Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- عناصر تحریک شده ای که قصد داشتند وارد کنسولگری ایران در کربلا شوند با اقدام به موقع پلیس عراق پراکنده شدند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، پس از اینکه برخی فعالان رسانه‌ای در اقدامی مشکوک، ایران را عامل ترور ایهاب الزونی فعال اجتماعی معرفی کردند، برخی افراد غروب یکشنبه نخست در داخل عتبه حسینی در شهر کربلای عراق، شعار ضد ایرانی سر دادند و بعد طبق یک اقدام که هماهنگ شده به نظر می‌رسید به سمت کنسولگری ایران رفتند و با آتش زدن لاستیک خودرو‌ها و کیوسک پلیس قصد نفوذ به کنسولگری را داشتند که با دخالت نیرو‌های ضد شورش متفرق شدند، اما قبل از متفرق شدن، ده‌ها عکس و ویدئو از محل آتش زدن در اطراف کنسولی ایران را در فضای مجازی منتشر کردند تا از این طریق دیگر استان‌ها را نیز علیه ایران تحریک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از جمله این اقدام‌ها، انتشار اخبار دروغ مبنی بر ترور یک فعال اجتماعی در بصره بود تا فضا را دوباره علیه کنسولگری‌های ایران متشنج کنند.
رسانه‌های عراقی بامداد یکشنبه از کشته شدن "ایهاب جواد" از فعالان عراقی، در حمله مسلحانه‌ای در کربلا خبر دادند. کنسولگری ایران عصر امروز در بیانیه‌ای ترور این فعال عراقی را محکوم کرد.

کنسولگری ایران در کربلا هدف هیچ حمله‌ای قرار نگرفته است
خبرنگار تلویزیون العالم در کربلای معلا از باثبات بودن اوضاع در این استان، که نیمه‌شب شاهد هجوم گروهی ناشناس به اطراف کنسولگری ایران بود، خبر داد.
"معتز العبودی" گزارش داد، کلیپ‌های ویدیویی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، نشان می‌دهد که گروهی ناشناس و آشوبگر با تجمع در اطراف کنسولگری ایران در کربلا، کانکس‌های نیروهای امنیتی، که مسئولیت امنیت این کنسولگری را بر عهده دارند، آتش زده‌اند.
خبرنگار العالم، یورش گروه‌های مسلح به کنسولگری را رد کرد.
به گزارش العالم، نیروهای امنیتی در کربلا تأکید کردند که به هیچ گروهی اجازه تعرض به کنسولگری‌های مستقر در کربلای معلا را نمی‌دهند.
نیروهای عشایری در استان کربلا نیز با صدور بیانیه‌ای، از نیروهای امنیتی خواسته‌اند امنیت این استان را تامین کنند.

پلیس کربلا: اوضاع اطراف کنسولگری ایران تحت کنترل است
فرمانده پلیس کربلای معلی با حضور در مقابل ساختمان کنسولگری ایران در کربلا اعلام کرد، اوضاع در این استان باثبات است و نیروهای امنیتی کنترل اوضاع اطراف کنسولگری ایران را در دست دارند.
سرتیپ "احمد زوینی" رئیس پلیس کربلا، در فیلمی که بامداد امروز در شبکه‌های اجتماعی عراق بازتاب یافت از مقابل ساختمان کنسولگری ایران در کربلا اعلام کرد: "مشکل امنیتی در این استان وجود ندارد و اوضاع باثبات است و همچنین اوضاع از جمله امنیت و سالم بودن ساختمان کنسولگری( ایران) تحت کنترل است."
سرتیپ زوینی تأکید کرد، نیروهای امنیتی در اطراف ساختمان کنسولگری ایران مستقر هستند و مشکل امنیتی وجود ندارد.
وی اضافه کرد، حتی در برخی خیابان‌های کربلا که عده‌ای اقدام به آتش زدن لاستیک کرده‌اند، تردد جریان دارد.

واکنش خطیب زاده به تعرض به سرکنسولگری ایران در کربلا
سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به حمله به سرکنسولگری ایران در کربلا، گفت: از همان ابتدا با مراجع ذیربط با عراق از طریق سرکنسولگری و سفارت‌مان در بغداد تماس گرفته شد و با متعرضین برخورد شده است، انتظار داریم دولت عراق به وظایف خود عمل کند.
خطیب زاده در پاسخ به پرسش ایرنا درباره حمله به سرکنسولگری ایران در کربلا تصریح کرد: عده‌ای تعرضی به نمایندگی ایران در کربلا داشتند. از همان ابتدا با مراجع ذیربط با عراق از طریق سرکنسولگری و سفارت‌مان در بغداد تماس گرفته شد و با متعرضین برخورد شده است.
وی با تاکید بر اینکه ایران این حمله را به شدت محکوم می‌کند، خاطرنشان کرد: امیدواریم دولت عراق در وظایف خود در صیانت از نمایندگی‌های دیپلماتیک براساس کنوانسیون وین 1961 با دقت عمل کند. همچنین وزارت امور خارجه دیشب یادداشت اعتراضی را به سفارت عراق داد و انتظار داریم دولت عراق به وظایف خود عمل کند.

حضور سفیر عراق در وزارت خارجه
در پی حوادث شب گذشته کربلا، ایران خواستار حفظ تدابیر و تمهیدات امنیتی از سوی جهات ذیربط دولت عراق برای محافظت از اماکن دیپلماتیک کشورمان بموجب کنوانسیون 1963 وین شد.
در پی اقدام عده‌ای آشوبگر در تعرض به سرکنسولگری کشورمان در کربلا و در ادامه مجموعه اقدامات صورت‌گرفته از سوی وزارت امورخارجه از شب گذشته، مدیر کل تشریفات وزارت امور خارجه کشورمان در ملاقات سفیر عراق ضمن محکوم کردن این اقدام، خواستار حفظ تدابیر و تمهیدات امنیتی از سوی جهات ذیربط دولت عراق برای محافظت از اماکن دیپلماتیک کشورمان بموجب کنوانسیون 1963 وین شد.
سفیر عراق نیز در این دیدار اظهار کرد: دولت عراق بعنوان دولت پذیرنده در خصوص تضمین امنیت و ایمنی اماکن نمایندگی ها متعهد می باشد.



منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سرکنسولگری ایران کربلا عراق سرکنسولگری ایران در کربلا کنسولگری ایران در کربلا اطراف کنسولگری ایران ساختمان کنسولگری نیروهای امنیتی پلیس کربلا دولت عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۱۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرور روند اجرای توافقنامه امنیتی ایران و عراق

علی‌اکبر احمدیان، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، عصر سه‌شنبه با قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق دیدار و گفتگو کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی‌اکبر احمدیان، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، عصر سه‌شنبه با قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق دیدار و گفتگو کرد.

این دیدار در حاشیه اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ روسیه برگزار شد.
 
احمدیان و الاعرجی ضمن مرور روند اجرای توافقنامه امنیتی ایران و عراق، درباره تشکیل هر چه سریعتر جلسه کمیته‌های فرعی و عالی‌ آن توافق کردند.

الاعرجی روابط عراق با ایران را راهبردی توصیف و بر اجرای مصوبه‌ پارلمان این کشور درباره اخراج نیروهای نظامی ائتلاف آمریکایی تأکید کرد.

مشاور امنیت ملی عراق همچنین از نقش جمهوری اسلامی ایران در تامین امنیت منطقه و  ایجاد صلح و ثبات در منطقه قدردانی کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران برای شرکت در دوازدهمین اجلاس بین‌المللی امنیتی روسیه و نشست دبیران شورای امنیت ملی کشورهای عضو گروه بریکس، به روسیه سفر کرده است.

تشریح برنامه کاری احمدیان در روسیه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزئیات توافق مهم امنیتی ایران و عراق
  • تعرض نیروهای امنیتی به دانشجویان حامی فلسطین در قاهره
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق (+جزئیات)
  • مرور روند اجرای توافقنامه امنیتی ایران و عراق
  • تاکید ایران و عراق بر پیشبرد توافقنامه امنیتی دو کشور
  • توافق الاعرجی با احمدیان درباره توافقنامه امنیتی ایران و عراق
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق + جزئیات
  • تاکید ایران و عراق بر پیشبرد توافقتنامه امنیتی دو کشور
  • دومین شکست بزرگ اطلاعاتی اسرائیل پس از طوفان الاقصی
  • بر باد رفته؛ ۷ ستونی که از اسرائیل فروریخت | تل‌آویو دیگر قادر به مدیریت اوضاع نیست