Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری حوزه، آیت‌الله علیرضا اعرافی عصر یکشنبه در مراسم توزیع هزار بسته معیشتی که در مسجدالزهراء قم برگزار شد، با اشاره به روزهای پایانی ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: در ابتدا توصیه می‌کنم دعای شریف ۴۵ صحیفه سجادیه را که در وداع با ماه مبارک رمضان است را چندین بار بخوانید و نگاه بلند امام سجاد (ع) را به ماه رمضان را در این دعا ببینید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ایشان در این دعای شریف ابتدا یک مقدمه‌چینی وسیع و گسترده‌ای دارند و در واقع قله این دعا قریب به ۲۰ سلامی است که به ماه رمضان می‌دهند به طوری که ایشان به صورت مستقیم با ماه مبارک رمضان به مانند موجود زنده صحبت می‌کنند و از عباراتی مانند ای بهترین ماه، ای برترین ماه و... و. استفاده می‌کنند که نشان دهنده جایگاه رفیع این ماه مبارک است.

آیت‌الله اعرافی افزود: این دعا می‌گوید رمضان یک حقیقت بزرگ و درخشان است که انسان را به رهایی و آزادی می‌رساند و باید بیش از پیش قدر این ماه را بدانیم.

وی تصریح کرد: اگر بر اساس ذائقه مادی خودمان به ماه رمضان نگاه کنیم این تکلیف را مادی می‌دانیم اما اگر ذائقه را تغییر بدهیم و دعای ۴۵ صحیفه را مطالعه کنیم، این دعا ذائقه مؤمنان را تغییر می‌دهد به طوری که به زیبایی این ماه پی برده و در فراق این ماه می‌سوزد.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه  با بیان این که امام سجاد (ع) با دل و جان در فراغ ماه مبارک می‌سوزد، گفت: درک این ضیافت الله کار هر کسی نیست و توصیه می‌کنم برای درک این ماه این دعا را از دل و جان بخوانید.

وی به ارتباط با خداوند اشاره کرد و بیان داشت: در اسلام برخلاف بسیاری از مکاتب عبادت فقط در ارتباط با خداوند نیست بلکه ارتباط با خدا و با ارتباط با همنوع بر هم تنیده شده است و بخش عمده‌ای از عبادت‌ها در ارتباط با مردم است.

آیت‌الله اعرافی به ماه مبارک رمضان و روزه‌داری مؤمنان اشاره کرد و ابراز داشت: روزه گرفتن از جمله عبادت‌های اجتماعی است که در آن ارتباط با جامعه وجود دارد و انسان‌ها باید خود را به‌جای افراد گرسنه و فقیر قرار بدهند و آن گرسنگی و سختی را بچشند، البته که این کار عبادت است.

وی با اشاره به آیات و روایات در زمینه ماه مبارک رمضان بیان داشت: در تمامی این آیات و روایات بر این تأکید شده است که رمضان بهار قرآن و نیازمندان است، دو بهاری که در واقع دوروی یک سکه است و در واقع رمضان می‌آید و ذائقه ما را تغییر می‌دهد به طوری که هر کسی باید خود را در جای انسان‌های گرسنه و نیازمند قرار دهد.

مدیر حوزه‌های علمیه تصریح کرد: حرکت جمعیت فاطمی‌ها در این جهت است که به یاری نیازمندان و فقرا می‌شتابد که قابل‌ستایش و تقدیر است.

وی به فقر و گرسنگی مطلق بیش از یک میلیارد نفر از جمعیت جهان اشاره کرد و گفت: این میزان گرسنه ننگ بزرگی برای بشریت است و همه افراد توانا در جهان در قبال این میزان گرسنگی مسئول هستند.

آیت‌الله اعرافی ادامه داد: من صحنه‌های گرسنگی در کشورهای افریقا را دیدم و اصلاً یادم نمی‌رود که چطور مردم در فقر و گرسنگی به سر می‌برند.

وی افزود: این ننگ برای همه دنیا به خصوص برای کشورهای قدرتمندی است که تمام منابع این کشورها را غارت کرده‌اند.

آیت‌الله اعرافی ادامه داد: در شهری که یک خانواده نیازمند باشد، همه افراد توانا و مسئولان در برابر آن مسئول هستند و باید به کمک این خانواده بشتابند.

وی همدلی و کمک‌رسانی به همنوعان را مهم برشمرد و بیان داشت: آدم‌ها هرچقدر از لحاظ معنوی کوچک باشند تنها به فکر خودشان هستند و در مقابل انسان کامل فردی است که اگر شب در خانه است شعاع وجودی‌اش همه نیازمندان را در بربگیرد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور تأکید کرد: ماه رمضان و حقیقت دین برای این است که ما از خودمان بیرون بیاییم و همه دنیا را مال خودمان دانسته و در برابر نیازمندان احساس مسئولیت کنیم.

وی به شهر قم و جایگاه آن اشاره کرد و گفت: این شهر مقدس باید الهام‌بخش شهری‌های دیگر باشد و نباید در شهر قم نیازمندی وجود داشته باشد.

آیت‌الله اعرافی حضور جهادگران در مناطق مختلف را مهم برشمرد و خاطر نشان کرد: باید به جهادگران استان قم که در حوادث و بلایای طبیعی مانند سیل، زلزله و ... در کمتر از ۲۴ ساعت در محل حادثه حضور پیدا می‌کنند افتخار کرد و این نشان دهنده یک شهر زنده و کمال و عظمت شما است.

کد خبر 600216 برچسب‌ها آفریقا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: آفریقا ماه مبارک رمضان آیت الله اعرافی حوزه های علمیه ماه رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۴۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسات درس اخلاق آیت الله هاشمی علیا برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، سلسله جلسات درس اخلاق با حضور آیت الله هاشمی علیا در محل حوزه علمیه حضرت قائم (عج) برگزار می‌شود.

این جلسه درس اخلاق سه شنبه‌ها رأس ساعت ۲۰ برگزار می‌شود.

محل برگزاری تهران، چیذر، حوزه علمیه حضرت قائم (عج)، درب واحد برادران است.

یادآور می‌شود شرکت در این جلسه برای عموم آزاد بوده و خواهران و برادران می‌توانند حضور داشته باشند.

کد خبر 6086114 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • تجلیل از فعالان و عوامل برگزار کننده محفل قرآنی در ایلام
  • حقوق واقعی کارگران دیده شود
  • مدیر حوزه های علمیه با آیت الله جوادی آملی دیدار کرد+تصاویر
  • طرح بازرسان و ناظران افتخاری اجرا می‌شود
  • جلسات درس اخلاق آیت الله هاشمی علیا برگزار می شود
  • انتقاد آیت‌الله اعرافی از سبک معماری در ساخت‌وسازهای جدید قم
  • آموزش و پرورش با سرعت در حال تغییر نسل است
  • آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است
  • آیت‌الله اعرافی: جایگاه زن در خانواده جزو مسائل تمدنی ماست
  • سریال‌های طنز همیشه حساسیت‌ برانگیز هستند/ ادامه «نون خ»؟ هنوز معلوم نیست