Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-23@06:52:14 GMT

هیچ فولادی گم نشده است

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۶۴۹۱۹

هیچ فولادی گم نشده است

به گزارش اقتصادآنلاین ، اسدالله کشاورز سرپرست معاونت معادن و صنایع معدنی وزارت صمت در گفتگوی زنده تلویزیونی با خبر سراسری اظهار کرد: از اصحاب رسانه درخواست دارم تا پیش از رسانه‌ای کردن اینگونه موارد از ما مسئولان هم سوال کنند؛ ۲.۶ میلیون تن اعلامی درباره اختلاف آمار تولید و مصرف صحیح نیست.

وی افزود: تولید واقعی شمش فولاد ۲۹ میلیون تن بوده است که به میزان ۲۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ میلیون تن مصرف و میزان صادرات ما حدود ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تن بوده است. پس اختلاف تنها ۳۰۰ هزار تناست و کسری که مشاهده می‌کنید گم نشده و به میزان موجودی کف انبارواحدهای تولیدی مربوط است.

کشاورز بیان کرد: ما در سال ۹۹ در مجموع ۶ هزار تن واردات شمش خام داشتیم که مربوط به اقلام خاص است و امکان تولیدآن وجود ندارد. صادرات سال ۹۸ هم حدود ۶ میلیون و ۸۵۰ هزارتن بوده است و کاهش آن به دلیل ساز و کار بازار بوده است.

وی افزود: ما مسئولیت تأمین واحدهای تولیدی واقع در زنجیره فولاد را داریم، پس هر واحد تولید فولاد که تولیدات خود را دربورس عرضه کند، می‌تواند مازاد تولید را صادر کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای واحدهای بزرگ، با توجه به میزان تولید، میزان کف عرضه‌ای برای واحدهای تولید فولادی تعریف شده است.

پربیننده ترین دو فلزی که از موج گرانی جا ماند انتصاب نادری به عنوان مدیرعامل جدید سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات رانت میلیاردی فولاد، کجا آب می شود؟ ورق فولادی را از بورس خریده و در بازار می فروختند معرفی ترکیب جدید هیات مدیره شرکت فولادمبارکه

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: فولاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۶۴۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروگاه اتمی بوشهر بیش از ۶۵ میلیون مگاوات ساعت برق تولید کرد

رضا بنازاده روز دوشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی سه هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی سازمان انرژی اتمی در بوشهر با حضور محمد اسلامی رئیس این سازمان گفت: ۲ واحد دیگر نیز در کنار واحد نخست نیروگاه اتمی بوشهر در دست ساخت است که با تکمیل آنها ظرفیت تولید برق نیروگاه اتمی بوشهر سه برابر می‌شود.

وی یادآور شد: نیروی انسانی یکی از مولفه‌های مهم بالندگی در نیروگاه اتمی بوشهر است که به واسطه این ظرفیت اقدام‌های ارزشمندی اجرایی شده است.

رئیس بهره‌برداری نیروگاه اتمی بوشهر تصریح کرد: ساخت سه هزار واحد مسکونی سازمان انرژی اتمی در بوشهر اقدامی ارزشمند و راهبردی است که با توجه به اهمیتی که دارد ارمغان‌آور عمرانی و آبادانی در محدوده این شهر خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار بوشهر نیز گفت: در یک رویکردی ارزشمند با نگاه بلند استاندار و همراهی وزارت راه و شهرسازی، ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر در مسیر محله‌های تنگک - عالیشهر به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافت.

محمدهادی رستیمان افزود: در این محدوده در کنار ساخت واحدهای مسکونی، سرانه‌های مختلف فضاهای آموزشی، بهداشتی، سبز و ورزشی دیده شده است.

وی ادامه داد: برای ساخت واحدهای مسکونی این منطقه نقشه‌های معماری متفاوتی دیده شده و با ظرفیت موجود برای ساخت حدود ۱۳ هزار واحد مسکونی جمعیتی ۵۰ هزار نفری در این محدوده اسکان پیدا می‌کنند.

رستمیان اظهار کرد: امید است شاهد رونق و تمدنی بسیار خوب در این نقطه زیبا از مرکز استان بوشهر باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است
  • نیروگاه اتمی بوشهر بیش از ۶۵ میلیون مگاوات ساعت برق تولید کرد
  • رکورد شکنی تولید در شرکت فولاد اکسین خوزستان
  • شکوفایی تولید و رکوردشکنی فولاد هرمزگان در بهار 1403
  • رکوردشکنی تولید فولاد و پتروشیمی در شرایط تحریم
  • دعوت ۵ فولادی به اردوی تیم فوتبال جوانان کشور
  • تشکیل ۱۲ کارگروه تخصصی برای شناسایی و رفع موانع واحدهای تولیدی
  • احیای واحدهای راکد و نیمه فعال تداوم می‌یابد
  • انتقام سعید واسعی از فولادی‌ها؛ گل سه امتیازی در خوزستان
  • مصوبه اقتصادی سفر دولت به لرستان همچنان در ابهام/ازنا«فولادی»نشد!