Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@15:44:07 GMT

کلاهبرداری از طریق فروش آپارتمان مال غیر در تبریز

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۶۱۷۸۶

کلاهبرداری از طریق فروش آپارتمان مال غیر در تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، "علی محمدی" در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان تبریزی مبنی بر اینکه فردی با جعل و سند سازی اقدام به فروش آپارتمان های متعلق به غیر در شهرستان تبریز کرده است، بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: با تلاش شبانه روزی و اقدامات فنی، ماموران پس از شناسایی محل اختفاء کلاهبردار حرفه ای با هماهنگی مقام قضائی در عملیاتی غافلگیرانه و ضربتی متهم را دستگیر و به پلیس آگاهی انتقال دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانشین فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی تصریح کرد: متهم در بازجویی های پلیسی به کلاهبرداری از طریق جعل و سند سازی و فروش مال غیر با همدستی یک نفر دیگر در شهر تبریز به مبلغ  12 میلیارد ریال اعتراف کرد.

این مقام ارشد انتظامی استان در پایان از شهروندان درخواست کرد از معامله با افراد ناشناس در فضای مجازی پرهیز کرده و هنگام معامله املاک تا اطمینان کامل از مالکیت طرف مقابل از تنظیم هر گونه قرار داد و پرداخت وجه اکیدا خودداری کنند.

انتهای پیام/60001

منبع: فارس

کلیدواژه: آذربایجان شرقی آگاهی دستگیری تبریز آپارتمان کلاهبرداری خبرگزاری فارس فضای مجازی فارس تبریز فروش مال غیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۱۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری کلاهبردار وام‌ازدواج در بوکان/شاکیان به پلیس مراجعه کنند

سرهنگ موسی بهاری فرمانده انتظامی بوکان گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر کلاهبرداری از شهروندان به بهانه وام‌ازدواج، موضوع شناسایی و دستگیری متهم در دستور کار تیم ویژه مبارزه با جرایم سایبری انتظامی شهرستان قرار گرفت.

وی اضافه کرد: کارشناسان پلیس فتا با پایش صفحات مجازی و رصد اقدامات مجرمانه، موفق به شناسایی متهم شده و او را با هماهنگی قضایی دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی بوکان با اشاره به معرفی متهم به مرجع قضایی ادامه داد: شهروندانی که به این شیوه مورد کلاهبرداری واقع شده‌اند، می‌توانند برای اعلام شکایت و تشکیل پرونده به پلیس فتای انتظامی بوکان مراجعه کنند.

سرهنگ بهاری بیان کرد: اگر متقاضیان قبل از هرگونه پرداختی یا ارائه مدارک شناسایی برای تحقیق و استعلام صحت پرداخت‌وام از طریق بانک مربوط اقدام کنند، به آسانی از وقوع این نوع کلاهبرداری‌ها پیشگیری می‌شود.

بوکان با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • بازداشت کلاهبردار معامله خودرو در آبادان
  • بازداشت کلاهبردار خرید و فروش خودرو در آبادان
  • دستگیری کلاهبردار وام‌ازدواج در بوکان/شاکیان به پلیس مراجعه کنند
  • کشف کارگاه جعل مدرک تحصیلی در غرب کشور؛ دستگیری ۳ متهم اصلی
  • کلاهبردار وام ازدواج در بوکان دستگیر شد
  • دستگیری کلاهبردار وام ازدواج در بوکان
  • کلاهبردار وام ازدواج دستگیر شد
  • دستگیری کلاهبرداری با ۱۸ شاکی در ورامین
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در بوکان
  • قاتل فراری در قشم دستگیر شد