Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@10:23:33 GMT

۱۲ بیمار مبتلا به کرونا در قم جان باختند

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۶۲۱۵۰

۱۲ بیمار مبتلا به کرونا در قم جان باختند

به گزارش عصر دوشنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر با اشاره به آخرین وضعیت کووید۱۹ در قم، افزود: در این مدت ۹۶ بیمار با علائم ابتلا به ویروس کرونا در این استان پذیرش که از این تعداد، ۷۹ نفر در بیمارستان بستری شدند.

وی اضافه کرد: ۹۷ نفر از بیماران مبتلا به کرونا  نیز پس از بهبودی از مراکز درمانی مرخص شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، در حال حاضر ۴۵۵ بیمار مبتلا به کرونا در این استان بستری هستند که حال ۹۷ نفر وخیم می‌باشد.

قدیر خاطرنشان کرد: در ۲۴ ساعت منتهی به بیستم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰، یک هزار و ۵۵۴ تست از شهروندان قمی گرفته شده که نتیجه ۳۳۴ مورد مثبت بوده‌است.

وی ادامه داد: تاکنون ۲۱ هزار و ۶۲۸ دز واکسن کرونا در استان قم تزریق شده‌است.

استان قم که از ۱۸ فروردین‌ماه امسال در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته بود، از ۱۴ اردیبهشت‌ماه جاری وارد شرایط نارنجی شد.

ویروس کرونا موجب بیماری عفونی «کووید-۱۹» می‌شود و این ویروس ۲۴ آذر ۱۳۹۸ در شهر «ووهان» واقع در مرکز کشور چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام ‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۹ دی ۱۳۹۸ به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

«کرونا»، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌ هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا؛ رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از «ماسک» و «فاصله‌گذاری اجتماعی» توصیه شده است.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و برای کسب آخرین اخبار دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته ‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند. 

همشهریان قمی در صورت مشاهده هرگونه علامتی در رابطه با ویروس «کرونا» در خود و افراد خانواده، می‌توانند به «مرکزهای جامع سلامت» امام حسن عسکری(ع) در شهرک امام حسن عسکری(ع)، امام خمینی(ره) در بلوار شهید کریمی (بنیاد)، فرقانی در انتهای شیخ‌آباد، پردیس در پردیسان (خیابان ایمان)، خوراکیان در بلوار ۱۵ خرداد، بعثت در نیروگاه، شهدا در خیابان انقلاب اسلامی (چهارمردان)، پنبه‌چی در خیابان امام خمینی(ره) و جندقیان در خیابان زاویه مراجعه و خدمات «رایگان» دریافت کنند.

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم ویروس کرونا قم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم ویروس کرونا قم دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم ویروس کرونا قم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اخبار کنکور ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۲۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: تعداد بیماران مبتلا به دیابت شناسایی شده در دانشگاه علوم پزشکی از مرز ۲۲ هزار نفر گذشت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم  از نیشابور، حامد جزجلالیان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: طی سال‌های اخیر افزایش شیوع بیماری دیابت در جهان، این بیماری را به بزرگ‌ترین همه‌گیری تاریخ تبدیل کرده است، به‌طوریکه از هر 10 بزرگسال در جهان یک نفر با دیابت زندگی می‌کند و در هر 5 ثانیه یک نفر به علت دیابت یا عوارض ناشی از آن جان خود را از دست می‌دهد.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین مطالعات در کشور ما، 17.5 درصد افراد بالای 25 سال مبتلا به دیابت هستند. 30 درصد بیماران از بیماری خود اطلاعی ندارند، 35 درصد بیماران تحت درمان دارویی مناسب نیستند و حدود 80 درصد بیماران دیابتی HA1C(میانگین قند خون سه ماهه) کنترل شده ندارند.

جزجلالیان با بیان‌اینکه تعداد بیماران مبتلا به دیابت شناسایی شده نوع 1 و 2 در دانشگاه علوم پزشکی نیشابور در حال حاضر 22 هزار و 160 نفر است، تصریح کرد: دیابت یک بیماری مزمن است که در اثر نارسایی پانکراس در تولید انسولین، یا مقاومت ارگان‌های هدف به انسولین ایجاد می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: در دیابت نوع یک انسولین به میزان کافی تولید نمی‌شود و فرد نیازمند تزریق‌های روزانه انسولین است. علت دیابت نوع یک مشخص نیست و با دانش فعلی بشر، این بیماری قابل پیشگیری نیست. 90 درصد موارد دیابت، از نوع دو است که ارتباط نزدیکی با وزن بالای بدن و عدم تحرک بدنی دارد.

وی افزود: علایم بالینی هر دو نوع دیابت مشابه است، هرچند علایم در نوع دو اغلب از شدت کمتری برخوردارند. به همین دلیل دیابت ممکن است تا سال‌ها بعد از ایجاد، بی‌علامت باشد و گاه زمانی تظاهر پیدا می‌کند که عوارض درازمدت آن به وقوع پیوسته باشند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: امروزه موارد دیابت نوع دو در کودکان هم مشاهده می‌شود. دیابت خطر بیماری‌های قلبی و سکته مغزی را افزایش می‌دهد. در یک مطالعه چند ملیتی، علت مرگ 50 درصد از بیماران دیابتی بیماری های قلبی و سکته مغزی گزارش شد، ضمن اینکه خطر مرگ در بیماران دیابتی در مجموع دو برابر همتایان غیردیابتی است.

جزجلالیان یادآور شد: پیگشیری مقدم بر درمان است و مراقبت از سلامتی بر مراقبت از بیماری ارجحیت دارد، برخی مداخلات ساده در شیوه زندگی در پیشگیری یا به تاخیر انداختن دیابت نوع دو تاثیر دارند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • کاشت الکترود در مغز یک زن برای درمان سندروم لی + فیلم
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • خانم مبتلا به «سندرم لی» برای نخستین بار در کشور جراحی شد
  • مضرات خوردن زیاد هندوانه
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد
  • آمار سازمان پزشکی قانونی؛ نوروز امسال هزار و ۶۵ نفر در تصادفات جان باختند
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • پیوند اعضای بانوی مرگ مغزی بجنوردی به ۵ بیمار