Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@07:29:21 GMT

۲۰ تُن روغن جامد در فروشگاه های رفسنجان توزیع شد

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۶۱۴۹۴

۲۰ تُن روغن جامد در فروشگاه های رفسنجان توزیع شد

ایسنا/کرمان مدیر روابط عمومی اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان رفسنجان گفت: با پیگیری های اداره صمت ۲۰ تن روغن خوراکی جامد ۵ کیلویی از امروز ۲۰ اردیبهشت در فروشگاه های منتخب شهرستان عرضه خواهد شد.

"علی حسینی نسب" امروز 20 اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به کمبود اخیر روغن جامد خوراکی خصوصا به صورت حلب ۵ کیلویی و تقاضای زیاد مردمی، خوشبختانه موفق به جذب ۲۰ تن از این نوع روغن شدیم که در فروشگاه های منتخب توزیع می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: قیمت روغن ۵ کیلویی ۷۵ هزارتومان است و امیدواریم این جذب ادامه داشته و هر هفته اسامی فروشگاه های منتخب عرضه اطلاع رسانی خواهد شد و انتظار می رود با عرضه مستقیم این نوع روغن التهاب بازار روغن جامد همچون روغن مایع کاملا کم شود.

حسینی نسب یادآور شد: با توجه به نرخ مصوب اعلامی و نحوه عرضه از شهروندان درخواست داریم در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را با شماره ۱۲۴ ستاد رسیدگی به تخلفات صنفی اداره صمت اعلام نمایند تا در اسرع وقت به موارد مطروحه رسیدگی شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها روغن جامد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۱۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ابلاغ ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیکی رایگان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، فرهاد قلی‌نژاد با اشاره به ۲۲ آوریل روز جهانی زمین پاک، گفت: امسال در کشور ما از سوم اردیبهشت‌ماه هفته زمین پاک برگزار می‌شود و امسال شعار «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین» برای این هفته تعیین شده است و برنامه‌هایی در این زمینه برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این شعار مردم را به مشارکت برای جلوگیری از آلودگی زمین دعوت می‌کند، افزود: همچنین موضوع پلاستیک و آلودگی ناشی از آن که یکی از نگرانی‌های جدی محیط زیست است را مطرح می‌کند.

قلی نژاد ادامه داد: امروزه ورود ذرات پلاستیک به آب، خاک و هوا و ایجاد آلودگی محیط زیست و ورود میکروپلاستیک‌ها به دریا‌ها و رودخانه‌ها و ایجاد آلودگی ناشی از آن در بدن آبزیان، در حال رخ دادن است.

معاون محیط زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان اضافه کرد: در این شرایط، در سال ۱۴۰۱ آیین‌نامه کاهش مصرف پلاستیک در کشور تصویب شد و در ۱۰ ماده قانونی وظایفی برای دستگاه‌های اجرایی در زمینه کاهش مصرف پلاستیک مصوب شده است. مهم‌ترین موضوع در این زمینه این بود که شرکت‌های تولیدکننده پلاستیک موظف شدند در یک برنامه پنج ساله، هر سال تولید کیسه‌های پلاستیکی را کاهش دهند و به سمت تولید کیسه‌های پلاستیک زیست تخریب‌پذیر یا کیسه‌های پلاستیکی یا پارچه‌ای سازگار با محیط زیست بروند.

وی با بیان اینکه اجرای این آیین‌نامه در خوزستان پیگیری می‌شود، گفت: به سازمان صمت خوزستان ابلاغ کردیم که امسال به صورت جدی برای کاهش کیسه پلاستیکی زیر ۲۵ میکرون اقدام شود و پلاستیک‌های زیست تخریب‌پذیر جایگزین شوند. این موضوع باید در صنایع، رستوران‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای به صورت جدی پیگیری شود.

قلی نژاد افزود: در این آیین‌نامه عنوان شده است که جهاد کشاورزی باید مساله ورود پلاستیک به خاک را پیگیری کند، همچنین باید شیوه‌های بازیافت و جایگزینی کیسه‌های پلاستیکی در کشور ابلاغ و در استان‌ها اجرایی شود.

وی ادامه داد: این آیین‌نامه همچنین صدا و سیما، دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش را مکلف کرده است برنامه‌های آموزشی در زمینه تنویر افکار عمومی در خصوص کاهش مصرف پلاستیک را اجرا کنند، بنابراین در حال هماهنگی هستیم که برنامه‌های آموزشی از طریق صدا و سیما اجرا شود.

فرهاد قلی نژاد با بیان اینکه عرضه کیسه پلاستیک رایگان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ممنوع شده است، اضافه کرد: براساس این آیین‌نامه عرضه کیسه پلاستیکی به جز در میوه‌فروشی‌ها ممنوع است که باید این موضوع ابلاغ و اجرای آن پیگیری شود. در این خصوص همکاری اتاق اصناف، اصناف و سازمان صنعت و معدن و تجارت مورد نیاز است و در این خصوص، این موضوع به عنوان یکی از دستورکار‌های کارگروه مدیریت پسماند خوزستان مطرح شده است تا این ممنوعیت در استان خوزستان مصوب و اجرا شود.

قلی‌نژاد می‌گوید: عمر کیسه‌های پلاستیکی بر اساس ضخامت هر کیسه متفاوت است، پلاستیک عمر طولانی در روند تجزیه دارد و بیشتر از ۲۰۰ تا ۲۵۰ سال در طبیعت می‌ماند، اما اگر پلاستیک زیست تخریب‌پذیر باشد بین ۲ تا ۱۰ ماه تجزیه می‌شود.

وی با اشاره به نواخته شدن زنگ زمین پاک در مدارس خوزستان همزمان با آغاز هفته زمین پاک، گفت: طرح «خوزستان پاکیزه» سال گذشته برای اولین بار در کشور در خوزستان اجرا شد و امسال نیز اجرای این طرح را برای پاکسازی کانون‌های پسماند ادامه می‌دهیم تا اقدامات جدی در این زمینه انجام شود.

دیگر خبرها

  • تامین مالی فروشگاه‌ها از طریق تسهیلات
  • تاثیر ۲۰ درصدی روغن موتور در رشد قیمت کرایه حمل و نقل
  • توزیع شش تن گوشت منجمد در آبادان
  • قیمت روغن خوراکی در بازار امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • لزوم ابلاغ ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیکی رایگان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
  • گوشت قرمز ۲۹۹ هزار تومانی وارد بازار شد؛ از کجا می‌توان گوشت ارزان خرید؟
  • کشف بیش از ۱۰ تن روغن جامد قاچاق در مراغه
  • گوشت تنظیم بازاری وارداتی به زودی در سراسر کشور عرضه می‌شود
  • عرضه گوشت تنظیم بازاری وارداتی به زودی در سراسر کشور
  • عرضه گوشت تنظیم بازاری وارداتی به زودی در سراسر کشور | قیمت گوشت گوساله در میادین و فروشگاه ها