Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعضای مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در سرکشی به حوزه‌های انتخابیه طی دو هفته اخیر نشست‌هایی را با مسئولان مربوطه برای رفع مشکلات از جمله ساماندهی مشکلات مسکن مهر، مشارکت و توافق با ایمیدرو به منظور توسعه و بهره برداری از معادن و جذب سرمایه گذار برای سرمایه گذاری در حوزه صنعت، معادن و زعفران برگزار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش قدس آنلاین، اعضای مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در سرکشی به حوزه‌های انتخابیه طی دو هفته اخیر نشست‌هایی را  با مسئولان مربوطه برای رفع مشکلات برگزار کردند.

نشست با وزیر صمت برای پیگیری مشکلات واحدهای صنعتی حوزه انتخابیه

جلیل رحیمی جهان آبادی، در تشریح اقدامات صورت گرفته برای پیگیری مطالبات و مشکلات حوزه انتخابیه خود طی دو هفته اخیر، گفت: طی این دو هفته 10 مورد کاری را پیگیری کردم و در این رابطه نشستی را با وزیر صمت برای پیگیری برخی مشکلات واحدهای صنعتی منطقه و فعال کردن ایمیدرو در بحث اکتشاف و سرمایه گذاری معادن داشتم که قرار شد وزیر هماهنگی لازم را با سازمان ایمیدرو انجام دهد.

 نماینده مردم تربت‌جام، تایباد، باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی، افزود: نشست دیگری با حضور جعفری رئیس هیات عامل ایمیدرو برگزار و در مورد سرمایه‌گذاری ایمیدرو در تراش سنگ‌های قیمتی تایباد، مطالعه پهنه‌های معدنی در تربت جام، تایباد، باخزر و صالح آباد، ایجاد بسترهای مشارکتی میان ایمیدر و معدن‌داران و همچنین ارائه تسهیلات از محل صندوق به معدن داران بحث و گفت و گو و توافق شد.

وی از پیگیری مشکل بی‌آبی دهستان موسی آباد خبر داد و گفت: این دهستان محروم دارای 18 روستا است که با بی آبی شدید مواجه هستند بر این اساس با فرمانداری، آبفای استان و شهرستان تماس‌هایی را برقرار و پیگیری هایی را داشتم و با توجه به اینکه در حال حاضر در زمان پیک مصرف آب، ماه رمضان و تشدید گرمای هوا  قرار داریم پیگیری‌ها برای رفع موقت مشکل انجام شد تا بتوانیم برای حفر چاه جدید و رفع دائم مشکل اعتبارات لازم را در اختیار دستگاه مربوطه قرار دهیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم با یادآوری پیگیری مساله اعتبارات محرومیت‌زدایی حوزه انتخابیه، افزود: برای چهار شهرستان حوزه انتخابیه بیش از 260 میلیارد تومان اعتبارات محرومیت‌زدایی در لایحه بودجه 1400 پیش‌بینی شده بود که برای ابلاغ و اعلام آن به سازمان برنامه و بودجه پیگیری‌های لازم انجام شد تا تخصیص اعتبار در ماه آینده انجام شود.

رحیمی‌جهان‌آبادی از پیگیری مشکل کمبود سوخت در مجتمع بین راهی شیروانی بخش بالاجام خبر داد و گفت: مجتمع دو منظوره بنزین و گازوئیل در بخش بالاجام افتتاح شده که با کمبود سهمیه سوخت و مشکلاتی از این دست مواجه بود بنابراین با پیگیری‌های صورت گرفته از مسئولان شرکت پخش استان و شهرستان و فرماندار قرار شد به زودی مشکل سوخت در این مجتمع برطرف شود.

وی با بیان اینکه مشکلات تردد کامیون داران پیگیری شد، ادامه داد: تماس‌های زیادی از کامیون‌داران مرز دوغارون در مورد طولانی بودن صف انتظار و کمبود امکانات داشتیم که بر این اساس نشستی را با بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در جرثقیل‌های ریلی و پارکینگ های جدید در منطقه تایباد داشتیم و بخش خصوصی در این رابطه اعلام آمادگی کرد و به زودی کار اجرایی آن انجام خواهد شد همچنین پیگیری‌هایی از سوی وزارت امور خارجه و نمایندگی ایران در افغانستان انجام و مشخص شد که بخشی از کامیون‌داران که در حادثه آتش سوزی پارکینگ گمرک اسلام قلعه دچار مشکل شدند با تجمع با کندی تبادل گمرکی شده‌اند از سوی دیگر امکانات و زیرساخت لازم برای تردد کامیون‌ها از افغانستان منطبق با حجم ترددها نیست و این موضوع باعث بروز مشکلات برای کامیون داران ایرانی شده است.

نماینده مردم تربت‌جام، تایباد، باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در مسکن مهر تربت جام برای ساخت مسجد و مرکز بهداشتی با مشکلاتی مواجه هستیم که برای رفع مشکل پیگیری‌هایی در گذشته انجام شد و طی دو هفته اخیر هم پیگیری‌های تکمیلی برای رفع سریع‌تر مشکل و واگذاری زمین به متقاضیان و انعقاد توافق نامه میان اوقاف  و دانشکده علوم پزشکی و اداره راه و مسکن و شهرسازی برای ساخت مسجد و مرکز بهداشتی انجام شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی  از پیگیری مساله رد صلاحیت برخی افراد در انتخابات شوراها خبر داد و گفت: صلاحیت برخی افرادی که در چندین دوره عضو شورای شهر بودندو یا افرادی که چهره های شاخصی در شهرستان هستند متاسفانه رد شده بودندکه رایزنی لازم با هیات نظارت استان و نهادهای امنیتی برای تایید صلاحیت و رعایت حقوق کاندیداها صورت گرفته است و منتظر بررسی اعتراضات کاندیدا هستیم .

رحیمی یادآور شد: 27 مرغداری سنتی در تربت جام به دلیل ایرادات مطرح شده از سوی دامپزشکی تعطیل شدند که  به کاهش اشتغال و درامد و کمبود مرغ در شهرستان انجامید طی هفته‌های اخیر پیگیری هایی را برای رفع مشکل داشتیم؛ وزیر جهاد کشاورزی دستوری را به استان دادند و پیگیری کردم که در شهرستان نشستی میان جهاد کشاورزی، فرمانداری و نماینده مرغداری ها برگزار و توافقی انجام شود تا مرغداری ها بتوانند فعالیت خود را از سر بگیرند؛ این مرغداری ها در هر دوره جوجه ریزی بین 90 تا 110 هزار مرغ را وارد بازار می کردند که متاسفانه طی چند ماه از فعالیت آنها جلوگیری شده است که با پیگیری ها توافقات و همکاری لازم از سوی دامپزشکی و جهاد کشاورزی قرار شد تا فعالیت آنها به زودی از سر گرفته شود.

وی با یادآوری اینکه آخرین وضعیت واکسیناسیون و کرونا در حوزه انتخابیه به طور مداوم پیگیری می‌شود، افزود: از طریق دانشگاه‌های علوم پزشکی تربت جام و مشهد آخرین وضعیت واکسیناسیون و تامین واکسن مورد نیاز به صورت روزانه پیگیری می‌شود تا نیاز واکسن منطقه منطبق دستور ستادکرونا تامین گردد

 نماینده مردم تربت‌جام، تایباد، باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در حال حاضر واکسیناسیون افراد بالای 80 سال در حوزه انتخابیه به اتمام رسیده و افراد 70 تا 80 سال طی هفته آتی آغاز می شود.

 وی گفت: البته طی این دو هفته اخیر پیگیری‌های موردی مانند مساله اشتغال، تسهیلات، جابجایی نیرو، وضعیت کارنامه سبزهای آزمون استخدامی آموزش و پرورش و مواردی که شاید در کمتر در حوزه وظایف نماینده باشد مانند ترخیص بیمار از بیمارستان گرفته تا جابجایی زندانی، کارمند و سرباز و موارد دیگر مورد پیگیری قرار گرفته است.

تلاش برای راه اندازی زنجیره تولید شترمرغ

محمد صفائی، از پیگیری برای تکمیل و راه اندازی کارخانه کاشی هستی خبر داد و گفت: نشستی را با معین شهرستان بجستان برای پیگیری امورات شهرستان و همچنین با بنیاد برکت برای راه‌اندازی زنجیره تولید شترمرغ صورت داشتیم.

نماینده مردم نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی افزود: پیگیری لازم از معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی برای رفع مشکل قنات هایی که در سیل اخیر دچار آب گرفتگی شدند صورت گرفت.

وی افزود: همچنین پیگیری تاسیس شهرک انرژی در گناباد از مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی در دستور کار قرار گرفت.

پیگیری توسعه پروژه انرژی خورشیدی

حسین امامی راد  از تلاش و پیگیری برای راه‌اندازی پروژه تفریحی و تجاری در نشست با فرمانداری خبر داد و گفت: بزرگترین پروژه انرژی خورشیدی استان خراسان در حوزه انتخابیه قرار دارد که در بازدیدی از آن پیگیری توسعه آن در نشست با مسئولان مربوطه  در دستور کار قرار گرفت.

نماینده مردم چناران، طرقبه و شاندیز، گلبهار و گلمکان در مجلس شورای اسلامی افزود: از آنجایی که گلبهار به شهرستان ارتقا پیدا کرده بر همین اساس نشستی را با رئیس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی برای تکمیل بیمارستان نیمه تمام گلبهار و استقرار مرکز بهداشت داشتیم.

وی یادآور شد: 42 هزار واحد مسکن مهر در شهرستان گلبهار وجود دارد که دارای مشکلات عدیده‌ای هستند و بر همین اساس بازدیدی را از آنها با حضور شهردار، فرماندار و مسئولان مربوطه برای ساماندهی مشکلات داشتیم.

امامی راد یادآور شد: نشستی با مدیرعامل عشایری شهرستان برای پیگیری مشکلات دامداران با توجه به شرایط موجود و خشکسالی‌ها برگزار شد و قول همکاری داده شد.

تلاش برای مشارکت معادن در توسعه حوزه انتخابیه

اکبر احمدپور در تشریح پیگیری‌ها برای رفع مشکلات حوزه انتخابیه گفت: متاسفانه شاهد خشکسالی شدیدی در منطقه هستیم و هر چند بارندگی اخیر خوشحالی دامداران و کشاورزان را در پی داشت اما خشکسالی حوزه انتخابیه با چنین بارندگی‌هایی قابل جبران نیست بنابراین از طریق جهاد کشاورزی پیگیری لازم برای تامین نهاده های دامی و نیازهای کشاورزان انجام شد.

نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از مطالبات مردم حوزه انتخابیه جذب و استخدام افراد بیکار در معادن است اما متاسفانه برخی افرادی که در گذشته جذب شدند یا خارج از منطقه و استان و یا بر اساس رابطه بودند در حالی که توده‌های مردم که نیاز کاری دارند کمتر در معادن جذب شدند بنابراین رایزنی و گفت و گو با مسئولان معادن برای فراهم کردن زمینه جذب مردم حوزه انتخابیه در دستور کار قرار گرفت.

احمدپور یادآور شد: با توجه به اینکه معادن نسبت به توسعه زیرساخت‌های حوزه انتخابیه رسالت و مسئولیت اساسی دارند بنابراین باید حداقل بخشی از درآمدهای آنها صرف آبادانی و پیشرفت منطقه شود بر این اساس پیگیری شد که طرح های اشتغال زایی و مناسبی را در حوزه خواف و رشتخوار داشته باشند البته جذب سرمایه‌گذاران از خارج منطقه برای سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت، معادن، صنایع تبدیلی و زعفران مورد پیگیری قرار گرفت؛ این پیگیری ها تنها منحصر به دو هفته اخیر نیست و ماه ها است تداوم دارد تا بتوان بخشی از مشکلات حوزه انتخابیه را رفع کرد./

پایان پیام

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: نمایندگان مجلس نماینده خواف و رشتخوار نماینده تربت جام و تایباد مجلس شورای اسلامی طی دو هفته اخیر مسئولان مربوطه حوزه انتخابیه برای رفع مشکل کامیون داران خبر داد و گفت نماینده مردم جهاد کشاورزی پیگیری هایی پیگیری مشکل برای پیگیری صالح آباد راه اندازی پیگیری ها صورت گرفت یادآور شد قرار گرفت مسکن مهر انجام شد تربت جام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۱۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزار واحد نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی بهره برداری شده است

وحید داعیمدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: از کل واحد‌هایی که تاکنون عملیات اجرایی آنها آغاز شده است، ۸۵ هزار و ۹۸۰ واحد حمایتی شامل ۴۲ هزار و ۲۸۳ واحد در قالب انبوه سازی و ۴۳ هزار و ۶۹۷ واحد در قالب گروه ساخت، ۲۳ هزار و ۹۸۴ واحد بازآفرینی، ۲۷۰ هزار و ۹ واحد خودمالک و ۲۶ هزار و ۹۳۶ واحد روستایی در خراسان رضوی است.

وی، کل برنامه ابلاغی وزارت راه و شهرسازی به خراسان رضوی تاکنون برای نهضت ملی مسکن را ۳۶۳ هزار و ۹۲۴ واحد ذکر کرد و گفت: پارسال در حوزه تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن بود که در این راستا ۲۰ برابر طرح "مسکن مهر" دولت قبل، زمین برای این نهضت در استان تامین شد.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی اظهار کرد: در حوزه آماده سازی زمین، مجموع قرارداد‌هایی که با دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف به منظور تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن در سال ۱۴۰۲ در استان منعقد شد، سه هزار و ۱۲۰ هکتار بود که به لحاظ مقیاس کار، ۱۸ برابر آماده سازی زمین در زمان اجرای طرح مسکن مهر در این استان بوده است.

داعی اقدام مهم دیگر این دستگاه اجرایی در حوزه نهضت ملی مسکن را دریافت کمک بلاعوض از وزارت متبوع دانست و گفت: پارسال پنج هزار میلیارد ریال از وزارت راه و شهرسازی برای کمک به تامین خدمات زیربنایی و روبنایی سایت‌های نهضت ملی مسکن و مسکن مهر در خراسان رضوی اختصاص یافت.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ در کنار تولید مسکن به ارتقای شاخص‌های خدمات شهری به ویژه محیط شهری نیز توجه ویژه شد به طوری که ۴۳ هکتار زمین با کاربری خدماتی در شهر‌های مختلف استان به دستگاه‌های اجرایی واگذار شد تا بتوانند ساخت و ساز را در آنها انجام داده و خدمات لازم را به مردم ارایه دهند که این واگذاری زمین در راستای ارتقای شاخص‌های خدمات شهری هشت برابر واگذاری‌ها در این بخش در سال ۱۴۰۱ بود.

وی اضافه کرد: در حوزه بازآفرینی شهری یا محلات هدف، بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی، ۲ اقدام مهم در سال ۱۴۰۲ در خراسان رضوی انجام شد، نخست این که در ابتدای سال، مطالعات محلات هدف بازآفرینی در ۵۱ شهر استان انجام و در مراجع ذیصلاح مصوب شده بود، اما این تعداد در پایان سال به ۹۶ شهر رسید به طوری که در طول سال مطالعات محلات هدف بازآفرینی ۴۴ شهر دیگر استان نیز انجام شد.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: مطالعات محلات هدف بازآفرینی ۵۱ شهر استان خراسان رضوی از سال ۱۳۸۵ تا سال ۱۴۰۲ انجام گرفته بود لذا در یک اقدام و فعالیت فشرده طی سال گذشته مطالعات محلات هدف بازآفرینی ۴۴ شهر توسط این اداره کل انجام شد.

داعی اظهار کرد: اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی برای ایجاد تحرک در تولید مسکن در بافت‌های فرسوده شهری، پارسال علاوه بر بسته تشویقی شورای عالی شهرسازی و معماری، بسته تشویقی بومی را برای همه ۹۶ شهر استان تهیه کرد به طوری که هم اینک همه شهر‌های استان دارای بسته تشویقی بومی برای تولید مسکن در بافت‌های فرسوده هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال
  • ۵۷۵ واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند آماده بهره‌برداری است
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس تا پایان تابستان امسال
  • دیدار نماینده منتخب مردم شهرستان های ابر با وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی
  • بهره‌برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال در تهران
  • سال گذشته ۵ پروانه بهره‌برداری معدنی در قم صادر شد
  • تقویت زیرساخت های کشاورزی در حوزه جنوب ایلام یک ضرورت است
  • رشد ۵۳ درصدی اخذ حقوق دولتی در کردستان
  • بررسی بهره برداری از ظرفیت‌های مردمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • هزار واحد نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی بهره برداری شده است