Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@12:20:01 GMT

۸۱ بیمار جدید کووید۱۹ در خراسان شمالی بستری شدند

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۶۱۳۵۶

۸۱ بیمار جدید کووید۱۹ در خراسان شمالی بستری شدند

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ، دکتر سیداحمد هاشمی اظهار داشت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش های انجام شده در۲۴ساعته گذشته و تا ظهر امروز ۲۰ اردیبهشت ماه، هیچ مورد فوتی به دلیل کرونا در استان به ثبت نرسید.

وی با اشاره به اینکه حدود ۶۰ درصد مردم استان از ماسک استفاده می کنند، گفت: برخی افراد با وجود اینکه در وضعیت بحرانی به سر می بریم اما همچنان نسبت به زدن ماسک کم توجهی می کنند و هم اکنون متاسفانه میزان رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک، نسبت به چند ماه گذشته کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن تاکید بر زدن ماسک و دوری از تجمعات خاطرنشان کرد: بیشتر مبتلایان افرادی هستند که در مراسم های عروسی و عزا، دورهمی های خانوادگی شرکت کرده اند و یا در تعطیلات به سفر رفته اند و هم اکنون عموم موارد ابتلا بصورت خانوادگی است.

ویروس کرونا در استان خراسان شمالی از اسفندماه سال ۹۸ با شناسایی نخستین بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در شهرستان بجنورد شیوع یافت و این استان تاکنون سه موج از این بیماری را پشت سر گذاشت و از اول فروردین ماه سال جاری به تدریج وارد فاز چهارم شد.

 در این مدت حدود ۲ هزار بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های استان بستری شدند و ۱۲۹ نفر نیز در این مدت جان خود را از دست دادند.

برچسب‌ها ویروس کرونا ستاد پیشگیری خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ستاد پیشگیری خراسان شمالی ویروس کرونا ستاد پیشگیری خراسان شمالی اخبار کنکور خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۱۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید خبرنگاران از سد «بش قارداش» بجنورد + تصاویر

خبرنگاران رسانه‌های استان خراسان شمالی امروز از پروژه در حال احداث سد بش قارداش در بجنورد بازدید کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، خبرنگاران رسانه‌های استان خراسان شمالی امروز از پروژه در حال احداث سد بش قارداش در بجنورد بازدید کردند. این پروژه از سال ها قبل آغاز شده بود، اما در دولت سیزدهم سرعت بیشتری به خود گرفته است.

سد بش قارداش با حجم مخزن 1.8 میلیون متر مکعب آب با این اعتبارات کم تا سه سال آتی تکمیل و به بهره برداری برسد. این سد مخزنی با هدف تامین و گردش آب در تفرجگاه بش قارداش با هدف افزایش جذابیت‌های طبیعی این بوستان اجرایی می‌شود و البته تأمین آب مورد نیاز 400 هکتار از زمین های پایین دست این سد و نیز ایجاد و گسترش ورزش های آبی در شهر بجنورد از دیگر اهداف این پروژه است.

 اجرای کامل این پروژه علاوه بر پایداری و توسعه فضای سبز تفرجگاه بش قارداش باعث جذب هر چه بیشتر گردشگر و توسعه اقتصادی منطقه می‌شود. این سد از نوع خاکی با هسته رسی است که ارتفاع آن از پی 37 متر، طول تاج آن 412 متر و سطح مخزن آن 25 هکتار است.

 طرح سد مخزنی بش قارداش مشتمل بر سد، بند انحرافی، ایستگاه پمپاژ و خط انتقال آب به طول یک هزار و 220 متر است که برای انحراف بخشی از  آب روخانه فیروزه در فصل زمستان و ذخیره آن، در بخش جنوبی مجموعه بش قارداش اجرا می شود.

سد مخزنی بش قارداش مصوبه سفر سوم دولت های نهم و دهم به خراسان شمالی است که مصوبه اجرای آن در سال 91 اخذ شده و قرار است طی دو سال پس از آغاز اجرای عملیات، به بهره‌برداری برسد. خراسان شمالی  هشت سد با ظرفیت ذخیره سازی 234 میلیون متر مکعب  در دست بهره‌برداری دارد و در این استان تاکنون هشت سد و 11 بند انحرافی ساخته شده است.

انتهای پیام/311

دیگر خبرها

  • اصلاح ۳۲۸ کیلومتر خطوط انتقال شبکه توزیع آب در خراسان شمالی
  • شورای فعالان تربیتی در خراسان شمالی تشکیل شود
  • افزایش بیماران ام اس در خراسان شمالی
  • بازدید خبرنگاران از سد «بش قارداش» بجنورد + تصاویر
  • ۷۷ درصد حجم سدهای این استان خالی است
  • ۷۷ درصد حجم سدهای استان خراسان شمالی خالی است
  • ۷۷ درصد حجم سدهای استان خراسان شمالی خالی است + فیلم
  • مستند سازی ۶۴ شی تاریخی در موزه‌های خراسان شمالی
  • عمل جراحی ترمیم دنده‌های شکسته در زنجان انجام شد
  • بانوی سبزواری به هفت بیمار نیازمند عضو جان بخشید