Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌گزارش خبرنگار مهر حجت‌الاسلام سیدعبدالمهدی موسوی عصر دوشنبه در جلسه هیئت نظارت بر حفظ حقوق شهروندی دادگستری استان مرکزی عنوان کرد: رعایت آزادی‌های مشروع و حفظ حقوق عامه یک اصل بسیار مهم است که باید بر رعایت آن تاکید ویژه ای شود ضمن اینکه فراهم‌سازی امکان نظارت و بررسی هوشمند قرارهای صادره منتهی به بازداشت از حیث ضرورت صدور، رعایت مواعد قانونی، تمدید مدت بازداشت، تناسب قرار تأمین، وجود فرصت کافی برای معرفی کفیل یا تودیع وثیقه از سوی متهم از اولویت‌های دستگاه قضائی در بحث حفظ حقوق شهروندی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: اجرای کامل و بی‌نقص دستورالعمل‌های حقوق شهروندی مطابق با موازین و چهارچوب‌های تعیین شده قانونی برای تمامی شهروندان به‌ویژه مراجعان به دادگستری استان مرکزی ضروری است. رئیس کل دادگستری استان مرکزی در خصوص سامانه نظرسنجی از مردم و نظارت همگانی در دستگاه قضا، عنوان کرد: حوزه معاونت فناوری و اطلاعات دادگستری استان مرکزی با پیگیری از مرکز فناوری اطلاعات قوه قضائیه، ضمن اطلاع از بازخورد عملکرد قضات و کارکنان دادگستری استان مرکزی از منظر مردم، در صورت بروز تخلف از سوی آنان و وجود مدارک مستدل، برخورد لازم با خاطیان احتمالی انجام می‌دهد.

موسوی ادامه داد: آموزش ضابطین، نظارت میدانی مستمر و سرزده از مراجع انتظامی، امنیتی، قضائی، زندان‌ها و تجهیز بازداشتگاه‌ها و فراهم کردن امکانات مناسب در این مکان‌ها، جزو مهم‌ترین برنامه‌های دادستان‌های حوزه‌های قضائی استان قرار گیرد چرا که در پیشگیری از نقض حقوق شهروندی بسیار اثربخش است و با متخلفان نیز برخورد قانونی انجام شود.

وی تاکید کرد: تهیه یک برنامه مدون نظارتی، توسط سازمان بازرسی کل و دادستانی مرکز استان به منظور رصد دقیق چگونگی رعایت حقوق عامه و حفظ حقوق شهروندی در سایر ادارات، نهادها و سازمان‌ها ضروری است و مردم از قوه قضائیه انتظار دارند تا برخورد قاطع با جرایم و تخلفات کارکنان و مدیران ادارات انجام شود.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: انعکاس عملکرد هیئت نظارت بر حفظ حقوق شهروندی در احیای حقوق شهروندی توسط رسانه‌های عمومی در پیشبرد اهداف این هیئت و جلب رضایت عمومی نقش به سزایی ایفا می‌کنند

موسوی در پایان بیان کرد: سازمان بازرسی کل، گزارشات و شکایات مردمی واصله در خصوص عملکرد دادگستری را ضمن ارائه به حفاظت و اطلاعات دادگستری به بالاترین مقام قضائی استان نیز منعکس کند تا تصمیمات لازم اتخاذ شود.

کد خبر 5208719

منبع: مهر

کلیدواژه: اراک دادگستری استان مرکزی حقوق شهروندی نظارت میدانی دستگاه قضایی ویروس کرونا روز قدس بوشهر روز جهانی قدس کرمانشاه آمار کرونا عکس استانها شیوع کرونا واکسن کرونا گرگان اردبیل شب قدر فلسطین ماه مبارك رمضان دادگستری استان مرکزی حفظ حقوق شهروندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۴۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترک فعل مدیران برخورد قانونی به همراه دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در اولین نشست شورای قضائی گیلان با تبریک عملیات غرور آفرین جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی اظهار کرد: مهم‌ترین دستاورد نظام این بود که به دنیا نشان داد هر زمان اراده کند می‌تواند اسرائیل را با خاک یکسان کند.

رئیس شورای قضائی استان در ادامه تصریح کرد: مسئولان باید در ایفای وظایف خود اصل سرعت، دقت و تدبیر لازم را به کار بندند.

وی موضوع حقوق عامه را از تأکیدات مکرر و هرساله رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و افزود: در سال جدید موضوعات حقوق عامه از اولویت‌های دستگاه قضائی استان بوده و با مسؤولان و مدیرانی که به وظایف و تکالیف قانونی خود عمل ننموده و یا ترک فعل نموده‌اند برخورد قانونی لازم به عمل خواهد آمد.

کد خبر 6077823

دیگر خبرها

  • تقویت سازوکارهای نظارتی بر کاهش پرونده‌های معوق موثر است
  • نظارت بر تولید ۱۲ هزار تن گوشت سالم و بهداشتی و اجرای بیش از ۶ هزار بازدید نظارتی
  • حقوق عامه، از اولویت‌های دادگستری گیلان در سال جدید
  • ترک فعل مدیران برخورد قانونی به همراه دارد
  • رسیدگی به ۴۵ پرونده در کمیسیون حقوق شهروندی دادگستری خوزستان
  • ارزیابی ۳۲۳ ساختمان پرخطر در تهران/ ۱۳۷ بیمارستان ناایمن در اولویت مقاوم سازی، ۵۳ بیمارستان در گروه آسیب‌پذیری خیلی زیاد! / ضرورت اصلاح استاندارد آلایندگی خودرو‌های تولید داخل و وارداتی
  • ارزیابی ۳۲۳ ساختمان پرخطر در تهران/ ۱۳۷ بیمارستان ناایمن در اولویت مقاوم سازی، 53 بیمارستان در گروه آسیب‌پذیری خیلی زیاد!/ ضرورت اصلاح استاندارد آلایندگی خودرو‌های تولید داخل و وارداتی
  • سازمان غذا و دارو یکی از بزرگ‌ترین نهاد‌های نظارتی و رگولاتور با اعتبار بین‌المللی است
  • مجلس دوازدهم «نظارت» را تقویت کند
  • سازمان غذا و دارو یکی از نهادهای نظارتی با اعتبار بین المللی است