Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-18@15:08:41 GMT

جاده های حادثه آفرین آذربایجان غربی

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۶۲۴۴۸

جاده های حادثه آفرین آذربایجان غربی

 به گزارش همشهری آنلاین، آذربایجان غربی بیش از ۱۲ هزار کیلومتر جاده دارد که از این میزان، بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر جاده اصلی و مابقی شامل جاده های  فرعی، بزرگراه و آزادراه بوده و حدود 3 درصد جاده های کشور دراین استان قراردارد.
این استان در سال‌های گذشته با روند رو به رشدی درزمینه نقاط حادثه خیز روبرو بوده به نحوی که در سال‌های اخیر تعداد این نقاط حدود 44 نقطه بود که به 58 نقطه رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محور پلدشت به مرنگلو،  محور شاهین‌دژ به تکاب محور شهید کلانتری ،میاندوآب به  شاهین‌دژ و رشکان به بوکان جزو محورهای دارای بیشترین نقاط حادثه خیز استان محسوب میشوند.
کوهستانی بودن استان و پدیده غالب مه گرفتگی موجب افزایش خطر رانندگی در نقاط حادثه خیز شده و بر همین اساس نصب علائم هشدار دهنده در جاده ها در دستور کار مسئولان راهداری استان قرارگرفته است.
با توجه به وضعیت نامناسب آسفالت جاده ای در آذربایجان غربی که از جمله موارد نارضایتی شهروندان و راننده های این استان است در سه سال اخیر و ابتدای امسال  بیش از 450کیلومتر آسفالت شده که از این میزان ، 250 کیلومتراز سه ماهه پایانی سال تا کنون آسفالت شده است.
اصلاح 15 نقطه حادثه خیز در سال جاری مورد توجه قرار دارد و اعتبار 120میلیارد تومانی در این زمینه در نظر گرفته شده است.

کد خبر 600140

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۲۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع ۴۸ نقطه پرتصادف جاده های استان اصفهان در سال ۱۴۰۲

تین نیوز

رئیس اداره ایمنی و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان از رفع ۴۸ نقطه از نقاط پرتصادف جاده های استان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد حسن محمد زمانی اظهار کرد: در طرح ملی شناسایی نقاط پرتصادف جاده های کشور مصوب سال ۱۴۰۱، ۲۵ نقطه در راه های برون شهری استان اصفهان احصا شد که در برنامه ابلاغی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور در سال ۱۴۰۲، رفع ۱۰ نقطه از این تعداد در نظر گرفته شده بود؛ اما با تلاش و همت راهداران و همچینین همکاری پلیس راه استان ۱۸ نقطه از راه های استان در سال گذشته رفع و ایمن سازی شد.

محمد زمانی افزود: در جریان رفع نقاط پرتصادف مصوب سال ۹۵ هم پروژه های ایمن سازی از سال های گذشته در جریان بود، که رفع ۳۰ نقطه از این تعداد نیز در سال ۱۴۰۲ به تایید پلیس راه استان رسید.

وی تصریح کرد: علاوه بر تکمیل مجموعا ۴۸ پروژه رفع نقاط حادثه خیز استان مصوب سال های ۱۳۹۵ و ۱۴۰۱ در سال گذشته، پروژه های اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان برای رفع سایر نقاط پرتصادف در سال جاری ادامه خواهد داشت.

محمد زمانی خاطر نشان کرد: سال گذشته در سطح محورهای مواصلاتی استان اصفهان، ۸هزار و ۴۰۰ کیلومتر عملیات خط کشی با اعتباری بالغ بر۴۵۰ میلیارد ریال انجام شده و همچنین با اعتباری بالغ بر۷۰ میلیارد ریال اقدام به بازسازی و خرید تابلو اطلاعاتی به میزان ۲هزار مترمربع شد.

زمانی با اشاره استفاده از تابلوهای اخطاری و انتظامی از جنس کامپوزیتی به جهت جلوگیری از سرقت در راه های استان، عنوان کرد: در سال گذشته ۲۰هزار عدد از این تابلوها با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال تهیه و نصب شد.

رئیس اداره ایمنی و حریم در خصوص اجرای روشنایی در جاده های برون شهری استان اصفهان نیز بیان کرد: با اعتبار۱۳۰ میلیارد ریال در ۶۳ نقطه اجرای روشنایی نقطه ای  صورت گرفت و همچنین خرید و اجرا سیستم روشنایی طولی به میزان ۳۴ کیلومتر و اعتباری بالغ بر ۵۸۰ میلیارد ریال در سال گذشته انجام شد.

وی تشریح کرد: در جهت رفع مزاحمت نور چراغ خودرو های عبوری در جهت مخالف در محورهای دوطرفه و همچنین افزایش ایمنی این نقاط در سال گذشته با هزینه ای بالغ بر ۹۸۰ میلیارد ریال، اقدام به تعویض گارد ریل فلزی و اجرای حفاظ بتنی مفصلی جدید در ۳۴ کیلومتر در طول جاده های استان شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • رفع ۴۸نقطه حادثه‌خیز شناسنامه‌دار از راه‌های استان
  • رفع ۴۸ نقطه حادثه‌خیز شناسنامه‌دار از راه‌های استان
  • ۱مصدوم و ۳ حادثه دیده درسانحه رانندگی محور میاندوآب- مهاباد
  • نقاط حادثه خیز جاده قیدار - ابهر در کوتاه مدت رفع می‌شود
  • رفع ۴۸ نقطه پرتصادف جاده‌های استان اصفهان
  • رفع ۴۸ نقطه پرتصادف جاده های استان اصفهان در سال ۱۴۰۲
  • مصدومیت دو تن در سانحه رانندگی محور مهاباد- سردشت
  • حادثه رانندگی در محور خوی_چایپاره
  • حذف و اصلاح نقاط حادثه‌خیز در محور پلدختر _خرم‌آباد
  • توسعه شاخصهای راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی در دستور کار