Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@19:21:12 GMT

برگزاری امتحانات نهائی هرمزگان در ۲۴۹ حوزه امتحانی

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۶۴۶۱۲

برگزاری امتحانات نهائی هرمزگان در ۲۴۹ حوزه امتحانی

به گزارش خبرگزاری مهر، ایرج بیت اللهی اظهار داشت: با توجه به اهمیت و تأثیر گذار بودن نمرات پایانی پایه نهم در انتخاب رشته و سرنوشت تحصیل و آینده شغلی دانش آموزان و همچنین تأثیر معدل کتبی دروس نهائی در کنکور دانش آموزان پایه دوازدهم، دروس نهائی این دو پایه تحصیلی به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

وی افزود: به منظور ارتقاء سلامت دانش آموزان، ۲۴۹ حوزه امتحانی را برای دانش آموزان مهیا ساخته ایم که این مقدار ۳۰ درصد بیشتر از تعداد حوزه های امتحانی در شرایط عادی بوده است تا با رعایت پروتکل های بهداشتی فاصله گذاری اجتماعی بین صندلی ها به ۲ متر برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته بیت اللهی، بر اساس تماس تلفنی با مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش، خبر حذف ۳۰ درصد حجم کتب درسی شایعه بوده و سعی شده است که آزمونها بر اساس سطح آموزش های مجازی طرح شوند و دانش آموزان به دور از حواشی مطرح شده و بدون استرس به مطالعه کتب اقدام کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان ادامه داد: قبل از شروع هر امتحان (روز قبل) نسبت به ضدعفونی محیط برگزاری امتحانات توسط عوامل اجرایی حوزه روزانه صورت گیرد و به میزان ۱۰ تا ۲۰ درصد تعداد دانش آموزان در حوزه های اجرایی ماسک در نظر گرفته شود تا در صورت نیاز دانش آموزان در اختیار آنان قرار گیرد.

بیت اللهی با بیان اینکه در هر حوزه اجرای آزمون، حضور مراقبین بهداشت در نظر گرفته شده تا شرایط هر حوزه را از نظر رعایت پروتکل های بهداشتی و دانش آموزان به صورت روزانه کنترل کند، تصریح کرد: در حوزه ای اجرا مایع دستشویی و محلول ضد عفونی دست در حوزه های اجرا فراهم گردد و در هر حوزه اجرای آزمون، فضایی به عنوان ایزوله در نظر گرفته شده که در صورت وجود دانش آموزان مشکوک به کرونا از آنان در آن محل امتحان بعمل می آید.

کد خبر 5208810

منبع: مهر

کلیدواژه: آموزش و پرورش هرمزگان امتحانات نهایی ویروس کرونا روز قدس روز جهانی قدس بوشهر کرمانشاه آمار کرونا عکس استانها شیوع کرونا واکسن کرونا گرگان اردبیل شب قدر فلسطین ماه مبارك رمضان دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۴۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رئیس ستاد برگزاری آزمون‌های اردبیل از حوزه‌های امتحانی کنکور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، رئیس ستاد برگزاری آزمون‌های سراسری در استان اردبیل ۶ اردیبهشت در حاشیه بازدید از حوزه‌های امتحانی نوبت اول آزمون سراسری در استان اردبیل از برگزاری نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل خبر داد و افزود: این آزمون طی دو روز پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت در دو نوبت صبح و بعدازظهر برگزار می‌شود.
اسماعیل چمنی گفت: آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی صبح روز پنجشنبه با ۷ هزار ۹۱ داوطلب، گروه آزمایشی علوم ریاضی صبح روز پنجشنبه با یک هزار و ۳۶۱ داوطلب، گروه آزمایشی هنر عصر روز پنجشنبه با ۶۹۹ داوطلب، گروه آزمایشی زبان‌های خارجی با یک هزار و ۴۰۹ داوطلب و گروه آزمایشی علوم تجربی صبح روز جمعه با ۱۱ هزار و ۲۵۴ داوطلب در استان اردبیل برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: مرحله اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ با حضور ۱۳ هزار و ۱۷۹ داوطلب زن و ۸ هزار و ۶۳۵ داوطلب مرد جمعا ۲۱ هزار و ۸۱۴ داوطلب در شهرستان اردبیل ۳ حوزه دانشگاه محقق اردبیلی، دانشگاه پیام نور اردبیل و دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل و شهرستان‌های بیله سوار، پارس آباد، گرمی، مشگین شهر و خلخال برگزار می‌شود.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: جلسه هماهنگی آزمون سراسری نوبت اول نیز طی روز‌های اخیر برگزار شد و همه تمهیدات لازم برای برگزاری امن، سالم و عدالت محور این آزمون در تمامی حوزه‌های امتحانی اندیشیده شده است.
رئیس ستاد برگزاری آزمون‌های سراسری در استان اردبیل تصریح کرد: استانداری، فرمانداری، شهرداری، نیروی انتظامی، اورژانس، آتش نشانی، شرکت توزیع نیروی برق، صدا و سیما و سایر ارگان‌ها در برگزاری آزمون دخیل هستند.
چمنی با بیان اینکه به منظور رفاه حال خانواده‌های داوطلبان پارکینگ و مساجد دانشگاه‌ها برای استقرار خانواده‌ها آماده شده است، گفت: نتیجه آزمون نوبت اول در قالب کارنامه حاوی نمرات خام داوطلبان خردادماه از طریق سایت سازمان سنجش اعلام خواهد شد. همچنین نوبت دوم آزمون نیز ۷ و ۸ تیرماه سالجاری برگزار و نتیجه آن نیمه دوم مردادماه اعلام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • بازدید رئیس ستاد برگزاری آزمون‌های اردبیل از حوزه‌های امتحانی کنکور
  • بازدید رئیس ستاد برگزاری آزمون‌های سراسری اردبیل از حوزه‌های امتحانی کنکور
  • ۵۰ حوزه امتحان نهایی در استان سمنان تجهیز شده است
  • برگزاری امتحانات نهایی در ۵۰ حوزه امتحانی در سمنان
  • ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان
  • برگزاری انتخابات دور دوم در ۸ حوزه کشور به صورت الکترونیک
  • تأکید بر آگاه سازی دانش آموزان از نحوه برگزاری امتحانات نهایی
  • ضرورت توجه به افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان
  • مدارس تا فرارسیدن ایام امتحانات باید دایر باشند