Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا کرمی محمدی در دیدار با رییس سازمان اورژانس کشور بر گسترش هماهنگی، هم افزایی و همکاری‌های دوجانبه به ویژه در استقرار واحدهای اورژانس در پایگاه‌های پشتیبانی مدیریت بحران شهر تهران و اتصال به سامانه هشدار سریع زلزله تهران تاکید کرد.

کرمی محمدی با بیان اینکه از سال‌های گذشته همکاری گسترده‌ای میان سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و اورژانس تهران وجود داشته عنوان کرد: از این رو برخی از واحدهای اورژانس با هدف کوتاه شدن زمان حضور در ماموریت‌های امدادی در پایگاه‌های مدیریت بحران مستقر شده‌اند، در همین خصوص سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران کماکان از گسترش این همکاری‌ها استقبال می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پایگاه‌های پشتیبانی مدیریت بحران شهر تهران مکان استقرار نیروهای امدادی از جمله هلال احمر، اورژانس و نیروهای داوطلب مدیریت بحران است که ضمن آشنایی با یکدیگر نسبت به عملیات امداد و نجات اقدام خواهند کرد و در نتیجه زمان امداد رسانی در صورت وقوع حوادث و سوانح کوتاه خواهد شد.

کرمی محمدی با بیان اینکه سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران سال گذشته سامانه هشدار سریع زلزله را افتتاح کرد، افزود: سامانه هشدار سریع زلزله در دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد و حداقل ۱۵ ثانیه قبل وقوع زلزله را هشدار می‌دهد. مطالعات در دنیا نشان می‌دهد که حتی ۵ ثانیه قبل هم هشدار زلزله بسیار موثر است و منجر به کاهش تلفات و خسارات زیادی خواهد شد.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران عنوان کرد: بنابراین یک امکان و فرصت طلایی در اعلام وقوع زلزله ایجاد شده و اتصال زیرساخت‌های تخصصی به این سامانه حتماً باید به صورت جدی دنبال شود. این سامانه در سازمان آتش نشانی عملیاتی شده و سازمان اورژانس نیز با امکاناتی که دارد به سادگی می‌تواند به این سامانه متصل شود.

کرمی محمدی با اشاره به احتمال وقوع زلزله در تهران تصریح کرد: از زمانی که متخصصین وقوع زلزله در تهران را پیش بینی کرده‌اند سال‌های زیادی گذشته است، اما مطمئن هستیم که این اتفاق روزی خواهد افتاد و باید زلزله را به عنوان اولین و بزرگترین حادثه‌ای که تهران را تهدید می‌کند در نظر گرفت. زلزله‌ای که ۲۵ میلیون نفر جمعیت را تحت تاثیر قرار می‌دهد و از لحاظ اقتصادی درآمد ناخالص ملی کشور را دچار مشکلات بسیاری خواهد کرد. بنابراین موضوع زلزله تهران بسیار جدی است و متاسفانه جدی گرفته نمی‌شود.

کرمی محمدی با تاکید بر اینکه تکمیل مخازن اضطراری آب شرب تهران نیازمند تامین بودجه است، افزود: ۳۰ مخزن اضطراری آب‌رسانی از سوی شرکت آب و فاضلاب استان تهران سال گذشته نصب شد و ۷۰ مخزن دیگر تا پایان امسال نصب می‌شود تا آب شرب شهروندان در ۷۲ ساعت اولیه در زمان بحران تامین شود که مقرر است ۳ مخزن آن در بیمارستان‌های تهران نصب شود.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه آخرین بررسی میزان آسیب پذیری بیمارستان‌های تهران مربوط به حدود ۱۵ سال پیش است، تاکید کرد: لازم است با استفاده از شاخص‌های وزارت بهداشت و درمان این بررسی‌ها به روزرسانی شود تا وضعیت ایمنی بیمارستان‌های تهران مشخص شود.

وی ادامه داد: البته اقدامات بسیاری در خصوص مقاوم سازی اجزای غیر سازه‌ای بیمارستان‌ها با شیوه‌های ساده، سریع و کم هزینه انجام شده است. در خصوص اجزای سازه‌ای نیز مطالعات بسیاری انجام شده و با توجه به ارتقای مطلوب سطح مهندسان مشاور و مجری در کشور در موضوع مقاوم سازی لرزه‌ای باید بودجه لازم و اعتبارات قانونی آن پیش بینی شود.

کرمی محمدی با اشاره به اینکه موضوع کاهش خطرپذیری بیمارستان‌ها در مجمع ملی کاهش خطر پذیری سوانح مطرح شده، افزود: تهران به ساخت ۴ بیمارستان امن و پایدار در نقاط مختلف شمال، جنوب، شرق و غرب نیاز دارد.

وی یادآور شد: ساخت بیمارستان ایمن و پایدار در پایتخت از سال ۱۳۸۵ در سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران مطرح و طراحی آن نیز انجام شد اما در ادامه راه با توجه به مسئولیت وزارت بهداشت در این خصوص به این وزارتخانه واگذار شد.

در ادامه این نشست رییس سازمان اورژانس کشور نیز گفت: ایمنی بیمارستان‌ها، برخورداری بیمارستان‌ها از سامانه هشدار سریع زلزله، ساخت بیمارستان‌های ایمن و اتصال متروی شهری به مراکز درمانی، عمده ترین مواردی است که باید برای ایمن سازی و پیشگیری از آسیب شهر تهران در حوادث و بلایا مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 5208729 سمیرا خباز

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت آب و فاضلاب استان تهران سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران رضا کرمی محمدی شهرداری تهران ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش شورای شهر تهران سازمان تامین اجتماعی روز قدس واکسن کرونا هلال احمر جمهوری اسلامی ایران راهپیمایی روز قدس امتحانات نهایی قوه قضاییه محسن حاجی میرزایی باغ وحش دانشگاه فرهنگیان سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران سامانه هشدار سریع زلزله کرمی محمدی بیمارستان ها وقوع زلزله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۰۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار جدی مدیریت بحران استان تهران به مردم

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر وزش باد شدید در استان خبر داد و گفت: استحکام سازه‌های موقت و تابلو‌های تبلیغاتی ضروری است.

حامد یزدی مهر، بعد از ظهر سه شنبه از صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر وزش باد خیلی شدید در استان تهران به ویژه مناطق جنوبی، غربی و ارتفاعات خبر داد.

باشگاه خبرنگاران نوشت: مدیرکل مدیریت بحران استان تهران اظهار کرد: طبق اعلام سازمان هواشناسی، وزش باد شدید، گاهی خیلی شدید در مناطق مستعد با احتمال خیزش گردوخاک و رگبار پراکنده از امروز سه شنبه هفتم فروردین ماه آغاز تا روز پنج شنبه نهم فروردین ماه مورد انتظار است.

وی با اشاره به این پیش بینی هواشناسی، به مردم و ساکنان مناطق مذکور توصیه کرد ضمن اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و سست مثل داربست ها، در فعالیت‌های عمرانی احتیاط لازم را داشته باشند و از تردد و توقف در بنا‌های نیمه کاره و پرواز گلایدر و هواپیما‌های سبک اجتناب کنند.

یزدی مهر نسبت به سقوط اجسام و تابلو‌های تبلیغاتی نیز هشدار داد و افزود: با توجه به ایام نوروز و تعطیلات به مسافران نوروزی توصیه می‌شود، در مدت زمان مذکور از برپایی چادر‌های مسافرتی اکیداً خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در خصوص اجتناب از پرواز گلایدر و هواپیما‌های سبک و احتیاط در چرای دام و تردد عشایر در مناطق کوهستانی نیز هشدار داد و افزود: کشاورزان عزیز تمهیدات لازم را نسبت به پوشش گلخانه‌ها و استحکام نهال‌های تازه کشت شده با نصب قیم بیندیشند.

tags # اخبار هواشناسی سایر اخبار (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ آیا حیوانات هم از آمیزش جنسی لذت می‌برند؟ اگر ماه به زمین برخورد کند چه می‌شود؟ (عکس) انسان‌های امروز چقدر شبیه نئاندرتال‌‌ها هستند؛ از دماغ بزرگ تا کشیدن سیگار!

دیگر خبرها

  • ‌‌پارکینگ ناایمن پارک ارم جمع‌آوری شد
  • پارکینگ ساخته شده روی سیل برگردان غرب تهران برچیده شد
  • جمع‌آوری پارکینگ ساخته شده پارک ارم روی سیل برگردان
  • پارکینگ ساخته شده روی سیل برگردان غرب برچیده شد
  • پارکینگ پارک ارم برچیده شد
  • رفع خطر یکی از نقاط سیلابی شهر تهران
  • رفع خطر یکی از نقاط سیلابی غرب تهران/ پارکینگ غیرمجاز پارک ارم جمع‌آوری شد
  • هشدار جدی مدیریت بحران استان تهران به مردم
  • مدیریت بحران: هشدار وزش باد شدید در استان تهران
  • صدور هشدار وزش باد شدید در استان تهران