Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - توقف فعالیت خط لوله‌ای در جنوب شرق ایالات متحده آمریکا در پی حمله سایبری، افزایش قیمت سوخت در جنوب شرقی این کشور را به دنبال خواهد داشت.
به گزارش خبرگزاری رویترز از نیویورک، کارشناسان صنعتی روز یکشنبه (19 اردیبهشت‌ماه) اعلام کردند که تعطیلی خط لوله عمده انتقال سوخت ایالات متحده آمریکا و اختلال در عرضه، سبب افزایش قیمت آن در جنوب شرقی این کشور می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تقاضای سوخت این منطقه هم‌اکنون افزایش یافته است زیرا رانندگان باک خودروهای خود را پر می‌کنند.
یک حمله سایبری شرکت خط لوله کولونیال را مجبور کرد که کل سیستم خود در روز جمعه (17 اردیبهشت‌ماه) متوقف کند. با وجود اینکه بعضی از خطوط لوله‌ انشعابی از روز یکشنبه فعالیت خود را دوباره آغاز کرده‌اند، هیچ جدول زمانی برای ازسرگیری فعالیت خطوط اصلی لوله این شرکت اعلام نشده است.
این شبکه خط لوله بیش از 2 میلیون و 500 هزار بشکه در روز بنزین، گازوئیل و سوخت جت را از خلیج مکزیک به مناطق پرجمعیت جنوب شرقی و شمال شرقی آمریکا منتقل می‌کند.
پاتریک دهان مدیر تحلیل نفت موسسه ردیابی سوخت گس‌بادی در این باره گفت: رانندگان باید از پر کردن باک‌ خودروها به‌دلیل ترس از کمبود یا افزایش سوخت جلوگیری کنند. این مسئله بیشتر سبب افزایش قیمت می‌شود.
انجمن خودروهای آمریکا (AAA) روز جمعه اعلام کرده بود که قیمت هر گالن بنزین نسبت به یک هفته پیش یک سنت افزایش یافته است.
این انجمن در بیانیه‌ای اعلام کرد: در صورت ادامه این وقفه، جنوب و جنوب شرقی کشور بیشتر از کل کشور از نظر عرضه و قیمت سوخت تحت تاثیر قرار می‌گیرد.
انجمن خودروهای آمریکا افزود: هرچه زمان توقف فعالیت خط لوله کوتاهتر باشد، بیشتر به نفع رانندگان است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: جنوب شرقی خط لوله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۲۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمار جایگاه‌های عرضه‌ سوخت مایع در منطقه کرمانشاه به ۱۲۸ باب رسید

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه از راه‌اندازی یکصدوبیست‌وهشتمین جایگاه دومنظوره در استان کرمانشاه خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه، پیمان بهرامی در این باره گفت: مجتمع خدمات رفاهی «سپهر» در زمینی به وسعت ۱۲ هزار مترمربع با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی در محور حمیل به ایلام احداث شده است.

وی افزود: این جایگاه که در یکی از مسیرهای اصلی زوار کربلای معلی به‌ سمت مرز مهران و مرز خسروی قرار دارد، دارای دو سکوی بنزین و دو سکوی نفت‌گاز است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه با بیان اینکه هرکدام از مخازن بنزین و نفت‌گاز جایگاه سپهر ۴۵ هزار لیتر ظرفیت دارد، تصریح کرد: این جایگاه سبب اشتغال‌زایی ۱۰ نفر به‌صورت مستقیم شده و با احداث این جایگاه، شمار جایگاه‌های سوخت مایع و گاز طبیعی این منطقه به ۱۶۵ جایگاه رسیده است.

شایان ذکر است ۱۰ جایگاه سیار در مرزهای این استان در حال سوخت‌رسانی هستند که از این تعداد ۶ جایگاه در مرز پرویزخان، یک باب در شیخ‌صله، یک باب در سومار و یک باب در مرز شوشمی است، همچنین جایگاه مستقر در مرز خسروی نیز با ظرفیت ۹۰ هزار لیتر در ایام اربعین فعال است.

منطقه کرمانشاه یکی از مناطق سی‌وهفت‌گانه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران است که با ۶ ناحیه در شهرهای مرکزی (کرمانشاه)، قصرشیرین، اسلام‌آباد، سنقر، پاوه و کنگاور وظیفه تأمین سوخت مردم این استان را به‌عهده دارد.

دیگر خبرها

  • انتقال ۷۷۴ میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی در منطقه خلیج‌فارس
  • مصرف بیش از ۱۷۲ میلیون مترمکعب CNG در کردستان
  • انتقال بیش از ۷۷۴ میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی در منطقه خلیج‌فارس
  • انتقال نوروزی ۴۵۸ میلیون لیتر فرآورده نفتی در منطقه خوزستان
  • شمار جایگاه‌های عرضه‌ سوخت مایع در منطقه کرمانشاه به ۱۲۸ باب رسید
  • تعداد جایگاه های عرضه سوخت کردستان به ۹۱ باب افزایش یافت
  • تعداد جایگاه‌های عرضه سوخت کردستان به ۹۱ باب افزایش یافت
  • انتقال ۸۱۸ میلیون لیتر فرآورده نفتی با خطوط لوله منطقه مرکزی
  • انتقال نوروزی بیش از ۲۴۲ میلیون لیتر انواع فرآورده‌ نفتی در منطقه لرستان
  • انتقال ۲۴۲ میلیون لیتر انواع فرآورده های نفتی در لرستان