Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@10:22:05 GMT

برگزاری آزمون مجدد برای غایبان امتحانات حضوری

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۶۲۹۱۸

برگزاری آزمون مجدد برای غایبان امتحانات حضوری

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، خسرو ساکی با اشاره به اینکه سوالات امتحانات پایه نهم به صورت استانی و پایه دوازدهم کشوری است، گفت: آموخته‌های دانش آموزان در آموزش مجازی، مبنای طراحی سوالات امتحانات حضوری دانش آموزان پایه نهم و دوازدهم خواهد بود و سوالات هر دو پایه بر مبنای آموزش در نواحی قرمز کرونا یعنی همان آموزش غیرحضوری طراحی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: ۳۰ درصد مطالب کتاب‌های درسی برای امتحانات حضوری پایه نهم و دوازدهم حذف شده است که قسمت‌های حذف شده را دانش آموزان می‌توانند در سامانه سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی به نشانی oerp.ir در بخش کتاب‌های درسی مشاهده کنند.

ساکی افزود: حذفیات کتاب‌های درسی برای سایر پایه‌های تحصیلی نیز در این سامانه اطلاع رسانی شده است. نمرات امتحانات نهایی ۳ هفته بعد از اعلام نتایج برای تاثیر در سوابق تحصیلی دانش آموزان به سازمان سنجش کشور ارایه خواهد شد.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی آموزش و پرورش افزود: همه دانش آموزان پایه نهم در مدرسه خود و دانش آموزان پایه دوازدهم در نزدیکترین مدرسه به محل سکونت خود امتحان خواهند داد.

ساکی گفت: آزمون حضوری سنجش ملی دانش آموزان پایه ششم به صورت آزمایشی انجام می‌شود و فقط شامل ۱۰ درصد دانش آموزان خواهد شد و در تعیین سرنوشت تحصیلی دانش آموزان نیز تاثیری نخواهد داشت.

وی افزود: دانش آموزان ماسک و دستکش و موادضدعفونی کننده همراه داشته باشند، اما برای دانش آموزانی که این وسایل را به همراه ندارند نیز ماسک و دستکش درنظر گرفته شده است. مراقبان بهداشت هر مدرسه بر ورود و خروج دانش آموزان نظارت و از تجمع دانش آموزان نیز در حیاط و راهروهای مدرسه جلوگیری خواهند کرد.

وی گفت: کد ملی همه دانش آموزان در اختیار ستاد ملی کرونا قرار گرفته است تا دانش آموزان مشکوک به بیماری از سایر دانش آموزان جدا شوند و امتحانی در مکان جدا و یا در زمان دیگری از آن‌ها گرفته شود.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی آموزش و پرورش افزود: همچنین بازرسان وزارت بهداشت هم می‌توانند از حوزه‌های امتحانی بازدید داشته باشند تا اگر در حوزه مشکلی را مشاهده کردند آن را بررسی کنند.

ساکی گفت: میانگین حضور دانش آموزان در هر حوزه امتحانی در مناطق روستایی و کم جمعیت حداکثر ۵۰ نفر و مناطق شهری حداکثر ۱۲۰ نفر است و زمان حضور دانش آموزان برای هر امتحان در مدرسه حداکثر ۶۰ تا ۹۰ دقیقه خواهد بود. امتحانات پایه نهم و دوازدهم پارسال هم حضوری برگزار شد و مشکلی گزارش نشد.

وی درباره علت حضوری شدن امتحانات پایه نهم و دوازدهم گفت: امتحانات پایه نهم در انتخاب رشته دبیرستان و هنرستان و امتحانات پایه دوازدهم در کنکور سراسری تاثیرگذار است و نمرات امتحانات مجازی نمی‌تواند ملاک دقیقی برای انتخاب رشته و سوابق تحصیلی دانش آموزان باشد.

کد خبر 5208971 آزاده سهرابی

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش شهرداری تهران ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش شورای شهر تهران سازمان تامین اجتماعی قوه قضاییه محسن حاجی میرزایی روز قدس هلال احمر جمهوری اسلامی ایران راهپیمایی روز قدس امتحانات نهایی ستاد ملی مقابله با کرونا واکسن کرونا باغ وحش پایه نهم و دوازدهم امتحانات پایه نهم دانش آموزان پایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۲۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه برگزاری کلاس‌های دانشگاه علامه طباطبایی پس از تعطیلات نوروز اعلام شد

بر اساس اعلام معاونت آموزشی دانشگاه علامه‌طباطبائی، کلاس‌های درس این دانشگاه بعد از تعطیلات نوروزی به صورت حضوری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و بر اساس اعلام معاونت آموزشی دانشگاه علامه‌طباطبائی، معاونت‌آموزشی دانشگاه علامه‌طباطبائی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد کرد که کلاس‌های درس دانشجویان این دانشگاه بعد از تعطیلات نوروز از روز سه‌شنبه چهاردهم فروردین ۱۴۰۳، در تمام مقاطع تحصیلی، به صورت حضوری برگزار می‌شود.

بیش از این معاونت آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی سیزدهم اسفند ۱۴۰۲ با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود؛ طبق مصوبه هیئت رئیسه این دانشگاه، کلاس‌های درس این دانشگاه از نوزدهم تا بیست و هشتم اسفند به‌صورت برخط و در سامانه آموزش مجازی دانشگاه برگزارمی‌شود.

اگر چه پس از اعلام این تصمیم سخنگوی وزارت علوم با انتشار توییتی تاکید کرد؛ دانشگاه‌ها اجازه برگزاری کلاس‌های برخط را ندارند و تمام کلاس‌های درس باید به صورت حضوری برگزار شود.

کد خبر 739858

دیگر خبرها

  • اجرای طرح اعتکاف علمی در هرمزگان
  • اجرای طرح اعتکاف علمی در ۱۵ مدرسۀ لرستان
  • برگزاری اعتکاف علمی در ۲۴ مدرسه آذربایجان شرقی همزمان با تعطیلات نوروزی
  • اعتکاف علمی دانش آموزان لرستانی
  • ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی
  • اردوهای مطالعاتی نقش مهمی در ارتقای کیفیت آموزشی دانش‌آموزان دارد
  • طرح «شهید محمودوند» برای جذب بازماندگان از تحصیل در سقز اجرا شود
  • نحوه برگزاری کلاس‌های دانشگاه علامه طباطبایی پس از تعطیلات نوروز اعلام شد
  • اعتکاف علمی در مدارس آذربایجان شرقی برگزار می‌شود
  • برگزاری اعتکاف علمی در ۴ مدرسه ملایر