Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی فتاحی زفرقندی قائم مقام پژوهشکده شورای نگهبان در مورد اینکه رئیس جمهور علی رغم مصوبه شورای نگهبان به وزارت کشور دستور داده است که ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری طبق قوانین موجود ملاک عمل باشد، گفت: وزارت کشور مرجع اجرایی ثبت ‌نام انتخابات است، یعنی وزارت کشور در ثبت‌‌‌نام نقش ماهوی اجرا نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: وزارت کشور صرفاً اسناد و مدارکی که قانون و مقررات لازم الاجرا مشخص کرده است را تحویل گرفته و به شورای نگهبان تحویل می‌دهد و تنها یک مقام واسط و اجرایی است در حالی که کل این فرآیند بر اساس اصل ۱۱۵ قانون اساسی و بند ۹ اصل ۱۱۰ قانون اساسی با شورای نگهبان است. 

قائم مقام پژوهشکده شورای نگهبان اظهار داشت: فرآیند اعلام داوطلبان انتخاباتی با شورای نگهبان است که ثبت نام یکی از آن مراحل است. حالا شورای نگهبان اعلام کرده است که وقتی داوطلبان می‌خواهند ثبت نام کنند باید چنین مدارکی داشته باشند اگر فردی مدارک خود را طبق اطلاعیه شماره ۵  شورای نگهبان همراه نداشته باشد، این فرد عملاً از دید شورای نگهبان ثبت نام کننده در انتخابات تلقی نمی شود.

وی اضافه کرد: ممکن است وزارت کشور روزی هزار اسم برای شورای نگهبان بفرستند اما از لحاظ شورای نگهبان کسی که مدارک ثبت نام را طبق مصوبه این شورا ارئه کرده باشد ثبت‌نام کننده محسوب می‌شود.

فتاحی زفرقندی خاطر نشان کرد: وزارت کشور طبق وظیفه‌اش موظف است مدارکی که شورای نگهبان خواسته است را تحویل دهد و از افراد ثبت نام کنند که این مدارک را دارند. مصوبه شورای نگهبان یک مصوبه قانونی است و مصوبه قانونی یعنی اینکه دارای مبانی حقوقی است و یقینا لازم الاجرا هست. مرجع اجرای این مصوبه وزارت کشور است. 

قائم مقام پژوهشکده شورای نگهبان تاکید کرد: هر کسی اعم از روسای جمهور سابق یا روسای قوا و یا هر کس دیگر که می‌خواهد ثبت نام کند باید این مدارک مصوبه شورای نگهبان را داشته باشد و اگر این مدارک جز مدارک ارائه شده به شورای نگهبان نباشد و یا اینکه این فرایند که شورای نگهبان اعلام کرده است را نداشته باشد اساسأ یعنی ثبت نام نکرده است.

انتهای پیام/

 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری رئیس جمهور شورای نگهبان وزارت کشور ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۴۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن : تحریم‌ ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم / این تحریم‌ها، رهبران و نهاد‌های مرتبط با سپاه، وزارت دفاع و برنامه موشکی و پهپادی ایران را هدف قرار می‌دهند

رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران را در خصوص این مسأله پاسخگو می‌داند و در همین رابطه تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه این کشور اعمال می‌کند.

به گزارش ایلنا؛ بایدن با تکرار برخی ادعاها افزود: «این تحریم‌ها، رهبران و نهاد‌های مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزارت دفاع ایران و برنامه موشکی و پهپادی ایران را که امکان این حمله گستاخانه را فراهم کردند، هدف قرار می‌دهند. همان‌طور که صبح روز پس از حمله با دیگر رهبران گروه هفت گفتگو کردم، متعهد به تشدید جمعی فشار اقتصادی علیه ایران هستیم و متحدان ما نیز تحریم‌ها و تدابیر مضاعفی را اتخاذ کرده‌اند یا خواهند کرد تا برنامه‌های نظامی بی‌ثبات‌کننده ایران را محدود کنند».

بایدن افزود: «بعد از روی کار آمدن دولت من، آمریکا بیش از ۶۰۰ فرد و نهاد را تحریم کرده است از جمله ایران و گروه‌های نیابتی این کشور، حماس، حزب الله، حوثی‌ها و کتائب حزب الله. من تیم خود، از جمله وزارت خزانه‌داری را موظف کرده‌ام تا همچنان به اعمال تحریم‌هایی که صنایع نظامی ایران را بیش از پیش تضعیف می‌کند، ادامه دهند».

در ادامه آمده است: «بگذارید برای همه کسانی که به فراهم کردن زمینه حملات ایران کمک کرده یا از آن حمایت می‌کنند، روشن کنیم: آمریکا به امنیت اسرائیل متعهد است. ما به امنیت پرسنل و شرکای خود در منطقه متعهد هستیم و در انجام تمام اقدام‌های لازم برای پاسخگو کردن شما تردید نخواهیم کرد».

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • «محسن رضایی» با اعضای شورای نگهبان دیدار و گفتگو کرد
  • دیدار محسن رضایی با اعضای شورای نگهبان
  • دیدار دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با اعضای شورای نگهبان
  • بایدن : تحریم‌ ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم / این تحریم‌ها، رهبران و نهاد‌های مرتبط با سپاه، وزارت دفاع و برنامه موشکی و پهپادی ایران را هدف قرار می‌دهند
  • ۲۲ روز مانده تا دومین مرحله انتخابات مجلس دوازدهم
  • برگزاری نشست شورای امنیت درباره فعالیت آنروا در نوار غزه
  • برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره فعالیت نهاد امدادرسانی برای آوارگان فلسطینی
  • لغو عضویت ایران در سه سازمان جهانی؛ گاف تازه دولت؟
  • تکذیب خارج شدن ایران از ایکوموس و ایکوم
  • نامه عجیب خروج ایران از شورای بین المللی موزه ها / امضای مصوبه ‏ای با چشم‌‏های بسته