Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، از زمانی که آمریکا شرکت هوآوی را تحریم کرد، این شرکت به فکر ساخت سیستم عامل اختصاصی خود افتاد و تصمیم گرفت با ساخت یک سیستم عامل جدید تحت عنوان هارمونی، نیاز خود به گوگل و خدمات این شرکت را به طور کامل از بین ببرد. این سیستم عامل قرار است به عنوان سومین سیستم عامل بزرگ موبایل بعد از iOS و اندروید تبدیل شود؛ همچنین پیشبینی می‌شود شرکت هوآوی با عرضه رسمی این سیستم عامل فشار بسیار زیادی را متحمل شود و احتمال می‌رود هوآوی به طور رسمی این سیستم عامل را در گوشی‌هایی مانند Mate40، Mate30، P40 و Mate X2 استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال اخباری در فضای مجازی منتشر شده است که نشان می‌دهد سیستم عامل هارمونی در حال برنامه ریزی برای پذیرش پلتفرم Qualcomm است. از طرفی هم برخی از برنامه نویسان در این سیستم عامل کدنویسی مربوط به پلتفرم مدیاتک را نیز پیدا کردند که نشان می‌دهد این سیستم عامل قرار است روی دستگاه‌هایی به جز هوآوی نیز نصب شود.

شرکت‌هایی که قصد استفاده از Harmony OS را دارند

طبق آخرین آمار بسیاری از تولیدکنندگان گوشی هوشمند در جهان استفاده از سیستم عامل هارمونی را قبول کرده‌اند و حتی قصد توسعه این سیستم عامل را برای لوازم خانگی و اتومبیل‌ها دارند. شرکت‌هایی که از این سیستم عامل حمایت کردند شامل شیائومی، Vivo، Oppo و Meizu می‌شوند.

در حال حاضر تعدادی از کاربران نسخه بتا توسعه دهنده سیستم عامل Harmony OS 2.0 را دریافت کرده‌اند و تجربه کار با رابط کاربری  این سیستم عامل نیز در اینترنت منتشر شده است. پیش از این نیز مدیر بخش توسعه دهندگان هوآوی اعلام کرده بود که سیتسم عامل هارمونی می‌تواند برای تمامی دستگاه‌ها استفاده شود و محدود به یک دستگاه نخواهد بود؛ همچنین این سیستم عامل به تمامی دستگاه‌های استفاده کننده از آن در تعامل است.

بیشتر بخوانید:

اولین تصاویر منتشر شده از تلفن Huawei Mate X2

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت هوآوی گوشی هوشمند شرکت هوآوی سیستم عامل عامل هارمونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۲۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلیل واقعی قطعی مداوم سرویس‌های متا

ایتنا - متا، شرکت مادر پلتفرم‌هایی مانند فیس‌بوک، واتس‌اپ و اینستاگرام، از ابتدای سال میلادی  تاکنون حدود 33 بار خاموشی داشته است که شامل دو مورد از بزرگترین قطعی‌ها از سال 2022 بوده است.
متا، شرکت مادر پلتفرم‌هایی مانند فیس‌بوک، واتس‌اپ و اینستاگرام، از ابتدای سال میلادی  تاکنون حدود 33 بار خاموشی داشته است که شامل دو مورد از بزرگترین قطعی‌ها از سال 2022 بوده است.

به گزارش ایتنا، کارشناسان فناوری اعلام کردند که متا ممکن است یک سیستم بسیار پیچیده ایجاد کرده باشد. این امر ادامه فعالیت بدون وقفه را دشوار می‌کند. طبق گزارش دیلی میل، این درحالی است که این شرکت همچنان به کاهش تعداد کارمندان خود ادامه می‌دهد.

یکی از کارشناسان هشدار داد که مشکلات بدتر خواهد شد و قطعی‌ها را برای متا "وجودی" توصیف کرد.

در تاریخ 5 مارس و 3 آوریل سال جاری، خدمات فیس‌بوک، واتس‌اپ و اینستاگرام تقریباً به مدت دو ساعت قطع شدند.

بلافاصله پس از قطعی در 5 مارس، گروه هکر Anonymous مسئولیت یک حمله سایبری علیه این شرکت را بر عهده گرفت.

با این وجود، آنجلیک مدینا، رئیس اطلاعات سایبری Cisco Thousand Eyes، خاطرنشان کرد که خطای انسانی ممکن است محتمل‌ترین مقصر باشد، از جمله توسعه‌دهندگان متا که به‌روزرسانی‌ای را منتشر کردند که تعامل ضعیفی با بقیه زیرساخت‌ها دارد.

 

این گزارش‌ها 33 مورد «وخامت عملکرد» را بین اول ژانویه تا 5 آوریل ثبت کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 154 درصد افزایش داشته است. از آنجایی که قطعی‌ها برای شرکت بسیار پرهزینه است، معمولاً به سرعت رفع می‌شوند.

شایان ذکر است که در یک جلسه داخلی فیس‌بوک در سال 2019 که بعداً به The Verge درز کرد، مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا گفت که قطع شدن خدمات فیس‌بوک در حال جدی‌تر شدن است.

زاکربرگ به کارمندان گفت: «پیچیدگی سیستم‌ها در حال افزایش است، بنابراین چیزهایی که قبلاً اشتباه بودند، اکنون باعث خرابی سیستم‌ها می‌شوند.

دیگر خبرها

  • وزیر بازرگانی آمریکا: تحریم علیه هوآوی جواب داد
  • «متاورس» بازگشته است
  • « متاورس » بازگشته است؟
  • اجرای طرح دوگانه سوز کردن نانوایی های چالدران
  • سال گذشته ۱۰۰ شرکت ایرانی برای تولید گوشی موبایل تسهیلات دریافت کردند
  • هوش مصنوعی اپل برای زندگی روزمره از راه می رسد
  • دلیل واقعی قطعی مداوم سرویس‌های متا
  • سیدافقهی: خانه نخبگان راه‌اندازی می‌شود/ سبحانیان: دغدغه ما جذب نخبگان در سیستم است
  • استقبال اژه‌ای از بازدید نمایندگان از زندان‌ها
  • سال گذشته ۱۰۰ شرکت، برای تولید موبایل تسهیلات گرفتند