Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@04:36:59 GMT

بیش از ۳۰۰ نفر در معادن طلای خراسان جنوبی اشتغال دارند

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۶۴۶۱۵

بیش از ۳۰۰ نفر در معادن طلای خراسان جنوبی اشتغال دارند

عباس جرجانی که روز دوشنبه معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی را در بازدید از سه معدن طلا و واحدهای فرآوری آنها در شهرستان‌های خوسف و نهبندان همراهی کرد، افزود: این سه واحد فرآوری طلای استان، امسال به بهره‌برداری خواهند رسید که یکی از این واحدها آماده بهره‌برداری و ۲ واحد دیگر نیز در حال نصب ماشین‌آلات کارخانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: این واحدها در راستای فرآوری ماده معدنی طلا و خروج ماده معدنی از استان همچنین ایجاد ارزش افزوده و اشتغال پایدار در جوار معدن در شهرستان‌های خوسف و نهبندان ایجاد شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: معدن طلای شادان با ذخیره قطعی ۲۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تن، معدن طلای کودکان با ذخیره قطعی ۳۰۰ هزار تن و معدن طلای هیرد با ذخیره قطعی حدود ۵ میلیون تن کانسنگ طلا در شهرستان‌های خوسف و نهبندان در حال فعالیت هستند.

وی افزود: این سه معدن به ترتیب دارای استخراج اسمی سالانه ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن، ۳۸ هزار تن و ۱۰۰ هزار تن هستند.

جرجانی بیان کرد: عیار ماده معدنی طلا در معدن شادان ۵۵ صدم، معدن کودکان ۲ و یک دهم و معدن هیرد ۹۲ صدم پی پی ام است.

وی گفت: واحد فرآوری و استحصال طلای مجتمع صنعتی‌، معدنی شادان با سرمایه‌گذاری شرکت کارند صدر جهان، بزرگترین واحد استحصال طلا در شرق کشور است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی امروز با همراهی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و فرماندار خوسف از معدن طلای شادان و واحد فرآوری و استحصال طلا در جوار معدن، واحد فرآوری و استحصال طلای مجتمع صنعتی و معدنی کودکان در جوار معدن، معدن طلای هیرد و واحد فرآوری و استحصال طلا در جوار معدن بازدید کرد و روند فعالیت، میزان پیشرفت و مسائل مربوط به حوزه زیرساخت معدن و طرح فرآوری در این بازدیدها بررسی شد.

برچسب‌ها بازار طلا خوسف توسعه ایران نهبندان خراسان جنوبی اشتغال زایی مواد معدنی پروندهٔ خبری خدمات ماندگار و گام های توسعه در خراسان جنوبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بازار طلا خوسف توسعه ایران بازار طلا خوسف توسعه ایران نهبندان خراسان جنوبی اشتغال زایی مواد معدنی اخبار کنکور خراسان جنوبی جوار معدن معدن طلای معدن طلا هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۴۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان انتخاب برترین‌های صنعتی و معدنی ۱۴۰۳ در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از چهارمحال و بختیاری، فضل‌الله رحمتی مدیرکل صمت چهارمحال و بختیاری گفت: امسال انتخاب برترین‌های صنایع و معادن بر اساس عملکرد سال ۱۴۰۲ و در هفت بخش انجام می‌شود.

وی افزود: پیشکسوتان نمونه صنعتی و معدنی ۱۴۰۳، منتخبین ۱۴۰۳، بهره‌برداران نمونه معادن روباز و زیرزمینی، جوانان کارآفرین ملی، پیشکسوتان نمونه صنعتی، معدنی و صنایع معدن از محورهای فراخوان هستند.

رحمتی تصریح کرد: واجدان شرایط می‌توانند تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه با تکمیل فرم‌های امتیازات عملکردی همراه با مستندات در این فراخوان ثبت‌نام کنند.

مدیرکل صمت چهارمحال و بختیاری گفت: متقاضیان باید مدارک و مستندات خود را به دبیرخانه ستاد گرامی‌داشت دهه تولید و تجارت تحویل دهند و با توجه به اینکه ارزیابی، مستلزم صرف وقت است، لیست‌های ارسالی، پس از تاریخ تعیین‌شده، مورد بررسی قرار نمی‌گیرند.

خبرنگار: پریسا کنارنگ

انتهای پیام/

کد خبر: 1227403 برچسب‌ها معدن وصنایع معدنی تولیدات معدنی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع وزارت صمت سازمان صمت

دیگر خبرها

  • نمایندگان صدای واحد اولویت های عمرانی خراسان رضوی باشند
  • فراخوان انتخاب برترین‌های صنعتی و معدنی ۱۴۰۳ در چهارمحال و بختیاری
  • افزایش ۴۸ درصدی ایجاد اشتغال با راه اندازی تعاونی‌های جدید
  • ثبت بیش از ۱۱ هزار درخواست اشتغال مددجویان خراسان‌ جنوبی
  • استخراج بیش از ۲میلیون تن زغال سنگ کک شو از معادن خراسان جنوبی
  • استخراج ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تُن زغال سنگ از معادن خراسان جنوبی
  • معادن یکی از پیشرانهای توسعه استان هستند
  • زمینه اشتغال ۳۸۲ نفر در معادن آذربایجان‌غربی فراهم شد
  • تولید فولاد مازاد کشور ۱۰ میلیون تن است
  • ۵۷۵ شغل در حوزه صنایع‌ دستی ایجاد شد