ داده در عراق و افغانستان به عنوان دو شریک تجاری اصلی ایران در کاهش تجارت کشور موثر بوده‌اند به ویژه که عراق به دنبال احیای دینار است و تلاش می‌کند سیستم بانکی خود را سر و سامان بدهد.

سلاح‌ورزی ادامه داد: امروز صادرکنندگانی ایرانی که سال‌ها صادرات گسترده‌ای به عراق داشته‌اند در این کشور با پدیده چندنرخی بودن ارز مواجه هستند؛ قیمت ارز در بانک‌های عراق با قیمت ارز در بازار آزاد متفاوت است و خریدار عراقی کالای ایرانی با این محدودیت مواجه است که باید ارز را از بازار آزاد تهیه کند در حالی که دلار در بازار آزاد ۱۵ درصد گران‌تر از دلار در نظام بانکی این کشور است و به همین دلیل خرید کالای ایرانی برای خریدار عراقی گران‌تر تمام می‌شود و این امر قدرت رقابت کالای ایرانی را در بازار عراق پایین می‌آورد.

رئیس پیشین اتاق ایران در ادامه از تاثیر سیاست‌های داخلی کشور بر تجارت گفت و توضیح داد: سیاستگذاری‌های داخلی نیز در کاهش صادرات غیرنفتی ایران در سال ۱۴۰۲ تاثیرگذار بود و مزید بر علت‌های خارجی شد.

وی تصریح کرد: سختگیری‌هایی که در انجام تعهدات برآمده از پیمان‌سپاری ارزی بر صادرکنندگان در سال ۱۴۰۲ اعمال شد سبب شد حتی بسیاری از تاجران خوش‌نام و باسابقه برای احتراز از پیامد‌های این سختگیری‌ها تجارت خود را کاهش دهند. آن‌ها مجبورند تسویه صادرات خود را با قیمتی غیر از قیمت ارز در بازار آزاد انجام دهند.

دیگر خبرها

  • جایگزین سراتو به بازار آمد!/ عکس
  • دلایل منفی شدن تراز تجاری کشور در سال ۱۴۰۲
  • استقبال از اسباب بازی‌های ایرانی در بازار‌های روسیه
  • کاربران ایرانی در سال گذشته از کدام ایموجی‌ها بیشتر استفاده کردند؟
  • جدایی ستاره فوتسال ایران از باشگاه اسپانیایی رسمی شد
  • اندروید ۱۵ نصب اپلیکیشن‌های قدیمی را غیرممکن می‌کند
  • رسمی | جدایی زودهنگام لژیونر ایرانی | قرارداد با تیم اروپایی فسخ شد
  • ۳۰ مدل نیسان در راه است
  • انتشار تصویر ۶۰۰ شهید غزه + لینک دانلود
  • انتشار تصویر ۶۰۰ شهید غزه+لینک دانلود