Web Analytics Made Easy - Statcounter

آخرین اطلاعات منتشر شده محققان روشن کرده است که خستگی ناشی از ابتلا به کرونا پس از بهبود و از دست دادن حس بویایی تا 6 ماه طول خواهد کشید.

به گزارش هلث، محققان با بررسی وضعیت 234 بیمار از جمله 177 بیمار بهبود یافته این موضوع را اعلام کردند.


 

به گفته محققان شایع ترین علائم پس از بهبود از کرونا خستگی و از دست دادن حس بویایی است و چشایی است از این رو این گروه اعلام کردند که پس از بهبود این وضعیت بدتر شده و بر کیفیت زندگی شان تاثیر گذاربوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشمندان دانشگاه واشنگتن آمریکا اعلام کردند که برای ممانعت از بدتر شدن شرایط زندگی بهبود یافتگان همچنان در حال تحقیق بر این علائم خاص پس از بهبودی هستند.

درمیان آمارها 84.7 درصد بیماران علائم خفیفی را هنگام ابتلا داشته اند و 6.2 درصد آنها بدون علامت بوده و 9 درصد بیماران نیز ابتلای شدید به کرونا داشته و در بیمارستان بستری شده اند. اما می توان گفت حداقل 30 درصد بیماران یک علامت مداوم را گزارش داده اند.

در ماه مارس آکادمی گوش و حلق و بینی آمریکا خواستار شد تا علامت آنوزمیا - عدم توانایی بویایی - را به لیست علائم احتمالی ویروس کرونا اضافه شود و در آن زمان ، سازمان بهداشت جهانی (WHO)  نیز اعلام کرد  که در حال بررسی ارتباط احتمالی بین این دو است ، اما شواهد چندان زیاد نبود.

اکنون بسیاری از بیماران بهبود یافته می گویند که ماه ها بعد ، هیچکدام از این حواس شان برنگشته اند و برخی می گویند که نمی توانند بوی هایی مانند عطر یا چوب سوخته و قهوه را احساس کنند و حتی برخی از غذاهای مورد علاقه آنها مانند پیتزا اکنون طعم "مقوا" دارند.

از این رو محققان همچنان در تلاشند تا دریابند که حواس بویایی و چشایی چگونه دوباره باز می گردند و خستگی بهبود یافتگان چطور سریعتر بر طرف خواهد شد./  ایران آنلاین

اختلال چشایی و بویایی تا ۵ ماه بعد از کرونا ادامه دارد کاهش بویایی ناشی از کرونا، میل جنسی را کاهش می‌دهد چگونه حس بویایی را بعد از بیماری‌های ویروسی برگردانیم؟ بویایی خود را با کرونا از دست داده‌اید؟ این راه‌حل را بخوانید یک نسخه جهانی برای بازیابی حس بویایی پس از ابتلا به کرونا راهنمای تصویری برای مراقبت از حس بویایی بعد از بیماری‌های ویروسی اغلب بهبودیافتگان کرونا تا ۹ ماه با علائم بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند احتمال ابتلای مجدد به کرونا را جدی بگیرید/برای بازگشت بویایی تا یک سال صبر کنید
  اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

 

 

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: پس از بهبود حس بویایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۱۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توسعه نان فیبردار با هدف کاهش ابتلا به سرطان

احمد اسماعیل زاده٬ مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: مردم باید اهمیت زیادی به تغذیه خود بدهند تا بروز چاقی، دیابت و پر فشاری خون در بین آن ها کاهش پیدا کند. 

 وی بیان کرد: وزارت بهداشت در حوزه تغذیه سالم سیاست‌های مختلفی از جمله نان کامل را دنبال می‌کند تا نان حاوی فیبر در اختیار مردم قرار بگیرد. مصرف نان فاقد فیبر می‌تواند سبب بروز سرطان در مردم شود.

اسماعیل زاده ادامه داد: آموزش‌های تغذیه در مراکز بهداشتی ارائه شده و کارشناسان تغذیه در خانه‌های بهداشت روستایی مستقر خواهند شد. 

وی افزود: یکی از برنامه‌های وزارت بهداشت پیگیری توزیع شیر در مدارس و کاهش قند در نوشیدنی‌های شیرین است.

مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت تاکید کرد: اکنون مرگ و میر‌های زیادی مربوط به بیماری‌های مزمن و غیر واگیر هستند و عامل اول ابتلای افراد به بیماری‌های غیر واگیر، موضوع تغذیه است. 

اسماعیل زاده اضافه کرد: مطالعات نشان می‌دهند که تغذیه سالم نقش پررنگی در پیشگیری از بروز بیماری‌های غیر واگیر دارد.

مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت ادامه داد: مصرف زیاد مغزها و آجیل در مقادیر بیشتر از نیاز بدن، به دلیل این که دارای چربی بالایی هستند، می‌تواند انرژی زیادی را وارد بدن فرد کند و در نهایت منجر به افزایش وزن شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • علائم ورم معده یا گاستریت چیست؟
  • کوتاه شدن قد و علائم قوز پشتی؛ نشانه‌هایی که احتمال ابتلا به پوکی استخوان را گوشزد می‌کند
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • ضرورت توسعه نان فیبردار با هدف کاهش ابتلا به سرطان
  • یافته محققان نشان داد؛ نقش پیوند مدفوع در بهبود علائم حرکتی پارکینسون
  • پیوند مدفوع می تواند علائم حرکتی در پارکینسون را بهبود بخشد
  • علائم جسمانی انواع اضطراب‌/ اضطراب اجتماعی چیست؟
  • اختلال اضطراب اجتماعی چیست و چگونه درمان می‌شود؟
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • علائم ابتلا به پارکینسون در جوانان چیست؟ / بروز نشانه‌های بیماری در پی مصرف بعضی داروها