Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسوول بخش استفتائات دفتر مقام معظم رهبری گفت: زکات فطره برای امسال گندم هر نفر ۲۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 حجت‌الاسلام والمسلمین محمد رضایی در گفت وگویی اظهار کرد: برای افرادی که برنج ایرانی مصرف می‌کنند هر نفر حدود ۱۰۰ هزار تومان و برای کسانی که برنج خارجی مصرف می‌کنند هر نفر ۷۵ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول بخش استفتائات دفتر مقام معظم رهبری در پاسخ به این پرسش که در پرداخت زکات فطره تشخیص قوت غالب چگونه است تصریح کرد: رعایت قوت غالب الزامی ندارد و امروزه عمده مصارف و قوت غالب مردم جهان نیز گندم است بنابراین توجه به قوت غالب الزامی نیست، اما بهتر است کسانی که مصرف اصلی‌شان برنج است برنج را در نظر بگیرند. زکات فطره برای امسال گندم هر نفر ۲۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

رضایی عنوان کرد: مثلا برای یک خانوار ۵ نفره زکات فطره هر نفر با احتساب گندم می‌شود ۱۰۰ هزار تومان که البته زکات در قالب هم اصل جنس و یا تبدیل آن به پول، چه به صورت دستی و چه به صورت کارت به کارت مانعی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: زمان پرداخت زکات فطره از غروب شب عید تا ظهر روز عید فطر است، اما کسانی که نماز عید فطر به جا می‌آورند تا قبل از نماز آن را باید پرداخت کنند.

مسئول بخش استفتائات دفتر مقام معظم رهبری درباره شرایط پرداخت کفاره نیز افزود: طبق فتاوای غالب مراجع زکات فطره باید به فرد نیازمند شیعه پرداخت شود، اما پرداخت زکات فطره به مسلمانان غیرشیعه ایرادی ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین رضایی افزود: کفاره دو نوع عمد و غیرعمد مطرح است. برای فردی که هر روزه را به عمد بی اعتنایی کرده و روزه نگرفته است شصت مُدِ طعام باید به فقرا و نیازمندان طعام دهد و هر مُدِ ۵ هزار تومان در نظر گرفته شده است بنابراین شصت مد طعام سیصد هزار تومان برای یک روز کفاره عمد می‌شود، اما برای یک روزه کفاره غیر عمد نیز یک مُدِ طعام یا ۵ هزار تومان معیار است./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: هزار تومان در نظر گرفته شده زکات فطره قوت غالب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۱۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران به دیدار رهبر معظم انقلاب می‌روند ‌

‌به گزارش قدس آنلاین، در اولین روز از هفته کار و کارگر، جمعی از کارگران سراسر کشور با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند. منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • همخوانی کارگران در محضر رهبر معظم انقلاب+ فیلم
  • پرداخت 20 میلیارد تومانی زکات فطره در هرمزگان
  • هرمزگانی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد تومان زکات فطریه پرداخت کردند
  • افزایش ۱۴ درصدی پرداخت زکات فطره در هرمزگان
  • پرداخت ۲۰ میلیارد زکات فطریه از سوی هرمزگانی‌ها
  • عکس| دیدار رهبر معظم انقلاب با جمعی از کارگران
  • دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب آغاز شد
  • پرداخت زکات فطریه در استان بوشهر ۱۲ درصد افزایش یافت
  • کارگران به دیدار رهبر معظم انقلاب می‌روند ‌
  • نقش مشکوک ویراستی در ویترین سازی برای مسئولان