Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@22:59:13 GMT

اهدای عضو بانوی مرگ مغزی مشهدی جان ۶ نفر را نجات داد

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۶۰۴۲۹

اهدای عضو بانوی مرگ مغزی مشهدی جان ۶ نفر را نجات داد

دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز دوشنبه به نقل از مسوول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی این دانشگاه گزارش داد: در هزار و چهل و چهارمین عمل اهدای عضو از بیماران مرگ مغزی این دانشگاه، بانوی مرگ مغزی "ملیحه عرب" که از بخش ICU جراحی بیمارستان امام رضا(ع) معرفی شده بود پس از انجام مراحل تایید مرگ مغزی و رضایت خانواده اش در بیمارستان منتصریه تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دکتر ابراهیم خالقی افزود: کلیه های این بیمار مرگ مغزی در بیمارستان منتصریه به ۲ بیمار ۴۳ و ۴۵ ساله ساکن شهرستانهای خواف و مشهد که سالها از نارسایی کلیه رنج می‌بردند و با دیالیز تحت درمان بودند اهدا و پیوند شد.
وی اضافه کرد: کبد مرحومه عرب نیز در بیمارستان منتصریه به خانم ۴۳ ساله ساکن مشهد پیوند شد و به وی زندگی دوباره بخشید.
مسوول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: قرنیه های این بانوی مرگ مغزی هم به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی به بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) برای پیوند ارسال شد.

واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است هم اکنون شمال شرق کشور را زیر پوشش دارد.

برچسب‌ها بیماری های گوارش و کبد مشهد نارسایی کلیه خواف دانشگاه علوم پزشکی مشهد اهدای عضو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیماری های گوارش و کبد مشهد نارسایی کلیه بیماری های گوارش و کبد مشهد نارسایی کلیه خواف دانشگاه علوم پزشکی مشهد اهدای عضو اخبار کنکور دانشگاه علوم پزشکی مشهد اهدای عضو مرگ مغزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۰۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای عضو یک تهرانی در رشت

پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (گیل وب دا) اعلام کرد: نخستین اهدای عضو سال ۱۴۰۳ در این استان توسط مرحوم مسعود پیک ۶۴ ساله اهل تهران انجام شد.

اعضای بدن این مرحومِ جانبخش که به علت خونریزی مغزی، دچار مرگ مغزی شده بود با رضایت و نیت خیر خانواده ایثارگرش موجب نجات جان تعدادی از بیماران پیوند عضو شده است.

اهدای عضو پس از انجام مراحل تأیید مرگ مغزی او توسط پزشکان متخصص معتمد وزارت بهداشت و درمان در واحد فراهم آوری اعضای پیوندی مرکز آموزشی درمانی رازی رشت انجام شده است.

به گفته کارشناسان، از هر فرد مرگ مغزی شده ۸ عضو شامل قلب، کبد، کلیه‌ها، ریه، روده و پانکراس قابل اهدا هستند که البته نسوج شامل پوست، قرنیه چشم، تاندون، استخوان، دریچه قلب هم قابلیت پیوند دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • تجهیز بخش‌های بیمارستان ولی عصر بردسکن به امکانات جدید پزشکی
  • زندگی دوباره ۳ بیماربا اهدای عضو در مشهد
  • اعضای بانوی مشهدی به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • اهدای عضو مسافر تهرانی در رشت
  • بانوی مرگ مغزی نجات بخش زندگی ۵ بیمار نیازمند به عضو شد
  • اهدای عضو یک تهرانی در رشت
  • استقرار کادر پرستاری و بیهوشی بیمارستان قائم (عج) در حرم مطهر رضوی
  • بانوی مرگ مغزی درگزی جان یک نفر را نجات داد
  • بانوی مرگ مغزی، نجات بخش زندگی یک بیمار
  • بانوی مرگ مغزی نجات بخش زندگی یک بیمار شد