Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@09:16:21 GMT

ثبت ۳۶۰۰ فقره سفارش واردات کالا در استان سمنان

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۶۲۰۸۷

ثبت ۳۶۰۰ فقره سفارش واردات کالا در استان سمنان

ایسنا/سمنان معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از ثبت ۳۶۰۰ فقره سفارش واردات کالا به استان سمنان در سال گذشته خبر داد.

حمیدرضا مداح با اعلام این خبر گفت: در سال گذشته ،سه هزار و ۶۰۰ فقره ثبت سفارش واردات کالا به ارزش بیش از ۶۶۸ میلیون دلار در استان انجام پذیرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: عمده کالاهایی که از طریق این ثبت سفارش ها به استان وارد شده است شامل ماشین آلات و تجهیزات مربوطه، مواد اولیه مورد نیاز خط تولید واحدها ، محصولات شیمیایی، مواد نساجی و مصنوعات مربوطه، اجزا و قطعات لوازم خانگی، محصولات فلزی ، قطعات خودرو ، مواد اولیه مربوط به تولید محصولات بهداشتی و شوینده و غیره می باشد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از صدور و تمدید ۱۴۲ فقره کارت بازرگانی در سال گذشته خبر داد و افزود: در این مدت، تعداد ۴۷ فقره کارت بازرگانی صادر ، ۹۵ فقره تمدید، ۴ فقره تعلیق و ۲۰ فقره نیز تغییر انجام شده است.

 مداح ادامه داد: کاهش بروکراسی اداری و تفویض اختیارات به استان ها یکی از برنامه های اولویت دار وزارت صمت در سال گذشته بوده است که تفویض ثبت سفارش «کالاهای گروه دو» به استان ها از جمله اقدامات در راستای تسهیل فرایند اداری است.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی واردات سال گذشته استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۲۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات گوشت از آفریقا به کشور

محمد صادق قنادزاده امروز در حاشیه نشست دومین اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا در جمع خبرنگاران، گفت: مذاکرات تجارت آزاد با کشور پاکستان آغاز شده است، تاکنون ۴ دوره مذاکره داشته‌ایم و قبل از سفر رئیس جمهور به این کشور در خصوص مذاکرات تجارت آزاد تبادل فهرست و سند کرده‌ایم و در انتظار هستیم تا طرف پاکستانی پاسخ دهد.

وی افزود: سال گذشته برنامه‌ریزی شد تا در یک سند ۵ ساله تجارت دو کشور به ۵ میلیارد دلار دست یابیم. همچنین رؤسای جمهور ایران و پاکستان برای تحقق تجارت ۱۰ میلیارد دلاری توافق کرده‌اند.

معاون سازمان توسعه تجارت ایران افزود: موافقت‌نامه تجارت آزاد با اوراسیا نیز در انتظار مصوبه مجلس است. طرف‌های مقابل ما قول داده‌اند که تا پایان بهار امسال مصوبه مجلس را می‌گیرند و لذا ما نیز امیدواریم قبل از پایان دوره مجلس فعلی مصوبه مجلس را دریافت کنیم.

وی در خصوص تجارت ایران و قاره آفریقا اظهار کرد: قاره آفریقا هزار و ۲۰۰ میلیارد دلار تجارت دارد لذا بازار کشورهای آفریقایی بسیار بزرگ است و در حوزه‌های مختلف از جمله معدن، نفت، گاز، پتروشیمی و … می‌توان در این کشور فعالیت کرد و در حوزه‌های مختلف با توجه به مواد اولیه موجود در این کشور می‌توان برای تولید مشترک برنامه‌ریزی کرد.

قنادزاده در پاسخ به این سوال که آیا قرار است یک هیأت تجاری از کره شمالی نیز برای بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی به ایران بیاید، گفت: هنوز هیأتی وارد نشده است. تا قبل از برگزاری نمایشگاه و حضور کشورهای مختلف در نمایشگاه نمی‌توانیم بگوییم به طور قطع چه کشوری برای بازدید از این نمایشگاه حضور خواهد داشت.

وی در خصوص گوشت‌های وارداتی از آفریقا بیان کرد: گوشت گرم از کنیا، آفریقای جنوبی و تانزانیا به ایران وارد می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • رسیدگی به هزار و ۳۵۸ پرونده تخلف در تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد
  • وجود ۴۰ هزار کارت بازرگانی در منطقه سیستان برای واردات ۹۰۰ قلم کالا
  • واردات گوشت از آفریقا به کشور
  • ورود بیش از ۱۳۰۰ پرونده تخلفاتی به تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد
  • ضوابط تامین ارز از محل واردات در مقابل صادرات اعلام شد
  • ضوابط تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد
  • صدور و تمدید ۱۸۰ فقره پروانه استاندارد در استان اردبیل
  • تعقیب قضایی۶ هزار متهم قاچاق کالا و ارز /دستگیری ۵١٢ نفر مجرم خطرناک و اراذل
  • دستگیری ۵۹۳۶ متهم قاچاق کالا و ارز در استان کرمان
  • چشم انتظاری پنج ماهه فعالان اقتصادی برای تامین ارز واردات