Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام عالیشاه با بیان اینکه ۴۰۰هزار پرس غذای گرم به همت ۳۱۳ آشپزخانه«اطعام مهدوی» در مازندران توزیع شد، گفت: همچنین بیش از ۱۰۰ هزار سبد معیشتی به ارزش میانگین هر بسته ۴۰۰ هزار تومان در اختیار جامعه هدف قرار داده شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام «بشیرعالیشاه» مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران امروز(20اردیبهشت) با همراهی «سمیه طوسی» مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران در راستای اجرای طرح «اطعام مهدوی» از یکی از ۳۱۳ آشپزخانه های که در ماه مبارک رمضان دراستان افتتاح شد تا بین محرومین و نیازمندان غذای گرم توزیع شود، بازدید به عمل آوردند و از آشپزها قدردانی کردند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران در حاشیه این بازدید گفت: تا الان بالغ بر ۴۰۰ هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان توزیع شده و بیش از ۱۰۰ هزار سبد معیشتی به ارزش میانگین هر بسته ۴۰۰ هزار تومان در اختیار جامعه هدف قرار داده شد.

 

حجت الاسلام«بشیر عالیشاه» بیان کرد: ۸۳ هزار خانوار تحت پوشش این نهاد در مازندران داریم البته ۶۷ هزار خانوار همه خدمات را می‌گیرند مابقی هم تک یا چند خدمتی هستند.

 

وی با اشاره به اقدامات این نهاد در ماه مبارک رمضان گفت: در ۱۵ روز اول گفتیم یک مرحله سبد غذایی توزیع کنیم الان هم تا پایان ماه مبارک رمضان و عید فطر تلاش داریم در دو مرحله سبد غذایی توزیع کنیم یعنی هر ۱۵ روز یک بار، که با مشارکت مراکز نیکوکاری، خیرین، سپاه، اداره اوقاف و  سمن ها این اتفاق رقم می‌خورد.

حجت الاسلام عالیشاه با اشاره به جزییات طرح ایران مهربان، یادآور شد: با توجه به اینکه ۳ هزار یتیم و ۸ هزار و 9۰۰ طرح محسنین داریم که ۳۲ هزار حامی داریم اما سرانه به ۳۵۰ هزار تومان رسید می خواهیم ارتقا بدهیم تا به ۸۰۰ هزار تومان برسد، در همین راستا می توانیم با مشارکت پایگاه مقاومت در جهت معرفی طرح ایران مهربان گام برداریم تا این امر محقق شود.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران با اشاره به مشکل بیماران صعب‌العلاج، خاطرنشان کرد: ما هزار و ۸۰۰ بیمار ایزیلایفی داریم که در طول سال حدود ۷ میلیون تومان هزینه خرید پوشک و ایزی‌لایف به این مددجویان پرداخت می‌کنیم، البته خیرین کمک می‌کنند ولی باید اقدامی مناسب صورت بگیرد.

حجت الاسلام عالیشاه تاکید کرد: یک مازندرانی باید ۷۵۰ هزار تومان برای سیر کردن شکم خود داشته باشد، پرداخت مستمری‌ها از جانب ما برای سیر کردن شکم یک نفر و نصف است، به همین علت اگر مشارکت صورت بگیرد در کنارش یک‌دلی را شاهد باشیم می‌توانیم مشکلات این مددجویان را کمتر کنیم.  

 

در ادامه مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران تاکید کرد: به‌صورت گسترده همکاران فرمانداری و دستگاه‌های اجرایی ما در گروه‌های متعدد اطلاع‌رسانی خوبی انجام دادند اما اگر بخواهیم پالایش کنیم ببینیم چقدر تبلیغ ما در جهت دعوت از مردم به کار خیر تاثیرگذار بوده، باید مباحث متعدد را پیش روی مردم گذاشت در قالب نذر فرهنگی و بحث دیه، آزادی زندانیان و ... ارائه دهیم تا مردم از مراجعی که اهلیت دارند بتوانند با اطمینان خاطر کمک کنند.

«سمیه طوسی» با اشاره به اینکه ما خودمان فرزند داریم، اضافه کرد: درک می‌کنیم کودکان ۲۴ ساعته سر یخچال هستند تا چیزی بردارند و بخورند همین نان اضافه که در خانه می‌ماند می‌دانیم که خیلی از خانواده‌ها به همین نان نیاز دارند.

 

وی تصریح کرد: نکته بعدی این است که ما با موارد و بانوانی سر و کار داریم که مشکلاتی دارند که در قانون و چهارچوب ورود به نهاد کمیته امداد نمی‌گنجد، بانوانی که همسرشان چهار ستون بدنشان سالم است ولی کاری در این شرایط کرونایی وجود ندارد البته همکاران ما در جهت حل مشکلشان قدم برمی‌دارند ولی نمی‌دانیم باید چکاری انجام بدهیم و از چه مراجعی کمک بگیریم چقدر آبشار عاطفه‌ها یا خیریه‌ها! همه جا اشباع شده است.

 

طوسی عنوان کرد: مشکلات زیاد و بودجه دولتی محدود است تسهیلات بانکی به مسیری رفتند تا ضرر صنوف مختلف در اثر کرونا را جبران کنند، در نتیجه این کار همت بلند می‌طلبد.

 

وی ضمن تقدیر از بانوانی که در طرح‌های کمیته امداد مشارکت داشتند، ادامه داد: یک سری خواهران بخشی از سرمایه‌های اجتماعی خودشان را می‌توانستند جای دیگری سرمایه‌گذاری کنند را انفاق کردند، امیدواریم که خداوند بهترین ها را برایشان مقرر کند ما هم از ظرفیت خیرین به این مجموعه کمک خواهیم کرد.

پایان پیام/286