Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@00:37:34 GMT

پکن: آمریکا از سازمان ملل برای حمله به چین بهره می‌برد

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۶۱۳۶۰

پکن: آمریکا از سازمان ملل برای حمله به چین بهره می‌برد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، برنامه سازمان ملل برای برگزاری نشست مجازی درخصوص وضعیت منطقه «سین‌کیانگ» با واکنش منفی دولت چین مواجه شد.

«هووآ چون‌یینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (دوشنبه) با محکوم کردن برگزاری این نشست، گفت استفاده‌کردن از سازمان ملل به‌عنوان بستری برای چنین برنامه‌هایی، در واقع توهین به این نهاد بین‌المللی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، چون‌یینگ در نشست خبری روزانه در وزارت خارجه چین، از کشورهای عضو سازمان ملل خواست تا در این نشست - که به پیشنهاد آمریکا، آلمان و انگلیس برگزار خواهد شد - شرکت نکنند.

وی در این باره توضیح داد: «ایالات متحده با تعداد دیگری از کشورها همدست شده تا از منابع و بستر سازمان ملل برای حمله و بدنام کردن چین استفاده کند و در خدمت منافع خودش باشد».

سخنگوی وزارت خارجه چین با بیان اینکه سازمان‌دهندگان این نشست از مفهوم حقوق بشر به عنوان یک ابزار سیاسی برای دخالت در امور داخلی چین استفاده می‌کنند، تاکید کرد: «این [اقدامات] توهین به سازمان ملل است».

چند روز پیش، «یوشیهیده سوگا» نخست‌وزیر ژاپن و «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا طی بیانیه‌ای مشترک، چین را به نقض حقوق بشر و اقدامات تحریک‌آمیز در  سین‌کیانگ و دریای جنوبی و شرقی چین متهم کردند.

این در حالی است که پکن بارها تصریح کرده، مسائل مربوط به هنگ‌کنگ و استان سین‌کیانگ، جزء مسائل داخلی چین محسوب می‌شود و دیگر کشورها حق دخالت در آن را ندارند.

از سوی دیگر، چین، تایوان را بخشی از خاک خود می‌داند و فروش سلاح به تایوانی‌ها از سوی آمریکا و عبور ناوهای آمریکایی از تنگه تایوان را تحریک‌آمیز می‌داند.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: سازمان ملل آمریکا سخنگوی وزارت خارجه سین کیانگ سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۱۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن با دعوت وزیر خارجه چین راهی پکن می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، وانگ‌ ون‌بین، سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا این هفته راهی پکن خواهد شد.

ون‌بین گفته است که بلینکن ۲۴ تا ۲۶ آوریل(پنجم تا هفتم اردیبهشت) به دعوت «وانگ یی» همتای چینی وی به این کشور سفر خواهد کرد.

شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان دیروز در گزارشی مدعی شد که بلینکن در بحبوحه تنش‌های جاری در منطقه و با هدف ابراز نگرانی درباره آنچه حمایت چین از روسیه خوانده شده است، این هفته به پکن سفر می‌کند تا از تداوم روابط آمریکا-چین اطمینان حاصل کند.

این دومین سفر بلینکن به چین در کسوت وزیر خارجه آمریکاست. او پارسال پس از تشدید تنش بین دو کشور ناشی از سرنگون‌ شدن بالون تحقیقاتی چین در حریم هوایی آمریکا با جنگنده، در تلاش برای بازگرداندن ثبات به روابط پکن و آمریکا راهی چین شده بود.

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا به سی‌ان‌ان گفت که بلینکن از این سفر سه هدف دارد؛ «نخست پیشبرد مذاکرات در موضوعات مهم؛ ابراز نگرانی آشکار و مستقیم در حوزه روابط منطقه‌ای و جهانی؛ و سوم مدیریت رقابت دو کشور با رعایت اصول مسئولیت‌پذیری.»

کد خبر 6085374

دیگر خبرها

  • وزارت خارجه آمریکا ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد
  • ویدیوی تبلیغی وزارت خارجه اسرائیل از حمله ایران!
  • وزارت خارجه آمریکا باز هم ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد
  • بلینکن با دعوت وزیر خارجه چین راهی پکن می‌شود
  • ببینید | روایت سخنگوی وزارت خارجه از محتوای پیام‌های جدید آمریکا به ایران
  • آغاز نشست سخنگوی وزارت خارجه
  • نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه آغاز شد
  • آغاز نشست خبری سخنگوی وزارت خارجه
  • پخش زنده| نشست خبری ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه
  • آمریکا: نگران کمک نظامی چین به روسیه هستیم