Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-24@17:08:41 GMT

دسترسی ایمن با خیابان «کامل»

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۶۳۲۲۸

دسترسی ایمن با خیابان «کامل»

بر همین اساس، استراتژی حاکم بر ایجاد خیابان کامل، حداکثر شیوه(مد) حمل‌ونقلی بر اساس رده عملکردی هر معبر است که در آن رفاه حال شهروندان تأمین می‌شود. البته موافقان این استراتژی، باور دارند که پیروی از این خط‌مشی، منافعی از جمله بهبود امنیت، کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل (شامل آلودگی، زمان سفر و...)، ارائه راه‌حل‌های جایگزین برای خودروهای شخصی، تشویق کاربران به حفظ سلامت از طریق پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری، ایجاد حس مکان و بهبود کارکردهای اجتماعی را برای شهرها در پی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل شورای اسلامی شهر تهران با هدف امنیت همه کاربران و نه تنها سرنشینان خودروهای شخصی، در یک اقدام همه جانبه دستور به طراحی معبری با عنوان خیابان کامل مطابق استانداردهای جهانی را صادر کرد که اجزای طراحی این خیابان‌ها بر اساس اصول طراحی‌های ترافیکی با توجه به مکان متفاوت است.

اما در مواردی مانند زیرساخت پیاده‌رو، آرام‌سازی ترافیک، پیش‌بینی مسیر مخصوص دوچرخه با شانه‌های عریض و حمل‌ونقل عمومی مشترک است. با توجه به همین اصول، معبری در محدوده منطقه ۲۱، بلوار «شاهد» حدفاصل بلوار «گلها» تا بزرگراه «آزادگان» انتخاب شد که در حال حاضر پیاده‌روهای مناسب، ایستگاه اتوبوس، معبر سواره، تقاطع‌های ایمن شده را دارد. به‌ویژه در تقاطع موسوم به «صدف» (شاهدـ تهرانسر)، اصلاحات کامل انجام شده است و ساخت معبر دوچرخه حد فاصل بلوار گلها تا ضلع شمالی «تهرانسر» به‌زودی تکمیل می‌شود و ادامه آن امسال در مسیر بزرگراه آزادگان و برگشت از آزادگان تا گلها اجرا خواهد شد. البته اجرای هر طرحی نیاز به اعتبار و بودجه‌ ‌ایی دارد و احداث خیابان کامل در حال حاضر تنها بر روی کاغذ اعلام شده و هنوز عملیاتی نشده است. اگرچه مسیر دوچرخه در بلوار شاهد از گلها تا تهرانسر ساخته شده اما بخش باقیمانده این خیابان که در مجموع رفت و برگشت، ۳ هزار و ۴۰۰‌مترمربع طول دارد، در ۶ ماهه دوم ۱۴۰۰ تکمیل می‌شود.

کد خبر 599817 برچسب‌ها منطقه ۲۱ ترافیک - شهری همشهری محله حمل و نقل شهری

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: منطقه ۲۱ ترافیک شهری همشهری محله حمل و نقل شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۳۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه مردم از وضعیت نامناسب آسفالت بلوار صنم بلاغی پلدشت 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مردم شهر پلدشت از وضعیت نا مناسب آسفالت بلوار صنم بلاغی گلایه دارند و از مسئولین شهر خواستار رسیدگی به این موضوع می‌باشند  بلوار صنم بلاغی به طول دو کیلومتر در مسیر گمرک شهرستان پلدشت واقع شده و کامیون‌های ترانزیتی بجای پارک در پارکینیک‌ها در خیابان‌ها پارک کرده و گازوییل مازد خودروی خود را روی اسفالت می‌ریزند و این امر موجب تخریب آسفالت این مسیر شده است.  حسن زاده شهردار پلدشت در خصوص این موضوع گفت علی رغم وجود تیرپارک و پارکنینک در شهر کامیون‌ها در خیابان‌ها پارک کرده و باعث الودگی محیط زیست و تخریب آسفالت می‌شوند و ما از طریق مراجع قضایی پیگیر این موضوع هستیم و بعد از پیگیری به وضعیت آسفالت این مسیر رسیدگی خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تاسیسات آب و فاضلاب ایلام خسارت دید
  • رکابزن بجنوردی از تهران تا هند را می‌پیماید
  • پل مدرس ترافیک شهر همدان را حل می کند؟
  • گلایه مردم از وضعیت نامناسب آسفالت بلوار صنم بلاغی پلدشت 
  • وزش باد شدید به تاسیسات آب ایلام آسیب زد
  • توزیع نان کامل در ۲۵ نانوایی شیراز
  • مردم به مناطق سیل‌خیز کاشان نروند
  • آتش‌سوزی خانه‌ای در بلوار ناصر حجازی
  • اطلاعیه قطع گاز در مناطقی از سمنان
  • کارشناس سازمان ملل: سیستم سلامت غزه به طور کامل نابود شده است