Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@11:47:28 GMT

بررسی شیوه‌نامه ایجاد شرکت‌های بهره‌بردار دانشگاه آزاد

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۶۱۷۹۳

بررسی شیوه‌نامه ایجاد شرکت‌های بهره‌بردار دانشگاه آزاد

سیزدهمین جلسه شورای مدیریت فعالیت اقتصاد دانش بنیان به منظور بررسی شیوه‌نامه ایجاد شرکت‌های بهره‌بردار و واگذاری مدیریت ساختمان‌های دانشگاه آزاد به آنها به منظور گسترش کارآفرینی و نوآوری تشکیل شد.

به گزارش ایسنا، دکتر وحید ضرغامی، مدیرکل اداره سیاستگذاری و نظارت راهبردی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی، زیرساخت‌های مناسبی در کل کشور دارد، اظهار کرد: برای نقش‌آفرینی در اکوسیستم فناوری در کشور، تا جایی که می‌توان باید از توان تخصصی در کشور در حوزه فناوری و نوآوری استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دستورالعمل مربوط به شرکت‌های بهره بردار  بر مبنایی است که شرکتی ذی صلاح را تعیین می‌کنیم و پس از اخذ تاییدها از سوی مراجع رسمی و دارای صلاحیت، بهره‌برداری از زیرساخت‌های دانشگاه آزاد از طریق این شرکت کارگزار صورت خواهد گرفت. در نتیجه ساختمان‌ها و زیرساخت‌ها در راستای بهره‌برداری فناورانه به کار گرفته خواهد شد. در همین راستا شرکت بهره‌بردار تشکیل خواهد شد و آورده‌های طرفین تعیین سهام می‌شود. آورده دانشگاه اجاره ساختمان و زیرساخت و ارزش برند خواهد بود. مهمترین نکته در این زمینه، حق مدیریت دانش فنی شرکت کارگزار نیز در نظر گرفته می‌شود.

دهقانی فیروزآبادی در ادامه افزود: برای پیشبرد اهداف شکل‌گیری شرکت بهره‌بردار، نیاز به شیوه نامه است که نهایی شدن آن در این جلسه انجام می‌شود. مجموعه‌ها به دنبال افتتاح مراکز بازسازی شده در حوزه فناوری هستند و باید هرچه سریع‌تر شیوه‌نامه تصویب و ابلاغ شود. این شیوه‌نامه یکی از مدل‌های همکاری را تعریف می‌کند. شیوه‌نامه ایجاد شرکت‌های بهره‌بردار صرفا برای کسانی است که می‌خواهند شرکت تشکیل دهند.

وی درباره مزایای چنین طرح‌هایی گفت: فضاهای فناورانه پس از فعالیت و برندسازی، اجاره و رهن آن در مواردی چهار برابر نرخ اجاره آن منطقه است.

در انتهای جلسه تصمیم گرفته شد تا اصلاحات ویرایشی ارائه شده از سوی اعضای جلسه در شیوه‌نامه و آیین‌نامه اعمال شود و پس از تایید نهایی برای ابلاغ اقدام شود. در این جلسه همچنین دستورالعمل دفاع از پایان‌نامه دکتری با ارائه محصولات دانش‌بنیان مورد بررسی قرار گرفت. همچنین مقرر شد در جلساتی آتی موضوعات تعیین کارگزار برای مرکز فناوری‌های نوین مالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه و بررسی شیوه‌نامه استفاده از محصولات دانش‌بنیان مطرح و ارزیابی شوند.

این نشست با حضور دکتر روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری، دکتر وحید ضرغامی قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری، دکتر سعید آزادیان دبیر شورای گسترش، آمایش، برنامه ریزی و کارآفرینی، دکتر شهاب نوروزیان علم مدیرکل اداره اقتصاد دانش بنیان و سرمایه گذاری و دبیر شورای مدیریت فعالیت‌های اقتصاد دانش بنیان، دکتر علی رئیس پور مدیرکل اداره ایجاد و توسعه آموزش‌های فناوری و خلاقیت، دکتر قباد بهزادی پور مدیرکل اداره کارآفرینی و مراکز رشد، دکتر لاله ملک نیا، مهندس عسکری غلامزاده مدیرعامل صندوق غیردولتی پژوهش و فناوری، مهندس سیدمحمدجواد صدری مهر مدیرکل اداره امور پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان تشکیل شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامي اقتصاد دانش بنیان شرکت های بهره بردار دانشگاه آزاد مدیرکل اداره دانش بنیان شیوه نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۱۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردهمایی مدیران مراکز نوآوری در کارخانه نوآوری امیدینو

گردهمایی دوروزه مدیران مراکز نوآوری مستقر در دانشگاه‌ها و ‌پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور به همت دفتر توسعه زیرساخت‌های زیست‌بوم نوآوری معاونت علمی‌ در محل کارخانه هوشمندسازی و نوآوری امیدبوم (امیدینو) آغاز شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، گردهمایی دوروزه مدیران مراکز نوآوری مستقر در دانشگاه‌ها و ‌پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور به همت دفتر توسعه زیرساخت‌های زیست‌بوم نوآوری معاونت علمی‌، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در محل کارخانه هوشمندسازی و نوآوری امیدبوم (امیدینو) آغاز شد.

 این گردهمایی با حضور 70 تن از مدیران مراکز نوآوری مستقر در دانشگاه‌ها و ‌پارک‌های علم و فناوری سراسر کشور برگزار شد.

محمدعلی بخشی‌زاده؛ مدیرعامل شرکت امیدبوم طی سخنانی در این مراسم، بانک‌ها را عهده‌دار مدیریت و هدایت عملیات مالی دانست و اظهار کرد: با ظهور فناوری هوش مصنوعی همه بانک‌ها محکوم هستند که از فناوری‌های تولیدشده در شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کنند.

مشکل "کارخانه نوآوری آزادی" حل می‌شود/ تجاری‌سازی مهم‌ترین برنامه ستاد نانو است

بخشی‌زاده با اشاره به وضعیت خدمات بانکی هوشمند با تاکید بر اینکه استفاده از فناوری صرف نیاز مشتریان را برآورده نمی‌کند، اظهار کرد: با توجه به اینکه مشتریان در کنار خدمات بانکی نیازهای دیگری در حوزه‌هایی چون بیمه، لیزینگ، صرافی و غیره دارند، بنابراین لازم است که اکوسیستم مالی ایجاد شود که فرد زمانی که وارد این اکوسیستم می‌شود، همه خدمات را دریافت کند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در ایجاد اکوسیستم مالی دانش‌بنیان، گفت: ما به عنوان ویترین کسب و کارهای دیجیتالی در تلاش برای ایجاد سوپرمارکت مالی هستیم و سعی داریم زنجیره ارزش مشتریان را کامل کنیم.

به گفته وی، نئوبانک از دیگر محصولات این شرکت است و بر اساس آن وقتی فرد وارد پلتفرم خود می‌شود، تمام خدمات بانکی و غیر بانکی را دریافت می‌کند.

وی افزود: ما در حال ایجاد نئوبانک در حوزه‌های صنعتی پتروشیمی و حمل و نقل هستیم.

بخشی‌زاده به همکاری این مجموعه با اداره امور مهاجرین و اتباع خارجی اشاره کرد و گفت: در این همکاری کارت‌هایی برای ارائه تمام خدمات برای اتباع خارجی صادر شده است.

امیرحسین بهروز، مدیر کارخانه هوشمندسازی و نوآوری امیدینو در ادامه، افزود: عملیات راه اندازی کارخانه طی تفاهم نامه همکاری فی مابین بانک سپه و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تاریخ 20 مرداد 1401 آغاز شد.

وی تأکید کرد: این مجموعه در زیست بوم علم و فناوری کشور تلاش دارد تا در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری و در جهت استفاده حداکثری از ظرفیت‌های دانش بنیان کشور، افزایش سهم دانش در زنجیره ارزش فعالیت‌های شرکت‌های بزرگ و ارتقای زیست بوم نوآوری و کارآفرینی، پاسخ به نیازهای فناورانه و اولویت‌های حوزه هوشمندسازی کشور به اتکای شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، حمایت از شکل‌گیری و توسعه کسب و کارهای جدید، نوآورانه و فناورانه دارای پتانسیل ملی و بین‌المللی و در نهایت ایجاد هاب نوآوری حوزه هوشمندسازی و ارتباط هدفمند با فعالین داخلی و بین‌المللی این حوزه به منظور اشتراک دانش و تجربه گام بردارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اقتصاد باید بر پایه مشارکت مردم باشد
  • ترویج فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه آزاد با ایجاد محیط‌های حمایتی
  • شیوه حضور پوتین در فیلم زندگی خودش | تصویر
  • امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد و دادگستری شاهرود
  • «فناوری» و «نوآوری» اهرم‌های قدرتمند جهش تولید
  • روز پرکار دانشگاه آزاد کرمانشاه با امضای ۲ تفاهم‌نامه همکاری
  • دانشگاهیان با ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان موجب خودکفایی کشور می‌شوند
  • انعقاد تفاهم نامه همکار بین اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی و دانشکده دامپزشکی دانشگاه ارومیه
  • گردهمایی مدیران مراکز نوآوری در کارخانه نوآوری امیدینو
  • اهداف تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد شبستر و آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی