Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد آنلاین – امیر مهدی زاده؛ بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق با درآمد ثابت کمند (کمند) با ارزش ۳۵۵میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صندوق پالایشی یکم (پالایش) بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق واسطه‌گری مالی یکم (دارا یکم) نیز در جایگاه سوم معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حقیقی‌ها معادل ۹میلیارد تومان واحدهای صندوق «دارا یکم» را از حقوقی‌ها خریدند (سه درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق اعتماد آفرین پارسیان (اعتماد) را به ارزش ۳۵میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (۳۵درصد معاملات).

دارندگان صندوق سرمایه گذاری در سهام «پالایش» رشد ۲.۸درصدی دارایی خود را به چشم دیدند و از طرف دیگر مالکان صندوق زمین ساختمان نگین شهر ری (نگین) با زیان ۱.۳درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (۷.۵درصد) در رابطه با صندوق صندوق کالایی طلای سرخ نوویرا (نهال) در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم ۶۲۵ میلیارد تومان معامله شدند یعنی ۴۲درصد از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله به این دو صندوق دولتی اختصاص داشت.

از سویی دیگر جمع معاملات صندوق‌های طلایی به حدود هزار و ۶۱۵ میلیون تومان رسید. همچنین بیشترین رشد قیمت (۴.۹درصد) این گروه به صندوق پشتوانه طلای زرافشان (زر) اختصاص یافت.

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم هزار و ۴۷۵میلیارد تومان رسید و خروج پول حقیقی ۱۰۶میلیارد تومان شد، این در حالی است که گردش امروز بازار سهام در حدود سه هزار و ۱۱۰میلیارد تومان و مقدار خروج پول حقیقی ۷۰میلیارد تومان بود.

پربیننده ترین دو تغییر مهم بورسی تصویب دامنه متقارن ۵± در هیات مدیره سازمان بورس / متقارن سازی و افزایش تدریجی دامنه گزارش بورس هجدهم اردیبهشت ماه هزار و چهارصد نمای پایانی بورس (۲۰اردیبهشت۱۴۰۰) / شاخص کل با رشد پنج هزار واحدی به معاملات پایان داد گزارش بورس ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: امیر مهدی زاده صندوق سرمایه گذاری امیر مهدی زاده معاملات صندوق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۲۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۰ هزار واحدی شاخص بورس

آفتاب‌‌نیوز :

شاخص هم‌وزن امروز با ۲ هزار و ۴۵۸ واحد افزایش به ۷۲۶ هزار واحد و شاخص قیمت با یک‌هزار و ۳۷۸ واحد افزایش به ۴۰۷ هزار و ۱۴۲ واحد رسید.

معامله‌گران در روز جاری در بورس تهران نزدیک به ۶ میلیارد و ۲۰۶ میلیون سهم و اوراق مالی را به ارزش ۲۹ هزار میلیارد ریال با انجام ۵۵۴ هزار معامله دادوستد کردند.

نماد‌های فملی، فولاد، فارس، وبملت، وامید، نوری و شستا بیشترین اثر مثبت را بر شاخص بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس ایران در معاملات امروز با ۶۳ واحد رشد، به ۲۴ هزار و ۷۰۸ واحد رسید.

معامله‌گران در بورس در فرابورس ایران ۸۹ هزار معامله انجام دادند که حاصل آن دادوستد مالکیت نزدیک به سه میلیارد و ۹۳۵ میلیون سهم و اوراق بود.

نماد‌های هرمز، شگویا، زاگرس، وسپهر و خاور بیشترین اثر مثبت را بر شاخص فرابورس داشتند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ریزش ۴۹۹۹ واحدی شاخص کل بورس در انتهای معاملات سه‌شنبه
  • کاهش ۴ هزار و ۹۹۹ واحدی شاخص کل بورس
  • لحظه به لحظه با بورس / ریزش ۲۷۹۱ واحدی شاخص کل
  • ریزش ۲۷۹۱ واحدی شاخص کل بورس/ ۴۶۸ نماد در وضعیت قرمز
  • شاخص بورس با ۱۰ هزار و ۱۴۰ واحد رشد کرد
  • رشد ۱۰ هزار واحدی شاخص بورس
  • رشد ۱۰هزار و ۱۴۰واحدی بورس +نقشه
  • رشد ۱۰هزار و ۱۴۰ واحدی شاخص کل بورس در پایان معاملات یکشنبه
  • افزایش بیش از ۱۰ هزار واحدی شاخص کل بورس
  • دلار، سکه، بورس و مسکن؛ بهترین سرمایه‌گذاری سال ۱۴۰۳ کدام است؟