Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (دوشنبه) گفت: آمریکا با چندین کشور متحد شده، از منابع و پلتفورم سازمان ملل سوءاستفاده کرده و برای اینکه منافع خودش را حفظ کند به چین حمله کرده است. این کاملا توهین به سازمان ملل است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، چین از کشورهای عضو سازمان ملل خواسته است تا در این نشست که از طرف آلمان، آمریکا و انگلیس برنامه ریزی شده، شرکت نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هوآ چونیینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس مطبوعاتی خود در پکن گفت: استفاده سازمان ملل از یک پلتفورم مجازی درباره سرکوب مسلمانان اویغور و دیگر اقلیت‌ها در سینکیانگ توهین به این نهاد است.

چین می گوید سازمان دهندگان این نشست که قرار است چهارشنبه برگزار شود، از "نقض های حقوق بشری به عنوان ابزاری برای مداخله در امور داخلی چین استفاده میکنند."

سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین از آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا بابت تاکید به سازمان جهانی بهداشت برای دعوت از تایوان برای مشارکت در نشست این ماه انتقاد کرد. این سخنگو گفت، درخواست بلینکن "قطعا نقض اصل چین واحد و بیانیه های مشترک آمریکا – چین است و چین قاطعانه آن را محکوم و رد میکند."

این سخنگو واشنگتن را به طرح این پیشنهاد با اهداف سیاسی متهم کرد. او گفت: این برای واکنش جهانی آتی به بحران های سلامت عمومی مضر است. تایوان بخشی از منافع اصلی چین است. چین اصلا قصد سازش درباره آن را ندارد. ما به کشورهای خاص توصیه میکنیم تا فورا مانور روی مسائل مرتبط با تایوان را متوقف کنند.

سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین با اشاره به تحولات مرگبار اخیر در افغانستان گفت، پکن از حملات اخیر شوکه شده و از این حجم از تلفات عمیقا متاثر است. او همچنین از واشنگتن خواست تا "به شیوه ای مسوولانه" نیروهایش را از افغانستان خارج کند.

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: لازم به ذکر است که اطلاعیه ناگهانی اخیر آمریکا مبنی بر عقب نشینی کامل نیروهایش از افغانستان منجر به حملات پی در پی در سراسر کشور، وخیم تر شدن اوضاع امنیتی و تهدید صلح و ثبات و همچنین جان و امنیت مردم شده است. چین از نیروهای خارجی در افغانستان می خواهد تا امنیت مردم در این کشور و منطقه را کاملاً در نظر بگیرند، با روشی مسئولانه از این کشور خارج شوند و از ایجاد آشفتگی و رنج بیشتر برای مردم افغانستان جلوگیری کنند.

این سخنگو بدون ذکر جزئیات گفت که چین به حمایت از دولت کابل ادامه خواهد داد. او گفت: چین با همه نوع شکل افراطگرایی خشن مخالف است. ما به حمایت قاطع خود از دولت و مردم افغانستان در تلاش آنها برای مبارزه با تروریسم و حفظ امنیت و ثبات ملی ادامه خواهیم داد. ما همچنین آماده همکاری با جامعه جهانی برای کمک به افغانستان برای تحقق صلح در سریعترین زمان ممکن هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: چین آمريكا سازمان ملل متحد افغانستان سخنگوی وزارت خارجه چین سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۲۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دمشق: آمریکا و اسرائیل مسئول تشدید تنش‌ها در منطقه هستند

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد با اشاره به اینکه غرب و آمریکا همواره مانع انجام وظایف شورای امنیت می‌شوند و اجازه نمی‌دهند حتی یک بیانیه برای محکومیت جنایات صهیونیست‌ها صادر شود تاکید کرد آمریکا و اسرائیل مسئول تهدید صلح و امنیت منطقه هستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «قصی ضحاک» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد طی سخنانی در جلسه دیروز شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد که رژیم اشغالگر اسرائیل و دولت آمریکا مسئول کامل تجاوزات و هرگونه تشدید اوضاع هستند و صلح و امنیت منطقه را تهدید می‌کنند.

نماینده سوریه افزود که اکنون زمان آن رسیده که کشورهای غربی در سیاست‌های مخرب خود در برابر منطقه بازنگری کنند و فورا اقدامی برای توقف تجاوزات اسرائیل علیه ملت فلسطین و پایان دادن به حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی در اراضی سوریه انجام دهند. آنچه که منطقه ما شاهد آن بوده نتیجه طبیعی و قطعی اقدامات متجاوزانه مکرر و نقض دائم و فاحش قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل توسط رژیم اشغالگر اسرائیل است که به تجاوز علیه سوریه و دیگر کشورها ادامه می‌دهد.

وی تاکید کرد که رژیم اشغالگر همه این تجاوزات را تحت حمایت کامل آمریکا از این رژیم در داخل شورای امنیت و خارج از آن انجام می‌دهد و این حمایت‌های آمریکا موجب شده تا اشغالگران خودشان را بالاتر از سازمان ملل و قوانین بین‌المللی و توافق‌نامه‌ها و قطعنامه‌ها بدانند. سوریه بارها با پیام‌های رسمی خود به شورای امنیت و دبیرخانه آن درباره تلاش‌های مقامات رژیم اشغالگر اسرائیل برای تشدید و انفجار اوضاع هشدار داده است.

این دیپلمات سوری تصریح کرد که اشغالگران اسرائیلی با تشدید اوضاع در پی سرپوش گذاشتن بر شکست‌ اهداف نظامی خود در غزه و یافتن توجیه برای ادامه جنگ وحشیانه و نسل‌کشی علیه ملت فلسطین هستند و هم‌زمان با آن به حملات هیستریک علیه کشورهای منطقه ادامه می‌دهند. ما بارها از سازمان ملل خواسته‌ایم اقدامی فوری برای مهار اسرائیل انجام دهد اما آمریکا و هم‌پیمانان آن مانع هر اقدامی از جانب شورای امنیت جهت انجام وظایف آن در محافظت از صلح و امنیت بین المللی و پایان دادن به جنایات اسرائیل و محاکمه این رژیم می‌شوند.

بیانیه حزب‌الله در واکنش به عملیات ایران علیه اسرائیلرایزنی امیرعبداللهیان و مقداد درباره حمله ایران به اسرائیل

قصی ضحاک اظهار داشت که این رفتارهای آمریکا و متحدان آن جدید نیست و بیش از هفت دهه و نیم قبل تاکنون ادامه داشته و از هر اقدامی از جانب سازمان ملل برای انجام مسئولیت‌های خود جهت پایان دادن به اشغالگری اسرائیل در اراضی عربی و اجرای قطعنامه‌های بین‌المللی برای حل بحران‌های ناشی از اشغالگری اسرائیل در منطقه، جلوگیری کرده است.

نماینده سوریه در سازمان ملل افزود که سوریه، رژیم اشغالگر اسرائیل و دولت آمریکا را مسئول کامل تشدید تنش‌ها و تهدید صلح و امنیت منطقه می داند و منطقه ما به اندازه کافی از تجاوزات رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا و متحدان آن زیان دیده است. اکنون زمان آن رسیده که غربی‌ها اقدامی فوری برای توقف تجاوزات اشغالگران علیه ملت فلسطین و رساندن کمک‌های انسانی برای مردم غزه و مقابله با بحران گرسنگی در این منطقه انجام دهند.

وی تصریح کرد که همچنین حضور نظامی غیرقانونی آمریکا در اراضی سوریه و غارت سیستماتیک ثروت‌های کشور ما باید هرچه سریعتر پایان یابد. ما در اینجا صحبت‌های برخی هیئت‌های غربی را می‌شنویم که درواقع تاکیدی بر رویکرد مبتنی بر ریاکاری و استانداردهای دوگانه معمول آنهاست.

این دیپلمات سوری در ادامه به عملیات تلافی جویانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران علیه صهیونیست‌ها در عمق فلسطین اشغالی اشاره و اعلام کرد که کاری که جمهوری اسلامی ایران انجام داد اقدامی کاملا درست و موثر در چارچوب دفاع مشروع از خود بود و این حق برای همه در ماده 51 منشور سازمان ملل تضمین شده است. این پاسخ ایران به جنایت صهیونیست‌ها یک ضرورت فوری ناشی از اصرار مقامات اشغالگر برای ادامه جنایت‌ها و اقدامات وحشیانه و تروریستی بود.

قصی ضحاک تاکید کرد که تجاوزات تروریستی و وحشیانه صهیونیست‌ها در منطقه ما درحالی است که 3 عضو غربی دائمی شورای امنیت حتی از محکوم کردن این تجاوزات هم خودداری می‌کنند و دیدیم که آمریکا و انگلیس و فرانسه حتی از صدور یک بیانیه مطبوعاتی از جانب شورای امنیت جهت محکوم کردن حملات اشغالگران صهیونیست، ممانعت کردند.

پیش از این وزارت امور خارجه سوریه اعلام کرد که حملات ایران به اهداف نظامی اسرائیل در چارچوب استفاده ایران از حق دفاع از خود و بر اساس ماده 51 منشور سازمان ملل، صورت گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دو کشوری که حمله ایران به اسرائیل را محکوم نکردند علیه آمریکا متحد می شوند
  • اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل
  • اکسیوس : وزیر خارجه آمریکا تشدید تنش با تهران را به ضرر واشنگتن و تل آویو می داند/ بلینکن: همراهی اردن و عربستان با ما در دفاع از اسرائیل نشانه خوبی برای آینده است
  • وزیر خزانه‌داری آمریکا: ایران را تحریم می‌کنیم
  • چین: آمریکا بزرگترین منبع حملات سایبری در جهان است
  • وزیر خارجه آمریکا: واشنگتن به دنبال تشدید تنش با تهران نیست ولی به تأمین امنیت اسرائیل متعهد است
  • اسرائیل: به ایران حمله می کنیم/ ایران: هرگونه حمله اسرائیل با پاسخ فوری، قاطع و سنگین روبرو خواهد شد/ پیام مهم تهران به تل آویو و واشنگتن
  • آمریکا بر حمایت همه‌جانبه از رژیم صهیونیستی تأکید کرد
  • راه‌حل واشنگتن برای عدم گسترش درگیری‌ها: پاسخ دیپلماتیک به ایران!
  • دمشق: آمریکا و اسرائیل مسئول تشدید تنش‌ها در منطقه هستند