Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@16:44:25 GMT

انتقاد ترکیه از سکوت کشورها در قبال جنایات صهیونیست ها

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۶۲۱۵۸

انتقاد ترکیه از سکوت کشورها در قبال جنایات صهیونیست ها

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تی آر تی، «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه تأکید کرد آن دسته از مسئولان جامعه جهانی که در قبال جنایات اسرائیل علیه فلسطینی‌ها سکوت کرده‌اند، حق اظهارنظر درباره فرایند سازش در غرب آسیا را ندارند.

چاووش اوغلو در پیامی که در صفحه توییتر خود منتشر کرد، در خصوص اقدامات متجاوزانه اخیر رژیم صهیونیستی در «مسجد الاقصی» نوشت: «خشونت اسرائیل در مسجد الاقصی علیه مردم بی‌گناه پایان ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن‌هایی که علیه این قساوت اعتراض نمی‌کنند، نباید درباره فرایند صلح خاورمیانه (غرب آسیا) حرف بزنند».

وزیر خارجه ترکیه در ادامه با تأکید بر لزوم حمایت از مردم فلسطین ادامه داد: «ما همچنان صدای برادران و خواهران فلسطینی خواهیم بود و از حقوق آن‌ها دفاع خواهیم کرد».

به گزارش مهر، صحن‌های مسجدالاقصی از صبح امروز شاهد درگیری نظامیان صهیونیست با شماری از نمازگزاران فلسطینی است.

شماری از نمازگزاران فلسطینی در صحن‌های مسجدالاقصی برای مقابله با ورود غیر قانونی و حملات شهرک‌نشینان در این مسجد تجمع کرده‌اند.

اشغالگران صهیونیست نیز برای متفرق کردن نمازگزاران از گاز اشک‌آور و گلوله‌های پلاستیکی و بمب‌های صوتی استفاده می‌کنند.

منابع فلسطینی اعلام کردند که شمار مجروحان درگیریها در مسجدالاقصی به بیش از ۳۰۵ نفر افزایش یافته است.

کد خبر 5208897

منبع: مهر

کلیدواژه: ترکیه مولود چاووش اوغلو رژیم صهیونیستی مسجدالاقصی فلسطین رژیم صهیونیستی ایالات متحده امریکا عراق قدس اشغالی ایران افغانستان روسیه سوریه مسجدالاقصی روز قدس اسرائیل عربستان سعودی اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۲۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یورش شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی/حرم ابراهیمی به روی مسلمانان بسته شد

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، منابع محلی در این باره گفتند که صدها شهرک‌نشین در دومین روز از ایام عید پسح یهودیان و در سایه تدابیر شدید امنیتی پلیس اسرائیل در قدس اشغالی از سمت باب المغاربه به مسجدالاقصی یورش برده و در صحن‌های آن اقدامات تحریک‌آمیزی انجام دادند.

خبرنگار خبرگزاری الغد در این باره گزارش داد که نظامیان اسرائیلی گروه‌های خبری که در حال پوشش یورش شهرک‌نشبینان بودند را از باب السلسلة دور کرده و ضمن متوقف کردن اهالی قدس، کارت‌های شناسایی آنها را به دقت مورد بررسی قرار دادند.

حرم ابراهیمی
در شهر الخلیل در کرانه باختری نیز نظامیان اسرائیلی، حرم ابراهیمی را به روی مسلمانان بسته و از امروز (چهارشنبه) به مدت دو روز به بهانه اعیاد یهودی آن را به شهرک‌نشینان اختصاص دادند.

معتز ابو سنینة، مدیر حرم ابراهیمی ضمن انتقاد از بسته شدن حرم ابراهیمی به روی مسلمانان، این اقدام را تعرض آشکار به حرمت حرم و نقض تحریک‌آمیز حق مسلمانان در رسیدن به مکان‌های عبادی خاص خود توصیف کرد.

نظامیان صهیونیست، اقدمات امنیتی را شدت بخشیده و همه ورودی‌های الکترونیک منتهی به حرم را به منظور تأمین امنیت مراسم شهرک‌نشینان در عید پسح یهودی در حرم ابراهیمی و اطراف آن بستند.

گفتنی است که حرم ابراهیمی هر سال 10 روز کامل به بهانه اعیاد یهودی به روی مسلمانان بسته می‌شود.
 

دیگر خبرها

  • سازمان همکاری اسلامی ادامه همکاری کشورها با آنروا را خواستار شد
  • بیش از ۴۳۰ شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی تعرض کردند
  • صد‌ها صهیونیست به مسجدالاقصی یورش بردند
  • یورش دوباره صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی
  • یورش صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی برای سومین روز متوالی
  • تعرض بیش از ۴۳۰ شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی
  • یورش شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی/حرم ابراهیمی به روی مسلمانان بسته شد
  • آمار وحشتناک از ۲۰۰ روز وحشی‌گری صهیونیست‌ها در غزه
  • انتقاد کوبا از گزارش ۲۰۲۳ آمریکا درباره حقوق بشر کشورها
  • تظاهرات مردم ترکیه علیه جنایات‌ صهیونیست‌ها