Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@17:20:54 GMT

اختصاص 30 میلیارد برای رفع کمبود آب روستاها و شهرک های مراغه

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۶۱۵۸۲

اختصاص 30 میلیارد برای رفع کمبود آب روستاها و شهرک های مراغه

به گزارش خبرگزاری فارس از مراغه، ابراهیم سلیمانی امروز در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: 30 میلیارد تومان برای رفع کمبود آب روستاها و شهرک های مراغه تخصیص یافته است.

وی گفت: این اعتبارات برای اجرای 14 طرح آبرسانی و فاضلاب روستایی و شهری و تامین آب شرب پایدار به روستاها تخصیص یافته است.

سلیمانی اضافه کرد: با تخصیص 20 میلیارد ریال شبکه فاضلاب در روستای علویان مراغه احداث و برای هفت روستا چاه برای پاپدار سازی و رفع کمبود آب شرب حفر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ایجاد زیرساخت های آبرسانی به شهرک امام حسن (ع) و الهیه با تخصیص 7 میلیارد تومان در شهر مراغه اجرا می شود.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مراغه، از محل اعتبارات سال گذشته با صرف 32 میلیارد تومان 10 طرح آبرسانی روستایی و شهر و فاضلاب در مراغه به بهره برداری می رسد.

سلیمانی افزود: در شهرستان مراغه 100 درصد جمعیت شهری و روستایی از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره مند هستند.

شهرستان مراغه با 268 هزار نفر جمعیت 172 روستا دارد.

انتهای پیام/60007

منبع: فارس

کلیدواژه: کمبود آب روستا آب اعتبارات سد علویان خبرگزاری فارس فارس تبریز آبرسانی شهر و فاضلاب مراغه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۱۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای نهضت ملی مسکن در روستاها به ۴۸۸ هزار واحد رسید

به گزارش قدس آنلاین، «مجید جودی» روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن را در روستاها اعلام کرد و گفت: از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون ۴۸۸ هزار واحد مسکونی روستایی وارد فاز عملیاتی و اجرایی شد که از این میزان، معادل ۲۴۰ هزار واحد به اتمام رسیده و تحویل متقاضیان شده است.

وی بیان‌داشت: از واحدهایی که از ابتدای اجرای طرح تاکنون وارد فاز اجرا شده، ۲۴۸ هزار واحد نیز در دست اجراست و در مراحل مختلف پیشرفت فیزیکی قرار دارد.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: سال گذشته بنیاد مسکن در بخش روستایی نهضت ملی مسکن ۲۵۰ هزار واحد را به بانک‌ها برای عقد قرارداد معرفی کرد که بانک‌ها تاکنون با ۱۰۵ هزار واحد قرارداد منعقد کرده‌اند.

جودی درباره تخصیص زمین و شناسایی آن در روستاها، توضیح داد: تاکنون بیش از ۶۰۰ هزار قطعه زمین در روستاها شناسایی و تملک شده و کارهای اداری آن در حال انجام است که نزدیک به ۲۵۰ هزار قطعه در سامانه saman.mrud.ir بارگذاری شده و حدود ۸۰ هزار واحد زمین روستایی نیز به متقاضیان واگذار شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • حفظ محیط زیست و تکمیل فاضلاب شهری مطالبه مهم شاهرودی‌ها از دولت
  • اختصاص زمین به طرح جوانی جمعیت و تسهیلات مسکن روستایی در شهرستان اسکو
  • اختصاص قطعه زمین مسکونی به زوج های جوان در سهند
  • پیشرفت ۹۰ درصدی طرح جهاد آبرسانی به روستاها در آذربایجان شرقی
  • کمبود آب شرب ۳ روستای تایباد برطرف شد
  • کمبود آب شرب سه روستای تایباد خراسان رضوی برطرف شد
  • مشکل آب‌شرب ۷۶۵ خانوار روستایی در میاندوآب حل شد
  • اجرای نهضت ملی مسکن در روستاها به ۴۸۸ هزار واحد رسید
  • اجرای ۱۵ طرح روستایی و عشایری در شهرستان میانه
  • ۱۵۰۰ میلیارد ریال برای اصلاح شبکه آب و فاضلاب خارگ اختصاص یافت