Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-24@16:08:04 GMT

میدان داران امریکا در افغانستان

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۶۱۴۲۷

میدان داران امریکا در افغانستان

با خروج آمریکا دیگر میدان افغانستان در اختیار امریکا نخواهد بود و افراد ذی نفع و سیاسون فاسد وابسته به آمریکا دچار ضرر های سیاسی و اقتصادی خواهند شد.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، امیرمحمد کشاورزیان؛ عملیات وحشیانه تروریستی اخیر که منجر به شهادت مظلومانه دانش آموزان زیر ۲۰ سال گشت اولین اتفاق دردناک نبود و این چهارمین بار است که کودکان دشت برچی قربانی حملات تروریسی داعشی های افغانستان می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داعشی هایی که هیچگونه مقر و پایگاهی برای حضور ندارند اما عملیات تروریستی آنها موجب شده است اعلام حضور نه چندان مهم و نه تاثیر گذار آتها منبع مقاصد شوم رسانه های غربی شود.

 


با تصویب خروج آمریکایی ها از افغانستان، تنها عامل بقای تروریست های آمریکایی در این کشور، عامل نا امنی و ظهور مجدد گروه های تروریستی، که توسط عربستان و رژیم صهیونیستی و آمریکا حمایت میشوند، است. با خروج آمریکا دیگر میدانی در افغانستان در اختیار امریکا نخواهد بود و افراد ذی نفع و سیاسون فاسد وابسته به آمریکا دچار ضرر های سیاسی و اقتصادی خواهند شد.

 

 

لذا اتفاقات اخیر و نسل کشی های وحشیانه تروریست های بی نشان و بی میدان تنها برای تمدید حضور آمریکاییان در افغانستان میباشد. با خروج آمریکا از افغانستان شاهد ثبات سیاسی و تامین امنیت مردمان بخصوص شیعیان مظلوم خواهیم بود. چراکه حکومت سیاسی افغانستان اهمیت امنیت شیعیان افغانستان را برای ایران میداند فلذا برای تیره نشدن روابط خود با ایران بدنبال تحریم و آزار و اذیت سابق نخواهند بود.

 


رسانه های مطرح جهانی کمتر زمانی از عملیات های تروریستی غرب آسیا گزارش تهیه میکنند؛ اما هم اکنون میبنیم که برای القای شرایط نا امن در افغانستان و ظهور مجدد داعش در این کشور دست به کار شده اند و با توهم حضور داعشی ها سعی در انکار شکست سنگین آمریکا در کشور افغانستان دارند.

 


آنچه که ما میتوانیم از شرایط فعلی افغانستان درس بگیریم اهمیت میدان افزون بر دیپلماسی است. طالبان با اختیار داشتن میدان توانستند آمریکا را مجاب به خروج از کشورشان کنند و اکنون نگاه جهان و ج.ا.ا به طالبان یک گروه تروریستی نیست بلکه آلترناتیو حکومت فعلی، که دست نشانده آمریکا در افغانستان، است.

 

اهمیت میدان در نگاهی دیگر وقتی برجسته میشود که بازیگران خبیث منطقه ی ما من جمله عربستان سعودی و رژیم جعلی صهیونیستی برای تداوم حضور آمریکاییها در همسایگی ایران حاضر به قتل عام و نسل کشی کودکان هم هستند. سیاسیون فاسد افغانستان هم بعلت ذی نفعی در حضور آمریکاییها حاضر به کمک های مالی و اطلاعاتی به تروریست ها هستند.

 

 

رشد نقش آفرینی شیعیان در افغانستان منجر به هدف قرار گرفتن این قوم در این کشور شده است.از عملیات تروریستی در انتخابات پارلمانی گرفته تا نسل کشی برای حضور یا عدم حضور آمریکاییها در افغانستان نشان از اهمیت این قوم در این کشور دارد. قطعا دولت فعلی افغانستان برای تامین امنیت و ناکام گداشتن تروریست های قلیل داعشی در این کشور با شرایط غیرقابل پیش بینی روبرو خواهد شد.

 

امیرمحمد کشاورزیان - مسئول هسته بین الملل بسیج دانشجویی استان همدان

انتشار یادداشت‌های دانشجویی به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط «خبرگزاری دانشجو» نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروه‌ها و فعالین دانشجویی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: یادداشت دانشجویی افغانستان شیعیان افغانستان امریکا طالبان خروج آمریکا تروریست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۱۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا

وزیر کشور نیجر با بیان اینکه این کشور در حال برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا است، ابراز تمایل کرد که در حوزه خرید تسلیحات و آموزش نظامی با روسیه همکاری کند.

به گزارش ایسنا، «محمد تومبا» وزیر کشور «نیجر» گفت این کشور در حال کار بر روی خروج نیروهای آمریکایی است و در همین راستا یک مقام ارشد نظامی آمریکا به‌زودی به نیجر سفر خواهد کرد.

وزیر کشور نیجر به خبرنگاران گفت: «ما همچنان در حال کار بر روی خروج نیروهای آمریکایی از نیجر هستیم. فکر می‌کنم به‌زودی یک ژنرال آمریکایی برای رایزنی درباره برنامه خروج (سربازان آمریکا) به نیجر سفر خواهد کرد.»

علاوه بر این، وزیر کشور نیجر گفت این کشور مایل است در حوزه آموزش نیروهای محلی با مسکو همکاری کرده و از روسیه سلاح خریداری کند.

تومبا در این باره گفت: «همکاری ما با روسیه در حوزه آموزش نظامی است که برای مبارزه با تروریسم ضروری است. ما می‌خواهیم سربازانمان کار با سلاح و نبرد را توسط نیروهای روسیه آموزش ببینند.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • چرا ایران بزرگ و قدرتمند نمی‌خواهد وارد جنگ با اسرائیل شود؟
  • پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد 
  • پنتاگون: مذاکرات بر سر خروج نظامی از نیجر آغاز شد
  • غرب فرهنگ خود را بر دیگر کشورها تحمیل نکند
  • خیز بلند چین در افغانستان؛ چالش‌ها و چشم‌انداز
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر
  • ماجرای کشف ۳۰ هزار دلار از دو مسافر آمریکا
  • پایگاه آمریکا در فرودگاه حسکه سوریه هدف قرار گرفت
  • پایگاه آمریکا در فرودگاه حسکه سوریه هدف گرفته شد